A Bombardier válasza a krízisre

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Bombardier válasza a krízisre"— Előadás másolata:

1 A Bombardier válasza a krízisre
X. Vasútgépész napok P.Maillan, P.Korondi, G.Zámbó Budapest, 2009 október 6-7.

2 Tartalom Elért eredmények a legutóbbi Vasútgépész napok óta 1
Kihívás és válasz a krízisre 2 Kitekintés és összefoglalás 3 2 2

3 Benelux, Olaszo., Lengyelo. Nem villamositott vonalak
A TRAXX plattform … a legnagyobb darabszámban eladott mozdonytípus Európában TRAXX AC 15 and 25 kVAC TRAXX DC 3 kVDC TRAXX MS 15/25 kVAC & 1.5/3 kVDC TRAXX DE diesel-electric Olaszo, Spanyolo, Lengyelo. Benelux, Olaszo., Lengyelo. Verhältnis zu anderen Serien/anderen Herstellern verbal! Mehr als 500 TRAXX in Revenues Operation Nem villamositott vonalak Észak-dél folyósó 14 országban & 15 korridoron Több mint 1430 darab (Dec. 08)

4 A TRAXX plattform sikere Eladott darabszám kb
A TRAXX plattform sikere Eladott darabszám kb. évi 200 TRAXX mozdonnyal nőtt 2007 & 2008-ban Mind a négy TRAXX alaptípusra szükség van: AC, MS, DC, DE TRAXX mozdonyok 14 országban rendelkeznek engedéllyel További megrendelések E 464, ALP 46A, ALP 45DP, IORE * Az alapszerződés szerinti szállításokkal 4 4/4/2017

5 A TRAXX család gyarapszik … mind a vevők, mind a termékek és az alkalmazások számát tekintve
2007 Újabb TRAXX felhsználók: Hector Rail, EWS, Veolia, NordCargo, Eurocom, HVLE, Beacon Rail, SNCB, PKP Cargo, CargoNet Újabb országok és közlekedési folyosók Skandinávia (D-DK-S, S-N), Franciaország (D-B-F), Magyarország (D-A-H) 2008 Újabb TRAXX felhsználók : Railpool, SNCF, Green Cargo, Lokomotion, Comsa, GTS, MGW, AP Savona, Brenner-korridor (D-A-I), franciaországi Diesel (F-B-NL, D-B-NL) Új termékek TRAXX DE , IIIA kat. Diesel-motor USA / Canada: ALP-46A, ALP-45DP 5 4/4/2017

6 A villamos mozdonyok legnagyobb szállítója Európában … és világpiaci vezető is egyben
Átlagos piaci részesedés, villamos mozdonyok Európa, ** Átlagos piaci részesedés, villamos mozdonyok Európa, – 2009 július Others Európai új mozdonyok eladásai tekintetében ** saját elemzés eredménye sajtóközlemények alapulvételével – nem garantált adat 6 6 4/4/2017 6

7 A TRAXX plattform … … az egyetemes megoldás állami és magánvasutak számára, és lízingtársaságoknak is > 1430 TRAXX eladott mozdony > 800 TRAXX mozdony üzemben 7 4/4/2017

8 A gazdasági válság … és hogyan kezelhetjük ezt
Helyzetelemzés A vasúti teherforgalom komolyan visszaesett Legkevesebb két év kell a teherszállítás volumenének helyreállásához A személyszállítás volumene nem mutat erős visszaesést, bár a válság középtávú befolyására számítani kell  A Bombardier kihasználja nagy rendelés- állományának előnyeit, de tisztán látja a középtávú negatív hatásokat is Hogyan kezeljük a válságot? A piac megalapozottsága általában véve jó  Városiasodás és népességnövekedés  Olajkészletek és energiaárak  Környezettudatosság Vevőink növekedését segítjük elő  Innováció és újabb termékek  Élettartamköltségek csökkentése  Rugalmasság 8 4/4/2017

9 Bombardier aktívan lép fel a válság kihívásaival szemben … és az új gazdasági környezetben is vasútjainkat akarja kiszolgálni Bombardier széles mozdony-termékpalettával rendelkezik (TRAXX és ALP mozdonyok) Bombardier folyamatosan invesztál újabb termékekbe és szolgáltatásokba annak érdekében, hogy vevőink üzleti eredményességét általuk javítsuk és felkészülhessenek a növekedési fordulatra TRAXX termékeket folyamatosan megújítjuk TRAXX DE már elérhető IIIA kategóriájú motorral Energetikai hatásfok növelése Többes vezérlés kibővített funkciókkal Újabb adottságok, pl. ‘Last Mile‘ Új STM-illesztők dinamikus határátmenetre A homologálás (hatósági engedélyek megszerzése) jól halad előre A TRAXX engedélyezési fehér foltjai csökkennek ETCS rendelkezésre áll: Betuwe-route, Havenspoorlijn, HSL Zuid – dinamikus átmenet ! ETCS Switzerland: folyamatban 9 4/4/2017

10 Homologálás – kihívás Az egyes nemzeti hatóságoknál kinnlevő ügyek száma gyorsan csökken
A kihívás Az engedélyezési eljárás sok országban megnehezedett Újabb szabványok, valamint a fokozott figyelem a biztonsági és software kérdésekre az eljárásokat összetettebbé és elnyújtottá tette Az egyes nemzeti hatóságok erőforráshiánnyal küzdenek Új előírások : TSI Conventional Rail, Stage IIIA / B emissziós szabványok A mi megoldásunk Kiterjedten kell használni a TSI és az ú.n. Cross-Acceptance eljárási módokat Szorosan együttműködünk a hatóságokkal és auditált testületekkel Eredmény: 91 egyes országi engedély 2008 szept. óta 17 Software verzió 23 Járműkonfiguráció 12 Országos engedély Példák: 23 D engedély 22 A engedély 9 CH engedély 9 NL engedély 9 I engedély 2 PL engedély 2 B engedély 2 DK engedély 2 E engedély 1 F engedély 1 S engedély 2 H engedély 10

11 Országok és közlekedési folyosók TRAXX MS franciaországi kiterjesztése (DBF) befejeződött, és a cseh (CZ) folyamatban Corridors: D-A-CH-I-NL D-A-CH-I D-A-B-NL D-A-PL D-B-F NL D PL B F L 15 kV, 16.7 Hz CZ SK 25 kV, 50 Hz 3 kV DC CH A 1.5 kV DC H I SLO HR RS

12 TRAXX F140 DE & MS cseh (CZ) homologáció A tesztelés Velimben befejeződött, az eljárás további lépései következnek Csehországi engedélyezés: TRAXX F140 DE 2009 végén Csehországi engedélyezés: TRAXX F140 MS 2010 végén 1. fázis: Tesztelés Velimben 2009 tavaszán: TRAXX MS és a TRAXX DE  Zavaráramok és jel/zaj viszony. Kiemelkedően jó eredmények! 2. fázis : TRAXX DE engedélyezése biz.ber. beépítéssel (Mirel), most zajlik 3. fázis : TRAXX MS with engedélyezése biz.ber. beépítéssel (Mirel)  rendszerátmenetekkel és speciális cseh többletfunkciókkal

13 Országok és közlekedési folyosók TRAXX AC kiterjesztése a D-K-európai térségre (RO, HR, BG, RS, TR)
N S TRAXX AC Ideális a D-K-európai országokra (15 & 25 kV AC szükséges) Teher és személy változatok (140 & 160 km/h) A IV. korridor kerül előtérbe: D-A-H-RO-… (Biz.ber: Indusi + EVM) DK L D F CZ SK H RO CH A TR HR RS BG 15 kV, 16.7 Hz 25 kV, 50 Hz GR

14 TRAXX F140 DE nemzetközi szolgálatban Az SNCF Fret (cargo) által a TRAXX család tovább terjeszkedett
Változatok BB France-Belgium-Netherlands BB Germany-Belgium-Netherlands Diesel-motor MTU 16V4000 R43L Stage IIIA, 2’400 kW Az SNCF döntésének alapja A továbbított tonnára vetített legkisebb teljes költség Teljesítőképesség kN Dinamikus határatmenet-tranzíció Standard termék Környezetbarát Überleitung zu nächster Folie Emissionen allgemein: Lärm Új!

15 A TRAXX plattform elv lehetővé teszi villamos és diesel mozdony építését egy családon belül
MS DE Azonos járműszekrény Azonos forgóváz, vontatómotor és hajtás Azonos vezetőállás és -asztal Azonos irányítástechnika

16 TRAXX DE és TRAXX MS indítóvonóereje azonos
350 kN 300 kN indítóvonóerő 300 1000 tonna, 20 250 TRAXX MS 200 10 TRAXX DE 150 100 50 km/h 10 20 30 40 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 TRAXX DE az SNCF részére: ez az első diesel-villamos mozdony 300 kN indító vonóerővel 2 MW kerékre átvitt teljesítményével a legerősebb négytengelyes háromfázisú diesel-villamos mozdony Európában

17 TRAXX Last Mile kiegészítéssel Feleslegessé teszi a külön tolatómozdonyt, pl. iparvágányi csatlakozásnál Jellemzők Fővonalon teljesértékű villamos mozdony Kisebb teljesítményű diesel-motorral Standard, nagyszériás diesel-motor Emissziós paraméterek már az elkövetkező, IIIB kategória szerint

18 Megállás nélküli tranzíció ETCS L0 segíségével … egy példa TRAXX MS D (Kehl) – F (Strasbourg) határátmenet A TRAXX MS (DBF) mozdonyt ETCS L0-val szállítottuk. Dinamikus tranzíciók, pl. D-B, F-B és D-F: a TSI-konform eurobalizzal a legszigorúbb biztonsági követelményeket is teljesíthetők. A biz. ber. átkapcsolása automatikus (ETCS vezérli) és a vontatási rendszer kiválasztása ettől független lehet (pl. mozdonyvezető kapcsolja). TRAXX mozdonyok teljesítik a bevezetendő szabványos dinamikus határátmenet követelményeit. ZMS – Funktionserweiterung und Harmonisierung

19 A kiemelkedő tapadáskihasználást több mérés is igazolja A 4-tengelyes TRAXX kiválthatja a 6-tengelyes mozdonyokat Mérési eredmények csoporthajtással Wheel-1 Wheel-2 V2 V1 Vonóerő (kN) Út (m) -30 kN 1. forgóváz: A nedves sín hatására az átvitt vonóerőt (TE) szabályozás viszaveszi és a megnövelt szlippel a kerék a sínt tisztítja Tisztító hatás szabályozott szlip révén 2. forgóváz : Száraz sínviszonyokat talál az 1. fv tisztító-hatása miatt, a teljes vonóerőt ki lehet fejteni Lengyelország 3’600 tonna 5‰ A vontatási képesség demonstrációja TRAXX mozdonyokkal egyes és többes vontatásban Spanyolország, 1’000 tonna, 23‰ Svájc 1’400 tonna, 27 ‰ Svédország 3’400 tonna, 15‰

20 Egyéb piacok - innováció Észak-Amerikában Kétrendszerű hibrid mozdonyok; kombinált villamos és diesel mozdony Diesel szekció Villamos szekció Diesel szekció ALP plattform Észak-amerikai elővárosi közlekedés Villamosított és diesel-vontatású vonalakra 20+26 mozdonyra rendelés (további 63 opcióval) New Jersey Montreál

21 Egyéb piacok - innováció Kínában HXD3B a világ legerősebb mozdonya
HXD3B mozdony A svéd IORE mozdonyból továbbfejlesztve 500 db-os szerződés kooperáció Daliannal Jellemzők: 9`600 kW keréken 570 kN 25t tengelyterhelés 120 km/h 5000 t vonatterhelésre

22 Bombardier szállítja legkiterjedtebb nagysebességű mozdonyflottát Spanyolországban … max. üzemi sebesség 330 / 250 km/h AVE S102 (25 kV AC) AVE S130 (többáramnemes 25 kV AC + 3 kV DC) AVE S powerhead km/h mm AVE S powerhead km/h /1668mm

23 Ez a válasz !

24 Köszönjük a figyelmüket!


Letölteni ppt "A Bombardier válasza a krízisre"

Hasonló előadás


Google Hirdetések