Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A Bombardier válasza a krízisre
X. Vasútgépész napok P.Maillan, P.Korondi, G.Zámbó Budapest, 2009 október 6-7.
2
Tartalom Elért eredmények a legutóbbi Vasútgépész napok óta 1
Kihívás és válasz a krízisre 2 Kitekintés és összefoglalás 3 2 2
3
Benelux, Olaszo., Lengyelo. Nem villamositott vonalak
A TRAXX plattform … a legnagyobb darabszámban eladott mozdonytípus Európában TRAXX AC 15 and 25 kVAC TRAXX DC 3 kVDC TRAXX MS 15/25 kVAC & 1.5/3 kVDC TRAXX DE diesel-electric Olaszo, Spanyolo, Lengyelo. Benelux, Olaszo., Lengyelo. Verhältnis zu anderen Serien/anderen Herstellern verbal! Mehr als 500 TRAXX in Revenues Operation Nem villamositott vonalak Észak-dél folyósó 14 országban & 15 korridoron Több mint 1430 darab (Dec. 08)
4
A TRAXX plattform sikere Eladott darabszám kb
A TRAXX plattform sikere Eladott darabszám kb. évi 200 TRAXX mozdonnyal nőtt 2007 & 2008-ban Mind a négy TRAXX alaptípusra szükség van: AC, MS, DC, DE TRAXX mozdonyok 14 országban rendelkeznek engedéllyel További megrendelések E 464, ALP 46A, ALP 45DP, IORE * Az alapszerződés szerinti szállításokkal 4 4/4/2017
5
A TRAXX család gyarapszik … mind a vevők, mind a termékek és az alkalmazások számát tekintve
2007 Újabb TRAXX felhsználók: Hector Rail, EWS, Veolia, NordCargo, Eurocom, HVLE, Beacon Rail, SNCB, PKP Cargo, CargoNet Újabb országok és közlekedési folyosók Skandinávia (D-DK-S, S-N), Franciaország (D-B-F), Magyarország (D-A-H) 2008 Újabb TRAXX felhsználók : Railpool, SNCF, Green Cargo, Lokomotion, Comsa, GTS, MGW, AP Savona, Brenner-korridor (D-A-I), franciaországi Diesel (F-B-NL, D-B-NL) Új termékek TRAXX DE , IIIA kat. Diesel-motor USA / Canada: ALP-46A, ALP-45DP 5 4/4/2017
6
A villamos mozdonyok legnagyobb szállítója Európában … és világpiaci vezető is egyben
Átlagos piaci részesedés, villamos mozdonyok Európa, ** Átlagos piaci részesedés, villamos mozdonyok Európa, – 2009 július Others Európai új mozdonyok eladásai tekintetében ** saját elemzés eredménye sajtóközlemények alapulvételével – nem garantált adat 6 6 4/4/2017 6
7
A TRAXX plattform … … az egyetemes megoldás állami és magánvasutak számára, és lízingtársaságoknak is > 1430 TRAXX eladott mozdony > 800 TRAXX mozdony üzemben 7 4/4/2017
8
A gazdasági válság … és hogyan kezelhetjük ezt
Helyzetelemzés A vasúti teherforgalom komolyan visszaesett Legkevesebb két év kell a teherszállítás volumenének helyreállásához A személyszállítás volumene nem mutat erős visszaesést, bár a válság középtávú befolyására számítani kell A Bombardier kihasználja nagy rendelés- állományának előnyeit, de tisztán látja a középtávú negatív hatásokat is Hogyan kezeljük a válságot? A piac megalapozottsága általában véve jó Városiasodás és népességnövekedés Olajkészletek és energiaárak Környezettudatosság Vevőink növekedését segítjük elő Innováció és újabb termékek Élettartamköltségek csökkentése Rugalmasság 8 4/4/2017
9
Bombardier aktívan lép fel a válság kihívásaival szemben … és az új gazdasági környezetben is vasútjainkat akarja kiszolgálni Bombardier széles mozdony-termékpalettával rendelkezik (TRAXX és ALP mozdonyok) Bombardier folyamatosan invesztál újabb termékekbe és szolgáltatásokba annak érdekében, hogy vevőink üzleti eredményességét általuk javítsuk és felkészülhessenek a növekedési fordulatra TRAXX termékeket folyamatosan megújítjuk TRAXX DE már elérhető IIIA kategóriájú motorral Energetikai hatásfok növelése Többes vezérlés kibővített funkciókkal Újabb adottságok, pl. ‘Last Mile‘ Új STM-illesztők dinamikus határátmenetre A homologálás (hatósági engedélyek megszerzése) jól halad előre A TRAXX engedélyezési fehér foltjai csökkennek ETCS rendelkezésre áll: Betuwe-route, Havenspoorlijn, HSL Zuid – dinamikus átmenet ! ETCS Switzerland: folyamatban 9 4/4/2017
10
Homologálás – kihívás Az egyes nemzeti hatóságoknál kinnlevő ügyek száma gyorsan csökken
A kihívás Az engedélyezési eljárás sok országban megnehezedett Újabb szabványok, valamint a fokozott figyelem a biztonsági és software kérdésekre az eljárásokat összetettebbé és elnyújtottá tette Az egyes nemzeti hatóságok erőforráshiánnyal küzdenek Új előírások : TSI Conventional Rail, Stage IIIA / B emissziós szabványok A mi megoldásunk Kiterjedten kell használni a TSI és az ú.n. Cross-Acceptance eljárási módokat Szorosan együttműködünk a hatóságokkal és auditált testületekkel Eredmény: 91 egyes országi engedély 2008 szept. óta 17 Software verzió 23 Járműkonfiguráció 12 Országos engedély Példák: 23 D engedély 22 A engedély 9 CH engedély 9 NL engedély 9 I engedély 2 PL engedély 2 B engedély 2 DK engedély 2 E engedély 1 F engedély 1 S engedély 2 H engedély 10
11
Országok és közlekedési folyosók TRAXX MS franciaországi kiterjesztése (DBF) befejeződött, és a cseh (CZ) folyamatban Corridors: D-A-CH-I-NL D-A-CH-I D-A-B-NL D-A-PL D-B-F NL D PL B F L 15 kV, 16.7 Hz CZ SK 25 kV, 50 Hz 3 kV DC CH A 1.5 kV DC H I SLO HR RS
12
TRAXX F140 DE & MS cseh (CZ) homologáció A tesztelés Velimben befejeződött, az eljárás további lépései következnek Csehországi engedélyezés: TRAXX F140 DE 2009 végén Csehországi engedélyezés: TRAXX F140 MS 2010 végén 1. fázis: Tesztelés Velimben 2009 tavaszán: TRAXX MS és a TRAXX DE Zavaráramok és jel/zaj viszony. Kiemelkedően jó eredmények! 2. fázis : TRAXX DE engedélyezése biz.ber. beépítéssel (Mirel), most zajlik 3. fázis : TRAXX MS with engedélyezése biz.ber. beépítéssel (Mirel) rendszerátmenetekkel és speciális cseh többletfunkciókkal
13
Országok és közlekedési folyosók TRAXX AC kiterjesztése a D-K-európai térségre (RO, HR, BG, RS, TR)
N S TRAXX AC Ideális a D-K-európai országokra (15 & 25 kV AC szükséges) Teher és személy változatok (140 & 160 km/h) A IV. korridor kerül előtérbe: D-A-H-RO-… (Biz.ber: Indusi + EVM) DK L D F CZ SK H RO CH A TR HR RS BG 15 kV, 16.7 Hz 25 kV, 50 Hz GR
14
TRAXX F140 DE nemzetközi szolgálatban Az SNCF Fret (cargo) által a TRAXX család tovább terjeszkedett
Változatok BB France-Belgium-Netherlands BB Germany-Belgium-Netherlands Diesel-motor MTU 16V4000 R43L Stage IIIA, 2’400 kW Az SNCF döntésének alapja A továbbított tonnára vetített legkisebb teljes költség Teljesítőképesség kN Dinamikus határatmenet-tranzíció Standard termék Környezetbarát Überleitung zu nächster Folie Emissionen allgemein: Lärm Új!
15
A TRAXX plattform elv lehetővé teszi villamos és diesel mozdony építését egy családon belül
MS DE Azonos járműszekrény Azonos forgóváz, vontatómotor és hajtás Azonos vezetőállás és -asztal Azonos irányítástechnika
16
TRAXX DE és TRAXX MS indítóvonóereje azonos
350 kN 300 kN indítóvonóerő 300 1000 tonna, 20 ‰ 250 TRAXX MS 200 10 ‰ TRAXX DE 150 100 ‰ 50 km/h 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 TRAXX DE az SNCF részére: ez az első diesel-villamos mozdony 300 kN indító vonóerővel 2 MW kerékre átvitt teljesítményével a legerősebb négytengelyes háromfázisú diesel-villamos mozdony Európában
17
TRAXX Last Mile kiegészítéssel Feleslegessé teszi a külön tolatómozdonyt, pl. iparvágányi csatlakozásnál Jellemzők Fővonalon teljesértékű villamos mozdony Kisebb teljesítményű diesel-motorral Standard, nagyszériás diesel-motor Emissziós paraméterek már az elkövetkező, IIIB kategória szerint
18
Megállás nélküli tranzíció ETCS L0 segíségével … egy példa TRAXX MS D (Kehl) – F (Strasbourg) határátmenet A TRAXX MS (DBF) mozdonyt ETCS L0-val szállítottuk. Dinamikus tranzíciók, pl. D-B, F-B és D-F: a TSI-konform eurobalizzal a legszigorúbb biztonsági követelményeket is teljesíthetők. A biz. ber. átkapcsolása automatikus (ETCS vezérli) és a vontatási rendszer kiválasztása ettől független lehet (pl. mozdonyvezető kapcsolja). TRAXX mozdonyok teljesítik a bevezetendő szabványos dinamikus határátmenet követelményeit. ZMS – Funktionserweiterung und Harmonisierung
19
A kiemelkedő tapadáskihasználást több mérés is igazolja A 4-tengelyes TRAXX kiválthatja a 6-tengelyes mozdonyokat Mérési eredmények csoporthajtással Wheel-1 Wheel-2 V2 V1 Vonóerő (kN) Út (m) -30 kN 1. forgóváz: A nedves sín hatására az átvitt vonóerőt (TE) szabályozás viszaveszi és a megnövelt szlippel a kerék a sínt tisztítja Tisztító hatás szabályozott szlip révén 2. forgóváz : Száraz sínviszonyokat talál az 1. fv tisztító-hatása miatt, a teljes vonóerőt ki lehet fejteni Lengyelország 3’600 tonna 5‰ A vontatási képesség demonstrációja TRAXX mozdonyokkal egyes és többes vontatásban Spanyolország, 1’000 tonna, 23‰ Svájc 1’400 tonna, 27 ‰ Svédország 3’400 tonna, 15‰
20
Egyéb piacok - innováció Észak-Amerikában Kétrendszerű hibrid mozdonyok; kombinált villamos és diesel mozdony Diesel szekció Villamos szekció Diesel szekció ALP plattform Észak-amerikai elővárosi közlekedés Villamosított és diesel-vontatású vonalakra 20+26 mozdonyra rendelés (további 63 opcióval) New Jersey Montreál
21
Egyéb piacok - innováció Kínában HXD3B a világ legerősebb mozdonya
HXD3B mozdony A svéd IORE mozdonyból továbbfejlesztve 500 db-os szerződés kooperáció Daliannal Jellemzők: 9`600 kW keréken 570 kN 25t tengelyterhelés 120 km/h 5000 t vonatterhelésre
22
Bombardier szállítja legkiterjedtebb nagysebességű mozdonyflottát Spanyolországban … max. üzemi sebesség 330 / 250 km/h AVE S102 (25 kV AC) AVE S130 (többáramnemes 25 kV AC + 3 kV DC) AVE S powerhead km/h mm AVE S powerhead km/h /1668mm
23
Ez a válasz !
24
Köszönjük a figyelmüket!
Hasonló előadás
© 2025 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.