Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A reklámügynökség Budapest,
2
A reklámügynökségek a marketingkommunikációnak a professzionális szolgálatára jöttek létre
3
A klasszikus (full service) reklámügynökség a reklám készítésének és elhelyezésének minden munkafázisával foglalkozik
4
A klasszikus ügynökség felépítése
5
Az ügyfélkapcsolati osztály
Az ügynökség menedzserei Menedzselik az ügynökségen belül zajló összes folyamatot Az elsődleges kapcsolattartók a hirdető és az ügynökség között Felelősek a kommunikációs és reklámstratégia kidolgozásáért
6
A kreatívosztály A kreatívok tervezik a reklámokat
Kreatívigazgató: az adott ügynökség stílusát, gondolkodásmódját határozza meg Szövegíró (copywriter): reklámok szövegét készíti, segít a reklámkoncepciók, ötletek kitalálásában Művészeti vezető: a reklámok vizuális részét tervezi Art buyer: produkciós fázist készíti elő Számítógép-operátor: a grafikai megvalósításért felel
7
A kreatívosztály: traffic
Ügynökségi struktúránként változó besorolás Leggyakrabban a kreatívosztály része vagy hozzá kapcsolódik A kreatív feladatok munkaszervezője
8
A produkciós osztály A reklámok kivitelezői, megvalósítói
Reklámgyártás, nyomtatás, forgatás Beszállítókkal való kapcsolattartás
9
A médiaosztály Megkeresi a reklámok megjelentetésének leghatékonyabb módját: hol, mikor, milyen intenzitással, mennyiért reklámozzon a hirdető Kapcsolattartás a médiatulajdonosokkal Médiatervezés és –vásárlás Médiakutatás
10
A pénzügyi osztály Mint mindenhol máshol: a gazdasági hatékonyság felelőse A reklámügynökség is gazdasági szervezet
11
Az ügynökségek specializálódása
Klasszikus reklámügynökségi formák felbomlása Külön kreatív és médiaügynökség ATL/BTL szerinti specifikáció Külön speciális szolgáltatásokra létrejövő ügynökségek (pl. rendezvény-szervezés, DM)
12
Ügynökségi koncentráció
Tulajdonosi mozgások: felvásárlások, fúziók Globális ügynökségek fokozódó szerepe Ügynökségi, sőt azon túlmutató holdingok létrejötte (WPP, Omnicom)
13
A médiamunka folyamata
Médiabrief -> debrief Médiatervezés (stratégia) – médiavásárlás (ártárgyalás) Stratégiai médiaterv elfogadása Médiatervezés (taktikai) Taktikai terv elfogadása Médiavásárlás lebonyolítása Kampány-utóértékelés
14
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.