Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRenáta Vörösné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Mc'Donalds egyetem – Az egyetemista lét, mint a tömegkultúra hordozója
2
Mc’Donalds egyetem Kozma Tamás Mc’Donalds és Walt Disney egyetemek az 1950-es években Jihad vs McWorld Benjamin Barber. Random House, 1995. Resisting Mcdonaldization edited by Barry Smart. SAGE Publications Ltd. London. 1999. The mcdonaldization of Higher Education edited by Dennis Hayes and Robin Wynyard Westport, CT, and London: Bergin and Garvey, 2002.
3
A kutatás Előkutatás (pilot study) Cél: A többségi társadalomban jelen lévő tömegkultúrát fogyasztó egyetemi közösségek feltérképezése. Feltevés: létezik a „tömeg-hallgató”, akinek a kommunikációján, kulturális fogyasztási igényein és viselkedésén nem az értelmiségi létre jellemző értékrend jellemző
4
A kutatás Célcsoport: Az egyetemi szórakozóhelyeket látogató fiatalok Időszak: 2010. év X-XI. hónap Módszerek: részt vevő megfigyelés, beszélgetés A kutatás korlátai: szubjektivitás, reprezentativitás és véletlenszerűség hiánya
5
Csoportok Csoport, mint jelenség Külső jegyek Feltűnő jelenségek
6
Átlagosak Átlagos (többségi) öltözködési, viselkedési, megjelenési jegyek. Szokásos formációk Szokványos italfogyasztási sémák Csak ivók vagy „looserek”? Kulturális mindenevők
7
Dominánsok Jellegzetes külső jegyek Magabiztosság „Cicababa” hölgyek Ritka kontaktusteremtés Igényes fogyasztók Autó mint reprezentativitás
8
Harmincasok 2 típus (asszimilálódó és konszolidált) Kétféle megjelenés és attitűd Egyetemista lét mint cél Tudomány és kultúra mint célok Alacsonyabb létszámban
9
Nem hallgató Bulizók Azonos korosztály, de nem egyetemi hallgatók Azonos megjelenés, öltözködés Hasonló fogyasztás és viselkedés Tanulók és dolgozók Eltérő értékrendek
10
Középiskolások Minimális eltérések a külső jegyekben Szolidabb (burkolt) fogyasztás Csak fiúk Közösségen belül magas presztízs Rejtett asszimilációs törekvések Jó megközelíthetőség (idegenek)
11
Helyszínek A megfigyelések, beszélgetések és tapasztalások színterei Személyes kiválasztás, egyéni megítélés
12
Campus A terület és környezete Az átlagos egyetemista színtere Dominánsok ritkábban láthatóak Nem hallgató Bulizók: környéken Harmincasok: célirányos mozgás Középiskolások: napközben is
13
Kikötő Az egyik legnépszerűbb „szabadidős központ” (olcsó, éjjel-nappali) Átlagosok: rendszeresen nappal is Dominánsok: nem ez a kedvencük Nem hallgató Bulizók: esténként, hétvégén is Harmincasok: szívesen látogatják Középiskolások: kiszolgálják őket
14
Tornado Többszöri profilváltáson esett át Igényesebb szórakozásra szánt helyszín Átlagosak: elvegyülnek, de ez egy drágább hely Dominánsok: kedveltebb terep Nem hallgató Bulizók: táncolás, ismerkedés terepe Harmincasok: mérsékelt jelenlét, fogyasztással Középiskolások: nem itt fogyasztanak
15
Lovarda Kulturális központként indult Befogadó központból regisztráció- kötelezettség Átlagosak: átlagosan sokan Dominánsok: parkolóban autóval is Nem hallgató Bulizók: nehéz kiszűrhetőség Harmincasok: mértékkel Középiskolások: könnyebb elvegyülni, nagy tér
16
Kazánház Klasszikus és hazai, sűrű Átlagosak: kedvelt színtér Dominánsok: ritka jelenség Nem hallgató Bulizók: teljes elvegyülés Harmincasok: átlagosok között Középiskolások: jobb asszimilációs lehetőség
17
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.