Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek TMForum Dr. Bilicki Vilmos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek TMForum Dr. Bilicki Vilmos."— Előadás másolata:

1 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek TMForum Dr. Bilicki Vilmos Szegedi Tudományegyetem Informatikai Tanszékcsoport Szoftverfejlesztés Tanszék

2 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A mai előadás tartalma  TMForum ■Frameworx ■eTOM – Üzelti folyamat keretrendszer ■Információs keretrendszer – SID ■Alkalmazás kerterndszer – TAM ■Integrációs kereterendszer – BSS/OSS ■Üzleti metrikák 2014. 07. 15.2 Hálózati Operációs Rendszerek

3 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Cél  A vállalat életében megjelenő feladatok, folyamatok szabványosítása a szoftverek egyszerűbb integrálása, csereszabatossága érdekében  Szabvány csoportok ■eTOM – folyamatok szabványosítása ■SID – adatmodellek szabványosítása ■TAM – alkalmazások szabványosítása ■Integration Framework – integrációs keretrendszer ■Business Metrics - Üzleti metrikák 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek3

4 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Frameworx 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek4

5 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS eTOM 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek5  Szolgáltatás orientált üzletet leíró hierarchikus katalógus  Három szintre koncentráll: ■Stratégiai ■Működtetés ■Vállalati

6 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Folyamat szintek 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek6

7 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS eTOM 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek7

8 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS OPS folyamatok 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek8

9 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS L2 OPS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek9

10 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS L3 OPS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek10

11 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Strategy 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek11

12 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Strategy L2 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek12

13 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Enterprise 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek13

14 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek14 Alapvető folyamat modellezés

15 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek15 Interakciós diagram

16 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek16 Folyamat interakciós diagram  A teljesítés eladás előtti szakasza  Markeing Fulfillment Response – vásárlásra ösztönzi az ügyfelet

17 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek17

18 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Dinamikus folyamat modell 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek18

19 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS TAM  Célja az operációs rendszerek rendszerének szabványosítása ■OSS – operation support system ■BSS – business support system  Főleg L1 alkalmazásokra koncentrál 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek19

20 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek20

21 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Market/Sales Management 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek21

22 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Product management 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek22

23 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Customer management 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek23

24 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Service management 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek24

25 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Resource management 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek25

26 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Supplier/Partner domain 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek26

27 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Enterprise domain 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek27

28 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Cross domain 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek28

29 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Intgeráció  Cél: Üzleti Folyamat definiálása (Business Process) ■SOA kiterjesztése – Függőségi modell – Érték lánc szemlélet ■Elő/Utófeltételek ■SLA, … ■Rövid vs. Hosszú idejű kapcsolat ■Granularitás 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek29

30 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Interfész alapú szabványosítás  Template – DSL  Specification – Konkrét terület igények leírása 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek30

31 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Alkalmazott struktúrák  Business Service  Business Service Order – az üzleti szolgáltatás vezérlése  Task Order – a feladat végrehajtásán ak vezérlése 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek31

32 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Integráció TAM kapcsolat 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek32

33 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Frameworx elemek 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek33

34 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek34

35 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Information framework - SID  Keretrendszerek keretrendszere ■Modellek/Modell csomagok ■Tervezési minták, szabályok ■ABE – Aggregated Business Entity 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek35

36 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Példa - QoS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek36

37 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Üzleti metrikák 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek37

38 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS OPEX modell 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek38

39 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek39

40 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek40

41 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek41

42 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek42

43 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS 2014. 07. 15.Hálózati Operációs Rendszerek43

44 UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS A mai előadás tartalma  TMForum ■Frameworx ■eTOM – Üzelti folyamat keretrendszer ■Információs keretrendszer – SID ■Alkalmazás kerterndszer – TAM ■Integrációs kereterendszer – BSS/OSS ■Üzleti metrikák 2014. 07. 15.44 Hálózati Operációs Rendszerek


Letölteni ppt "UNIVERSITY OF SZEGED D epartment of Software Engineering UNIVERSITAS SCIENTIARUM SZEGEDIENSIS Hálózati Operációs Rendszerek TMForum Dr. Bilicki Vilmos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések