Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Bank relationship management a válság idején Pesel Andrea Tőkepiac vezető MOL Csoport.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Bank relationship management a válság idején Pesel Andrea Tőkepiac vezető MOL Csoport."— Előadás másolata:

1 1 Bank relationship management a válság idején Pesel Andrea Tőkepiac vezető MOL Csoport

2 2 Banki szolgáltatások – kapcsolat a vállalattal BankVállalat Működési Növekedés Stratégiai és tanácsadási Kockázatkezelési

3 3 3-5 év3-10 év3-5 év Korai Fejlődő Érett szakasz Erőt vesztett Kifutó A kapcsolati „görbe” alakja… … alapvetően függ : A bank és a vállalat profiljától, stratégiájától A vállalat pénzügyi helyzetétől A gazdasági, piaci helyzettől …jelentősen megváltozhat a felek tevékenysége következtében Kulcsfontosságú események (pl. nagy finanszírozási tranzakció) Rendszerszintű operációs problémák Személyi változások A bankkapcsolat életciklusa

4 4 CEO CFO Treasurer Treasury Front Office Treasury Back Office CEO Helyettes CEO FRONT OFFICE (RM) BACK OFFICE Vállalat Bank Napi szolgáltatások Termékválasztás Nagy tranzakciók félévente Stratégia, franchise 2 évente Portfolio & XXL tranzakciók Credit Committee Geogr. coverage Product coverage Relationship management évente A kapcsolatrendszer mélysége Régió vezető

5 5 Megemelkedett árazás Csökkenő hitellimitek Hosszabb folyamatok – a döntéshozatal sokkal több időt igényel Lassabb dokumentációs folyamat Megváltozott stratégia és termékkínálat Nagyobb partnerkockázat Mi is a válság?

6 6 Növekvő koncentrációs kockázat és kitettség bankokkal szemben Gyors változások esetén a reakció lassú lehet A pénzügyi tartalékok gyorsan eltűnhetnek A refinanszírozási mozgástér felülírja a stratégiát Addig nyújtózkodj, ameddig a takaród ér … … de a takaród egyre kisebb Hol vannak a kockázatok?

7 7 Tartsd észben… 1.A diverzifikáció kulcsfontosságú – keress új finanszírozási forrásokat, legyen bankportfoliód. 2.Gondolkodj két-három lépéssel előre! 3.Építs tartalékokat. 4.Mindig legyen „B” terved. 5.Légy realista, kezeld a várakozásokat. 6.Használd az erősségeidet és építs ki relatív erős tárgyalási pozíciót. 7.Nagyon gyorsan kell dönteni és szerződni!!!

8 8 Pesel Andrea Tőkepiaci vezető MOL Csoport Treasury apesel@mol.hu Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "1 Bank relationship management a válság idején Pesel Andrea Tőkepiac vezető MOL Csoport."

Hasonló előadás


Google Hirdetések