Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaRebeka Barnané Megváltozta több, mint 10 éve
1
Szoftverfejlesztés és szolgáltatás kiszervezés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon és Magyaroszágon Bevezető gondolatok Dr. Biró Miklós
2
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 2 Tartalom A szoftverfejlesztéshez szükséges képességek, eszközök A szoftverfejlesztéshez szükséges képességek, eszközök Történelmi összefüggések más diszciplinákkal Történelmi összefüggések más diszciplinákkal CMMI és ISO/IEC 15504 CMMI és ISO/IEC 15504 Általánosan érvényes megközelítés Általánosan érvényes megközelítés Folyamatjavítási mérföldkövek a világon, Magyaroszágon és a MemoLuX-nál Folyamatjavítási mérföldkövek a világon, Magyaroszágon és a MemoLuX-nál – A folyamatjavítás szükségességének felismerése (1993-…) – Folyamatjavítás és ISO 9000 tanúsítás – Vissza az üzleti szempontokhoz!
3
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 3 A szoftverfejlesztéshez szükséges képességek, eszközök TechnológiaMódszertanSzervezés TÁRGYI ESZKÖZÖK Hardver,Szoftver, CASE … TUDÁS Strukturált (SSADM), OO… Folyamatok, Érettség, Outsourcing… JÓL BEVÁLT GYAKORLAT (Best practice) Műszaki képességek Absztrakciós képességek Menedzselési képességek
4
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 4 Történelmi összefüggések más diszciplinákkal TechnológiaMódszertanSzervezés Egyéni tudás Szervezeti tudás Tárgyi eszközök Intellektuáli s eszközök
5
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 5 CMMI és ISO/IEC 15504 A jól bevált gyakorlatot (best practice) foglalják – folyamatterületekbe, – képességi szintekbe.
6
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 6 A CMMI folyamat dimenziója Folyamat menedzselés Szervezeti folyamat-központúság Szervezeti folyamat-meghatározás Szervezeti képzés Szervezeti folyamat-véghezvitel Szervezeti innováció és terítés Projekt menedzselés Projekt tervezés Projekt követés és ellenőrzés Beszállítói megállapodások menedzselése Integrált projekt menedzselés Integrált csoportkialakítás Kockázat-menedzselés Kvantitatív projekt menedzselés Támogatás Konfiguráció menedzselés Folyamat és termék minőségbiztosítás Mérés és elemzés Döntéselemzés és megoldás Oksági elemzés és megoldás Szervezeti környezet és integráció Technológia Követelmény menedzselés Követelmény kidolgozás Műszaki megoldás Termék integráció Ellenőrzés Érvényesítés
7
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 7 ISO/IEC 12207 a SPICE folyamat referencia modellje
8
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 8 A SPICE/CMMI képesség dimenziója - szintek
9
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 9 SPICE/CMMI modell Folyamat dimenzió/Képesség dimenzió INCOMPLETE Process Evolution / Capability Dimension 1 2 3 4 5 0 Improve to Higher Maturity OPTIMISING PREDICTABLE ESTABLISHED MANAGED PERFORMED Process Dimens i on Process E1 Practice E2.1 Process E2 etc.... Process Cluster Engineering Process Cluster Management Process Cluster Support Process Dimension Practice E 1.2 0 0.5 1 1.5 2 2.5 3 3.5 4 Process Area 1Process Area 2…Process Area n Process area capability Specific Goals Generic Goals
10
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 10 Általánosan érvényes megközelítés Az ISO/IEC 15504 szabvány címéből kihagyták a szoftver szót, mivel tetszőleges folyamatok felméréséhez alkalmazhatóvá vált. Más jól bevált gyakorlatot szorgalmazó megközelítések kapcsolódnak a CMMI-hoz – ISO 9000:2000 – COBIT ( Control Objectives for Information and related Technology ) – ITIL ( Information Technology Infrastructure Library ) – COSO ( Committee of Sponsoring Organizations of the Treadway Commission )
11
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 11 Folyamatjavítási mérföldkövek a világon, Magyaroszágon és a MemoLuX-nál 1 1. A folyamatjavítás szükségességének felismerése (1993-…)
12
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 12 Magyar tagság az európai Bootstrap Institute-ban
13
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 13
14
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 14 10 years of SPI in Hungary European presence
15
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 15 Folyamatjavítási mérföldkövek a világon, Magyaroszágon és a MemoLuX-nál 2 2. Folyamatjavítás és ISO 9000 tanúsítás 1996 – Az ISO 9001:1994 magyar kiadása MSZ EN ISO 9001:1996 – Megalakul az NJSZT Szoftverminőség Menedzselés szakosztálya
16
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 16 Folyamatjavítási mérföldkövek Magyaroszágon és a MemoLuX-nál 2
17
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 17 Folyamatjavítás a MemoLuX-nál 1
18
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 18 Folyamatjavítás a MemoLuX-nál 2
19
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 19 European Software Institute (ESI) 1997 Members' Forum
20
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 20
21
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 21 Folyamatjavítási mérföldkövek a világon, Magyaroszágon és a MemoLuX-nál 3 3. Vissza az üzleti szempontokhoz! – Az ISO 9000:1994 kritikája: Túlzott ISO bürokrácia. Nem alkalmas a folyamatok, a technológia, és az ügyfél igények állandó változásának befogadására. – ISO 9001:2000 – A tudás elismertté válik mint intellektuális tőke. (Tudás menedzsment ISO/IEC 15504-5)
22
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 22
23
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 23 INSPIRE EU folyamatjavítási kezdeményezés (1998)
24
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 24
25
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 25
26
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 26 Az első hivatalos Introduction to the CMM képzés Közép-Kelet Európában (2000)
27
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 27
28
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 28 10 years of SPI in Hungary International presence
29
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 29
30
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 30
31
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 31
32
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 32
33
©Dr. Biró Miklós Budapesti Corvinus Egyetem Szoftverfejlesztési és szolgáltatás kiszervezési folyamatjavítás 33 Folyamatjavítás a MemoLuX-nál 3
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.