Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG"— Előadás másolata:

1 A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG
KONSTRUKTÍV VISSZACSATOLÁS ÉS KAPCSOLATÉPÍTÉS

2 Kommunikáció a szervezetben
A kommunikáció a szervezet „éltető ereje” A vezetői munka 90%-a kommunikáción keresztül történik Lehetetlen nem kommunikálni

3 Kommunikáció a szervezetben
Formális Informális Horizontális Vertikális

4 Kommunikáció a szervezetben
Vezetői feladat: kommunikációs rendszer létrehozása Beosztottak irányítása célok meghatározása Elvárások, értékek kommunikálása A jutalom, büntetés közvetítője Munkakörnyezet értelmezése Kultúra közvetítése Döntés Kontroll

5 Kommunikáció a szervezetben
„communis” = közös Közösség létesítése Információ, gondolat, érzés, álláspont megosztása

6 Kommunikáció megközelítései a szervezetben
Információelméleti: információtovábbítás Személyiségpszichológiai: a viselkedés befolyásolása  észlelés, tanulás, motiváció, nyelv Csoportlélektani: Csoportnormák, -vélemény megváltoztatása Szervezetelméleti: a szervezet, mint információt áramoltató hálózat

7 Kommunikáció a szervezetben
Leavitt (1966) kísérletei Egyirányú. Ha csak az egyik embertől halad a másik felé: gyorsabb, Kétirányú: oda-vissza áramlik: pontosabb, a megoldás helyességének jobb megítélése, több vita, részvétel, felelősség

8 Az értelmezés problémái
Minden ember saját magának alkot a környezet jelenségeiről logikus képet Szociális reprezentációk Közlésünk a másik fél számára szükségszerűen „hiányos” Mert: feltételezzük a kontextus ismeretét

9 A kommunikáció modellje
KONTEXTUS, ZAJ ÜZENET ADÓ VEVŐ VISSZACSATOLÁS

10 FŐBB ZAJFORRÁSOK ÉSZLELÉS JELENTÉSADÁS ÉRZELMEK KÉPEK KÖRNYEZET
SZÁNDÉKOS TORZÍTÁS

11 Herbst: „félreértések nélküli kommunikáció”
A különböző emberek különböző dolgokat értenek egy és ugyanazon fogalmon „ A saját szempontjából mindenkinek igaza van”

12 ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ „MÓDSZEREI”
ÉN-ÜZENET: VISELKEDÉS+ÉRZÉSEK+KÖVETKEZMÉNYEK AKTÍV FIGYELÉS: A VISSZACSATOLÁS FOKOZÁSA MODELLVÁLTÁS:GONDOLKODÁSBELI RUGALMASSÁG, A MÁSIK SZEMPONTJAINAK ELISMERÉSE

13 A kommunikáció egyik fontos célja
A tényleges és a vélt valóság (a valóságról alkotott különböző felfogások) között feszülő ellentmondások tisztázása információk cseréjén keresztül

14 Szociális reprezentációk
Többé-kevésbé kialakult gondolati sémák, ismeretrendszerek, előítéletek Új információ beilleszkedése A meglévő rendszer módosulása, átstrukturálódása

15 Szociális reprezentációk
Pszichikai struktúráink védelme különböző mechanizmusokon keresztül EMBER, ASZTAL, KÉS, TERÍTŐ

16 Szociális reprezentációk
SEBÉSZ, VÉR, ÉRZÉSTELENÍTŐ

17 A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG TÉNYEZŐI
KONGRUENCIA ALACSONY ZAJSZINT KAPCSOLATÉPÍTÉS GAZDASÁGOSSÁG CÉLKITŰZÉS

18 KONSTRUKTÍVITÁS A KONTROLLBAN
VISSZACSATOLÁS = KRITIKA  KONKRÉT  HIBÁZTATÓ  MÚLTRA VONATKOZÓ  A JELENRE VONATKOZIK  CÉL: HARAG KIMUTATÁSA  TÉNYEKEN ALAPUL  PROBLÉMAMEGOLDÓ

19 A KOMMUNIKÁCIÓ ALAPTÉNYEZŐI
 KÖZÖS VALÓSÁG  KÖZÖS NYELVŰSÉG  KÖZÖS ELŐISMERETEK  KÖZÖS ELŐZMÉMYEK  SZITUÁCIÓ

20 A KOMMUNIKÁCIÓ ALAPTÉTELEI
NEM LEHET NEM KOMMUNIKÁLNI A K. TÖBBCSATORNÁS, TÖBBSZINTŰ KÖRKÖRÖSEN ZAJLIK (SZEREPCSERE) DIGITÁLIS ÉS ANALÓGIÁS KÓDOK KOMM.FOLYAMAT  EGYENRANGÚ EGYENLŐTLEN 

21 VEZETÉSI STÍLUSOK KOMMUNIKÁLÁSA
KONTROLL (+) AUTOKRATIKUS PATERNALISTA AFFILIÁCIÓ (+) DELGÁLÓ RÉSZVÉTEL

22 A KOMMUNIKÁCIÓ TÍPUSAI
közvetlen közvetett kétirányú Két barát beszélget telefonálás egyirányú előadás Tömegkom-munikáció

23 A beszéd és az írás Beszéd Gyors, közvetlen Egyszeri
Hallás útján jut a befogadóhoz Közvetlen visszajelzés Kevesebb infó, több ismétlés Nyílt, laza szerkesztésmód Párhuzamosan - NVK Írás Lassú, közvetett Maradandó, sokszorosíthat Segédeszközök Vizuális úton jut a befogadóhoz Nincs azonnali visszajelzés Sok információ Zárt, kötött szerkesztési mód Metakommunikáció - íráskép, írásjelek

24 A verbális és nem v. kommunikáció aránya
Szavak: 7% NVK: 65% NVK:55% Verbális k.: 35% Hang: 38% a

25 NVK CSATORNÁI Tekintet Mimika Vokális k. Gesztus testtartás Térköz
Szimbolikus csatorna

26 A tekintet Vizuális emlékezés Vizuális elképzelés Hallási elképzelés
Hallási emlékezés

27

28


Letölteni ppt "A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG"

Hasonló előadás


Google Hirdetések