Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A reklámügynökség Budapest, 2008.02.27..

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A reklámügynökség Budapest, 2008.02.27.."— Előadás másolata:

1 A reklámügynökség Budapest,

2 A reklámügynökségek a marketingkommunikációnak a professzionális szolgálatára jöttek létre

3 A klasszikus (full service) reklámügynökség a reklám készítésének és elhelyezésének minden munkafázisával foglalkozik

4 A klasszikus ügynökség felépítése

5 Az ügyfélkapcsolati osztály
Az ügynökség menedzserei Menedzselik az ügynökségen belül zajló összes folyamatot Az elsődleges kapcsolattartók a hirdető és az ügynökség között Felelősek a kommunikációs és reklámstratégia kidolgozásáért

6 A kreatívosztály A kreatívok tervezik a reklámokat
Kreatívigazgató: az adott ügynökség stílusát, gondolkodásmódját határozza meg Szövegíró (copywriter): reklámok szövegét készíti, segít a reklámkoncepciók, ötletek kitalálásában Művészeti vezető: a reklámok vizuális részét tervezi Art buyer: produkciós fázist készíti elő Számítógép-operátor: a grafikai megvalósításért felel

7 A kreatívosztály: traffic
Ügynökségi struktúránként változó besorolás Leggyakrabban a kreatívosztály része vagy hozzá kapcsolódik A kreatív feladatok munkaszervezője

8 A produkciós osztály A reklámok kivitelezői, megvalósítói
Reklámgyártás, nyomtatás, forgatás Beszállítókkal való kapcsolattartás

9 A médiaosztály Megkeresi a reklámok megjelentetésének leghatékonyabb módját: hol, mikor, milyen intenzitással, mennyiért reklámozzon a hirdető Kapcsolattartás a médiatulajdonosokkal Médiatervezés és –vásárlás Médiakutatás

10 A pénzügyi osztály Mint mindenhol máshol: a gazdasági hatékonyság felelőse A reklámügynökség is gazdasági szervezet

11 Az ügynökségek specializálódása
Klasszikus reklámügynökségi formák felbomlása Külön kreatív és médiaügynökség ATL/BTL szerinti specifikáció Külön speciális szolgáltatásokra létrejövő ügynökségek (pl. rendezvény-szervezés, DM)

12 Ügynökségi koncentráció
Tulajdonosi mozgások: felvásárlások, fúziók Globális ügynökségek fokozódó szerepe Ügynökségi, sőt azon túlmutató holdingok létrejötte (WPP, Omnicom)

13 A médiamunka folyamata
Médiabrief -> debrief Médiatervezés (stratégia) – médiavásárlás (ártárgyalás) Stratégiai médiaterv elfogadása Médiatervezés (taktikai) Taktikai terv elfogadása Médiavásárlás lebonyolítása Kampány-utóértékelés

14 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A reklámügynökség Budapest, 2008.02.27.."

Hasonló előadás


Google Hirdetések