Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLőrinc Bogdán Megváltozta több, mint 10 éve
1
e - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban
2
Szombathely 2001. március 21. INFORMATIKA ÉS NONPROFIT SZERVEZETEK ODL - hagyományos oktatás 1.) Oktató és oktatott egy időben egy helyen 2.) Oktató és oktatott egy időben különböző helyen 3.) Oktató és oktatott különböző időben egy helyen 4.) Oktató és oktatott különböző időben különböző helyen
3
Szombathely 2001. március 21. INFORMATIKA ÉS NONPROFIT SZERVEZETEK ODL –hagyományos oktatás a tanuló szempontjából A folyamat középpontja: – Hagyományos oktatás Tanár Tanuló Interakciójuk – Távoktatás Tanulási folyamat
4
Szombathely 2001. március 21. INFORMATIKA ÉS NONPROFIT SZERVEZETEK ODL -hagyományos oktatás a tanár szemponjából Hagyományos oktatás – A tanár az ismeretek fő forrása Távoktatás – A tanár szerepe kettéválik Tananyagfejlesztő Tutor – hagyományos tanár - tudásmenedzser
5
Szombathely 2001. március 21. INFORMATIKA ÉS NONPROFIT SZERVEZETEK További lépések Nyitott tanulás – Hansúly a tanuláson van – A tanuló nagyfokú szabadságot élvez Forrásközpontú tanulás – A tanuló forrásokat használ – A tanár maga is forrása a tudásnak
6
Szombathely 2001. március 21. INFORMATIKA ÉS NONPROFIT SZERVEZETEK ICT és ODL (1) Az ICT mint az információ átadásának közege Az ICT mint a tanulók kommunikációjának közege Aszinkron tanulási mechanizmusok ismerete Motivációs megközelítés A környezet megfelelő adaptálása Intézmények közötti szabványos csatornák A tanárok irányítanak, motiválnak, terveznek Felsőoktatási intézmények: kritikus szerep
7
Szombathely 2001. március 21. INFORMATIKA ÉS NONPROFIT SZERVEZETEK ICT és ODL (2) A virtuális tanulás környezetét aktuális technológiával támogassuk A technológia teljesítménye 18 havonta duplázódik meg Együttműködés a nyílt szabványokkal A fejlesztés mozgatója: Felsőoktatás helyett üzleti szektor
8
Szombathely 2001. március 21. INFORMATIKA ÉS NONPROFIT SZERVEZETEK A környezet kiépítéséhez szükséges technológiai kategóriák Szállítási rendszerek – Helyi hálózat, Internet,... Köztes réteg – Autentikáció, autorizáció, személyre szabhatóság,... Alkotó réteg – Szoftverfejlesztő eszközök, multimédia fejlesztő rendszerek,... Adminisztratív támogatás
9
Szombathely 2001. március 21. INFORMATIKA ÉS NONPROFIT SZERVEZETEK ODL – hagyományos oktatás A klasszikus távoktatás rendszerszemlélete: a tanár szerep változása Az ICT-vel támogatott távoktatás hatása: – Professzionalizálódás – Létszámok növekedése – Költségek növekedése – Hatékonyság növekedése
10
Szombathely 2001. március 21. INFORMATIKA ÉS NONPROFIT SZERVEZETEK e – Learning az EU-ban 2000. Március 23-24 Lisszabon: 117 millió 25 évnél fiatalabb lakosból 81 millió szervezett képzésben vesz részt, akiket 5 millió tanár tanít Az online forrásokra 2000-ben 2 milliárd dollárt fordítottak, ennek 80%-a az USA- ban történt
11
Szombathely 2001. március 21. INFORMATIKA ÉS NONPROFIT SZERVEZETEK e – Learning fejlesztésének területei az EU-ban Felszerelés (2004-re 5-15 felhasználó/multimédiás számítógép) Képzés minden szinten Jó minőségű multimédia szolgáltatások létrehozása Tudás megszerzésére alkalmas központok hálózatának létrehozása
12
Balogh Imre tanszékvezető főiskolai docens Berzsenyi Dániel Főiskola Informatika Tanszék balogh@bdtf.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.