Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC."— Előadás másolata:

1 With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

2 Actual Challenges of Pedagogy - Worldwide crisis and crisis of the pedagogic culture - Looking for the solutions for a long time - Development opportunities - Lesson-world building’s pedagogic cultural - Standard with a holistic view - The succesful educators very important ability - Directing of process of learning - Creating an ideal motivational network - The aims and items of a new research - New holistic pedagogic culture (Dr. József Nagy) Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

3 Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis The „Seven Conflict Model” WITH NATURE – Fire – water – earth – air. WITH HUMANITY – 1.500.000.000 – 1900 – 7.000.000.000 – 2011 WITH HISTORY – Changing of the paradigm. WITH GOD – „The God has died” – Nietzsche. WITH TALENTS – Why were you born? WITH AIMS – What is your Mission? WITH MIND – Who are you? What happened? What will be in the Future?

4 Experience of world-building or darkness of the wordless - Strategic educational goal to provide solutions - Viable alternatives - Adults with autonomy - Integrity physically, emotionally and spiritually - Freely, responsibly and with a higher degree of love - Who may save the world? - Or represent the paradigm of a new world order? - Dperceptional thinking - Creating a new world in the School Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

5 Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Research of the Quality - Background and foreground - Wold-view of constructive drama pedagogy - Introduce the complex pedagogical model - The teaching-learning situation - The most ideal motivational network - An empirical search programme - The CTQ factor - Culture of Teaching-Learning Quotient - The world-building level of the lesson Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

6 Components of the Culture of Teaching-Learning - Universal factor of the teaching-learning process - The four main variables - To the analogy of the three space and one time dimensions - Educational knowledge of the teacher - Learning process of the students - Inter-communicational components - Atmosphere of the lesson – the ”time experience” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

7 Educational knowledge of the teacher - Planning - Teaching - Teacher - Material - Student - Learning - Teaching aides Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

8 Learning process of the students - Entering - Wold-building - Narratives - Changing of the understanding - Deepening - Reflectivity - Exiting Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

9 Inter-communicational components - Usage of space - Usage of time - Performers - Relations - Antecedents - Manifestations - Motivations Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

10 Atmosphere of the lesson – the ”time experience” - Flow - Boredom - Distress - Apathy Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

11 „A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” CTQ measurement samples Reasunts of teacher and student tests: Name of teacher: X.Y. Class headcount: 21 fő Subject: Hungarian literature Grade: 5 th grade Cummulative CTQ result average: 79,855 Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

12 „A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” 1. Teaching procedure in the classroom assessment test Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

13 „A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” 2. Learning procedure in the classroom assessment test Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

14 „A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” 3. Communication situation in the classroom assessment test Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

15 „A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” 4. Atmosphere in the classroom assessment test (time experience, flow levels) Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

16 „A mindenséggel mérd magad!” Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” CTQ values Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

17 Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” Measuring the Level of Pedagogical Culture - The solution-centric viewpoint - Representative surveys - The patented formula - Serious IT background service - Pilot study - Wide-range distribution Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis

18 Iskola a társadalmi térben és időben Interdiszciplinaritás a neveléstudományban Dr. ZALAY SZABOLCS PhD „Világépítés a tanórán” „LUX LUCET IN TENEBRIS” „The Light lights in the Darkness” THANK YOU FOR YOUR ATTENTION! Válságkezelés a tudomány eszközeivel - Erdei Ferenc Konferencia – Kecskemét Dr. ZALAY SZABOLCS PhD Holisztikus pedagógiai szemlélettel a válság ellen Fifth UNeECC Conference – 2011 – Lessius University College Antwerp Dr. SZABOLCS ZALAY PhD With Holistic Pedagogic View Against the Crisis


Letölteni ppt "With Holistic Pedagogic View Against the Crisis Dr. Szabolcs Zalay PhD headmaster Leőwey Klára High School – Pécs Eötvös József College – Baja Fifth UNeECC."

Hasonló előadás


Google Hirdetések