Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA
2
A legfontosabb „P” Mit kínálunk, mivel jelenünk meg a piacon
Product = termék, szolgáltatás Product => Customer Needs & Value Használati és érvényesülési funkciók Az érték fogalma: funkció/költség Értékelemzés és értéktervezés A termék
3
A termék fogalma A termék olyan használati, esztétikai és szimbolikus
tulajdonságok megtestesítője, amelyek a fogyasztók igényeit hivatottak kielégíteni A termék egy minőséget képvisel! A minőség AZ, AMI! A termék
4
A termék tartalma Elvont termék, ami képes kielégíteni a szükséglet (ld. marketing képzelőerő!) Funkcionális termék, milyen jegyek, mely tulajdonságok teszik alkalmassá a szükséglet kielégítésére Elvárt termék, az alapfunkciókon túl nyújtott tulajdonságok (érvényesülési funkciók, design, stb.) Kiterjesztett termék, a járulékos értékek hozzákapcsolása (márkanév, kommunikáció) A termék
5
A termékek csoportosítása
Fogyasztási cikkek és termelőeszközök FMCG és a tartós fogyasztási cikkek Food – non-food kategóriák Tömegcikkek, luxustermékek High-involvement és low-involvement (megfontolt vásárlás, impulzusvásárlás) Szolgáltatások A termék
6
Szolgáltatások A szükséglet-kielégítés módja Meghatározói:
A fizikai feltételek (Physical evidience) A szolgáltatás nyújtás folyamata (Process) A szolgáltatást nyújtó ember (Person/People) A termék
7
A szolgáltatás sajátosságai
Megfoghatatlanság (nem látható, nem érzékelhető, nem kipróbálható) Elválaszthatatlanság (egy időben állítják elő és fogyasztják el, egyszerre van jelen a termelő és a fogyasztó) Ingadozás (minősége ingadozhat az időtől és a személytől függően) Romlékonyság (nem tárolható) A termék
8
A termék a piacon: a kínálat
A kínálat meghatározottsága A kínálat mennyisége, a készlet A kínálat minősége, a választék Termékmix: a választék szélessége (termékvonalak száma), mélysége (változatok száma), hosszúsága (összes termék) és konzisztenciája A termék
9
Termékmix döntések A termékvonal – egymással szoros kapcsolatban lévő termékek (üdítők) A termékvonal megváltoztatás, bővítés vagy szűkítés Megalapozó vizsgálatok A termék
10
Kategóriamenedzsment
A stratégiailag meghatározó termékek kiválasztása A szempontrendszer kialakítása A termék
11
Termékstratégia Termékfrissítés, -újítás, -javítás
Termékdifferenciálás, új felhasználók Termékfejlesztés, új funkciók, új vonal Diverzifikáció: új piac, új termék A termék
12
A termék életgörbéje Termék-életgörbe, életciklus: az az idő, amelyet a termék a piacon tölt A piacon tartózkodás ideje és a termék forgalmának együttes bemutatása (Gauss féle haranggörbe) Az életgörbe szakaszai A termék
13
Termékfejlesztés Termékötlet - szisztematikus gyűjtés
- véletlen felismerés Az ötletek szelektálása Problémák - kevés ötlet, magas költségek - életciklusok rövidülnek A termék
14
A piackutatók leírták A termék
15
A kereskedelem megrendelte
A termék
16
A tervezők megtervezték
A termék
17
A gyártók legyártották
A termék
18
A vevőszolgálat beállította
A termék
19
Amit a vevő eredetileg akart
A termék
20
Az új termék bevezetése
Kutatás-fejlesztési folyamat (K+F) A termék tesztelése A gyártás előkészítése A termék megjelenése Széleskörű bevezetés Az elfogadás folyamat A termék
21
A termék elfogadása Egyáltalán nem tudnak az új termékről
Valamit már hallott róla (tudatosodás) Ismeri a termék konkrét jellemzőit Megnyeri a tetszését (érdeklődés) Foglalkozik a vásárlás gondolatával Megvásárolja a terméket (értékelés) Elfogyasztja (kipróbálja) Újra vásárol, ajánlja másoknak (elfogadás) A termék
22
A növekedés szakasza Minőségjavítás Új modellek, termékvonal bővítés
Új szegmensek, új felhasználók Új csatornák, új értékesítés A reklámintenzitás növelése Ártaktikázás A termék
23
Érettség és telítettség
A marketingmix módosítása Ártaktikázás Forgalmazási csatornák módosítása Újrapozícionálás Reklám megújítás, eladásösztönzés Személyes eladás Szolgáltatások bővítése A termék
24
A termék kivonása a piacról
A gyártás felszámolása A kiszállás előkészítése A reklám megszüntetése Pótlólagos garanciák biztosítása Esetleges termékcsere bevezetése A termék
25
A termék megjelenése Marketingkommunikációs megközelítés
Formatervezés, design, ergonómia A csomagolás (funkciói, feladatai) A márka lényege (azonosítás) A márkaépítés (védjegy, név, kommunikációs) A termék
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.