Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Képességfejlesztés gyermek korosztályban
ötlettár
2
Vázlat Jelenlegi helyzet Magyarországon és a világban
Törekvések, irányok Lehetséges célok Feladatok, eszközök ( tartalmak, módszerek, követelmények ) Képességek, készségek, összefüggések, képességfejlesztés Tartalmak, eszközök, módszerek, prevenció, a kiválasztás folyamata gyermek korosztályban az atlétika irányába Nevelés, tanulás, fejlesztés Kudarcok, sikerek, önértékelés Ellenvélemények
3
Jelenlegi helyzet Magyarországon, ill. a világban
régi, hagyományos értelembe vett testnevelés összekeveredtek a célok a feladatok es az eszközök Ne erőltesd azt, aki nem szereti az atlétikát, ill. hagyd, hogy megszeresse a mozgást, aktivitást, terhelést, megmérettetést!!!!
4
Irányok Testnevelés tagozatos iskolák : negatív pozitív tendenciák
5
Lehetséges célokról- kinek, mi jó, mi fontos?
Egészség Hosszan tartó magas színvonalú teljesítmény Boldog, vidám gyermekkor Mozgásbiztonság Felkészülés a versenysportra Talmi sikerek a különféle versenyeken és rövid atlétikai pályafutás
6
Feladatok Tartalmak, eszközök Módszer Követelmények
7
Képességek, készségek, összefüggések, különbségek
Kondicionális erő gyorsaság állóképesség ( ezek kapcsolatai ) izületi mozgékonyság, hajlékonyság ( határeset )
8
Képességek Koordinációs reakció képesség, gyorsasági koordináció,
egyensúlyozó, ritmus, téri tájékozódó, állóképességi koordináció
9
Képességfejlesztés Ügyességfejlesztés
Cél: az atlétikai mozgások koordinációs mintái alapfeltételeinek megteremtése Feladat: a futásokhoz, ugrásokhoz, dobásokhoz szükséges alapképességek kialakítása, fejlesztése sokoldalúan, különféle sportágak mozgásanyagainak felhasználásával
10
Képességfejlesztés II.
Első sorban a beidegzésen van a hangsúly Ügyesíteni kell, minél többféleképpen Az összes kondícionális képességet sokoldalú ügyességfejlesztéssel célszerű fokozni
11
Tartalmak, eszközök: Járások, futások, mászások, függések, lengések, dobások, pördületek, akadályok leküzdése, egyéb mozgások különféle irányokba( mint pl.: a tornában a függések, átfordulások különféle testhelyzetekben ) fel-le, ki-be, jobbra-balra, fordulatokkal, forgásokkal, magas és mély helyzetek változtatásával, eszközökre fel-le lépegetésekkel, felépített pályán járások, futások, szökdelések, elugrások, átfutások, átugrások pl.: szivacsbálákra fel- lelépések, futások, ki-be ugrások Puha, keményebb talajon, változatos terepen közlekedés, ugrás, futás, Változatos helyzetekben mászás, dobás ( átdobás, feldobás- elkapás, kidobás-bedobás )
12
Tartalmak, eszközök II. Fogó játékok, kidobó játékok, célba dobások, rajtversenyek, „Várfoglaló, Fekete-fehér, Balatoni halászok, Döngetők, Utolsó pár előre fuss”, váltó- és sorversengések, stb. Lengések, mászások, függések, vándormászás, hordások, lajhármászás, akadálypályákon közlekedés ki-be, át, fel-le, fejjel lefele is. Ritmusra mozgások, táncok, labdajátékok, cselezés, helyezkedés ( társhoz, szerhez képest, térben, hol vagyunk?) Ugrálások szivacsban, minitrampon, egyensúlyozó képesség fejlesztése ( billegő alkalmatosságokon közlekedés, állás, ugrálás, stb. ) Hajlékonyság fejlesztése, megtartása, különféle helyzetekben, elasztikus eszközök felhasználásával is. Kirándulás, más sportágak, sportjátékok, különösen vízi-sportok kipróbálása.
13
Prevenció, megelőzés sorban önmagadtól várd el!
Tudatosság, de ne a gyerektől hanem első sorban önmagadtól várd el! Sokoldalú, egyensúlyra törekvő fejlesztés biztosabb körülményeket teremt a prevencióban.
14
Sokoldalú fejlesztés Más sportágak mozgásanyaga
( szabályváltoztatások ) / pl.:Pontszerzők, speciális labdás játékok kézzel, lábbal, vegyesen /
15
Módszer *Kényszerítő helyzetek *Sokfélét, sokszor
*Egyszerre kevesebbet, de pontosan *Színes, változatos tevékenységek *Inkább feladatokat adni, mint a begyakorolt versenyek ismétlése *Haladj, ismételj és figyeld meg az elért hatást! *A legjobb teszt, maga a verseny
16
Kiválasztás folyamata
Igazán valós, helyes kiválasztás csak folyamatban lehetséges
17
Nevelés, tanulás, fejlesztés
Versenyzés örömének felismertetése A hibákat ki lehet javítani, de legjobb, ha igyekszünk minél kevesebbet hibázni A tévedések beismerése kiváló emberi tulajdonság Aki csak másolni képes, ne várja el, hogy megértse az említett gondolatokat Az alkotó ember viszi előre a világot Alázat és biztos tudás Anatómiai, élettani, fejlődéstani, lélektani, pedagógiai ismeretek széles köre. Szeretet képessége a gyerekek iránt, gondolkodásuk, személyiségük megismerése és megértése
18
Kudarcok, fejlődés, fejlesztés, feltételek, lehetőségek
Önértékelés, önbizalom, önállóság
19
Ellenvélemények
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.