Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaViktória Tamásné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja
2
A belső kommunikáció szerepe a munkatársi elégedettség kialakulásában és fenntartásában Marketing, public relations és reklám az egészségügyben XII. Országos Konferencia 2009. Február 20.
3
Mit jelent az elégedettség? „Cél, melyet el nem érhetsz soha…” Jellemzői: szubjektív időhöz, célközönséghez, tevékenységhez kötött időben változó bizonyos befolyásoló tényezők állandóak, más tényezők változnak Alapvető: A termék/szolgáltatás alkalmassága
4
AZ ELÉGEDETTSÉG ELÉRÉSÉT ELŐSEGÍTŐ ÁLTALÁNOS ESZKÖZÖK Kapcsolat kezdeményezés - fenntartás A vevők állandó informálása Ösztönzések alkalmazása Következtetések a vevők viselkedéséből Megfelelő reklamációkezelés A meglévő termékelőnyök hangsúlyozása Kooperációkészség, problémamegoldás Visszajelzések gyűjtése, értékelése, reagálások Follow up szolgáltatások Motivált munkatársi gárda
5
A MEGFELELŐ EMBERT A MEGFELELŐ MUNKÁRA MENNY: AHOL A RENDŐRÖK ANGOLOK, A SZAKÁCSOK FRANCIÁK, A MŰSZERÉSZEK NÉMETEK, A SZERETŐK OLASZOK ÉS AZ EGÉSZET A SVÁJCIAK SZERVEZIK. POKOL: AHOL A SZAKÁCSOK ANGOLOK, A MŰSZERÉSZEK FRANCIÁK, A SZERETŐK SVÁJCIAK, A RENDŐRÖK NÉMETEK ÉS AZ EGÉSZET AZ OLASZOK SZERVEZIK.
6
A munkatársi elégedettség A munkatársak elégedettségét befolyásolja : az információ a megbecsülés a karrier lehetőség a biztonság a jó légkör és???? Elégedettség és lojalitás
7
AZ ELÉGEDETTSÉG MÉRÉS MÓDSZEREI Lehetséges kutatások: megalapozó - széleskörű gyors, fenntartó Módszerek: személyes interjú telefonos Írásos online csoportos
8
Az elégedettség vizsgálatok indítása előtt eldöntendő - vizsgálandó: kiknek az elégedettsége fontos az adatok milyen továbbfelhasználási célokat szolgálnak melyek azok a szempontok, amelyek az elégedettséget valóban befolyásolják mi lesz a mérés gyakorisága mi a mérés, értékelés „intervalluma” mi a mérés módja és viszonyítási alapja
9
A belső elégedettség vizsgálatok egyediségei Módszerek: a szekunder adatelemzés fontossága /pl: fluktuáció a bizalom és az anonimitás szerepe eltérő szintek és elvárások a „közösségi terek” megléte, kihasználtsága a visszacsatolás fontossága a pletyka szerepe
10
Hogyan tartható fenn az elégedettség? munkabér juttatások cafeteria oktatás vagy?…….
11
A belső kommunikáció szerepe Mindenki tudjon annyit, amennyire szüksége van Az információ fontossága az elégedettségben A „beavatottság” érzése A kommunikáció nyíltsága, az oda-vissza áramlás lehetősége A munkatársak csak akkor támogathatják a céget a célok elérésében, ha pontosan tudják, hogy velük szemben mik az elvárások
12
AZ ELÉGEDETT ÜGYFELEK KIALAKULÁSÁNAK „HASZNA” Ha az ügyfél elégedett, abból a munkatársak haszna: kevesebb stressz nagyobb elismerés megnövekedett munkavégzési hatékonyság Ha a munkatársak elégedettek, abból a cég haszna: kevesebb stressz nagyobb teljesítmény jobb hírnév növekvő eredmény
13
Az elégedett és lenyűgözött vevőkkel bíró cég nyugodtabban nézhet a piaci kihívások elé, jobb pozícióból fogadhatja a konkurencia erősödését könnyebben reagál a piac akár kedvezőtlen változásaira is Ha ez a cég elérte munkatársai elégedettségét is, biztos lehet a hosszú távú piaci sikerben.
14
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Argumentum Marketing Tanácsadó Kft. 1139 Budapest, Petneházy u. 50-52. argumentum@argumentum.hu www.argumentum.hu Hírlevél feliratkozás: elegedettseg@elegedettseg.hu 236-73-25 A témáról részletesebben: az Elégedett az ügyfél? című könyvemben
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.