Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Irányítástechnika és Informatika Tanszék Web:
2
http://www.fsz.bme.hu/~szirmay/szg.htm Juhász Imre OpenGL
4 db kötelező kisházi 1 db önkéntes nagyházi 1-2-…-20-… db vizsga
3
Kezdetben teremtette Isten a mennyet és a földet.
Koordináta rendszer Egység
4
Mondá az Úr, és lőn világosság.
5
Ég, szárazföld, víz, növények állatok, emberek
Statikus objektumok Dinamikus objektumok Kinézet (geometria, anyagjellemzők) Viselkedés (fizikai törvények, intelligencia,…)
6
Legyenek világító testek az égbolton.
Fényforrások
7
… megteremtett minket Külső szemlélő: kamera
Aktív részese a világnak: avatár
8
Számítógépes grafika feladata
illúzió modellezés számok Virtuális világ modell képszintézis számítás Metafórák: optika 2D rajzolás festés analógiák Képpontok: vörös kék zöld mérés
9
Modellezés kép (sorozat) megvilágítás mozgás geometria modell stúdió
képszintézis modell stúdió objektumok kamera optikai param textúrák kép (sorozat)
10
Képszintézis Modell + stúdió objektumok Modell lefényképezése
Kép a megjelenítőre Fényképezési analógia 2D: festés 3D: optika Bármi: tudományos vizualizáció
11
Tudományos vizualizáció
v(x,y,z) (juci, jozsi), (juci, pisti), (kati, karcsi), (juci, karcsi), (1, 1), (1, 2), (1, 2.5), (1, 3),
12
Nem csak monitor
13
2D rajzolás, festés Modell Kép szín (200, 200) topológia viewport
window (200, 100) geometria rajzolás saját színnel 2D világkoordináta rendszer
14
Optika a 3D térben window 3D világkoordináta rendszer
15
Kihívások Bonyolult modell (giga/terrabyte)
Valós időben: néhány nsec/pixel
16
Képszintézis feladatai
Vektorizáció Transzformációk Vágás Takarás Árnyalás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.