Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre
2
Mire van szükség a karrier építésben
nyelvtudásra kommunikációs készségekre agilitásra szakmai tapasztalatra kapcsolati rendszerre (Procter&Gamble - KutatóCentrum, 2010)
3
Mit terveznek a végzősök
47 százaléka - multinacionális nagyvállalatnál dolgozna 60 százalékuk a követő 5 évben középvezető lenne 59 százalékuk tartja fontosnak a kompetencia-fejlesztő programokon való részvételt 78 százalékuk - a munkáltatóknak a képességek és kompetenciáknak fontosabbak, mint az jegyek
4
A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban
Kapcsolatfelvétel Kérdés megfogalmazása Diagnózis, célok megfogalmazása - Ajánlat Döntés előkészítés Fejlesztési terv kidolgozása, döntés Fejlesztési terv végrehajtása (beavatkozás) Nyomon követés - Értékelés
5
A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban
1. Kapcsolatfelvétel: Külső rendezvényeken való találkozás Saját marketing eseményeken Információ gyűjtés (irányított beszélgetések során) Szükséglet azonosítás és elemzés a bekért ajánlatok alapján Háttér elemzések a cég megjelenései alapján
6
Saját marketing események
A cég által foglalkoztatott tanácsadók, trénerek segítségével szervezett nyílt napok A területtel kapcsolatos feladatokat munkatársak Kötetlen beszélgetés Folyamatos kapcsolattartás Piaci lehetőségek kialakítása
7
Információ gyűjtés irányított beszélgetés során
Általános adatok Létszámadatok Megoszlási adatok Szakképzési hozzájárulás Eddigi tapasztalatai Előző programjaik Költségvetésük Már létező elemzései Jelenleg futó projektek Pályázati források Jövőtervek és célok Nem definiált igények beazonosítása Pozitív tapasztalatok Negatív tapasztalatok
8
Háttér elemzések a cég megjelenései alapján
A szervezet hivatalos megjelenései Közösségi honlapok Szakmai portálok Egyéb hírek
9
A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban
2. Kérdés megfogalmazása: Meghatározza az eszközök kiválasztását Befolyásolja a megvalósítás hatékonyságát Meghatározza az időkereteket Meghatározza a résztvevők körét, a bevont egységeket
10
Problémaelemzés, adatgyűjtés
Szakmai elvárások Megrendelői elvárások A tréningre megfelelő idő jusson A tréning minél rövidebb legyen A résztvevők elszigetelődjenek a mindennapi tevékenységeiktől A résztvevők folyamatosan el tudják látni feladataikat A képzés időpontja minél hamarabb konkretizálódjon A képzés időpontja flexibilis legyen A szakértők kapják meg a megfelelő díjazást A képző a lehető legalacsonyabb árért dolgozzon Szervező irodák akik értékesítik a szolgáltatásokat A képzőkkel közvetlen kapcsolatba legyenek
11
A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban
3. Diagnózis, célok megfogalmazása: A már korábban készült ajánlatok elemzése A megbízó elvárásainak megfogalmazása A képzési szükséglet felmérése Időtervezés Technikai körülmények „Munkából kiemelés” Előkészítő interjúk – kapcsolt termék
12
A megbízó elvárásainak megfogalmazása
Célok megfogalmazása = ajánlat elkészítése? Ki a megrendelő? Ki a megbízó? Mi az eredmény? Ki a felhasználó?
14
A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban
4. Döntés előkészítés: A megrendelő belső ügye? A megfelelő kapcsolat = döntés előkészítés Menetközbeni beavatkozás Folyamatos egyeztetés
15
A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban
5. Fejlesztési terv kidolgozása, döntés A „szállító” egyedül készíti a tervet? A megrendelő egyedül hoz döntést? Minden érintett bevonása Érdek vagy szükséglet?
16
A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban
6. Fejlesztési terv végrehajtása (beavatkozás) facilitált csoportmunka (műhelymunka) szupervízió alapú, a személyekre koncentráló tanácsadási formák (egyéni/csoportos szupervízió, coaching) tanácsadás (konkrét probléma megoldása pl. jogi, számviteli, pénzügyi, szervezési, stb. téren) tréning (egyéni tudásátadás, képesség és attitűd fejlesztés)
17
A szervezet fejlesztés folyamata a gyakorlatban
7. Nyomonkövetés szerepe Értékelés – a lezajlott folyamat ellenőrzése Átadni a kontrollt a megrendelőnek (személyesen) A tapasztalatok alapján további hatékonyság fejlesztési javaslat készítése
18
SMART (okos) tervek S pecific - Specifikus M easurable - Mérhető
A chievable - Elérhető R elevant and Realistic - Reális, megvalósítható T ime-bound – Időben kötött
19
Felkészülés a változásra
20
„A fájdalom átmeneti A megbánás örökké tart” Lance Amstrong
21
Happy End
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.