Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadások a következő témára: "A 8.H első IGAZI osztálykirándulása Borongósan indult a nap, mégis izgatottan néztünk utunk elébe, hiszen ez lesz az első osztálykirándulásunk."— Előadás másolata:

1 A 8.H első IGAZI osztálykirándulása Borongósan indult a nap, mégis izgatottan néztünk utunk elébe, hiszen ez lesz az első osztálykirándulásunk.

2 Első állomáshelyünk a fokozottan védett Anna-barlang volt Lillafüreden. Csodás cseppkőképződményeket láthattunk, köztük volt Jézus szíve, Éva almafája is

3 A föld mélye után a felszínen a lillafüredi vízesésnél (Magyarország legnagyobb esésű vízesése) fényképezkedtünk, s másztuk meg a környező sziklákat.

4 Utunk következő részét kisvonattal tettük meg, uticélunk az újmassai őskohó volt. Az újmassai őskohó Magyarország egyik legfontosabb ipari műemléke, Európában is ritkaságnak számít.

5 A Szeleta-barlanghoz meredek ösvényen kapaszkodtunk fel. A barlangban régészekkel találkoztunk, akik egy kicsit megengedték, hogy mi is kutathassunk az ősemlékek közt.

6 Fáradtan, de jókedvűen érkeztünk meg szálláshelyünkre, Répáshutára. Az éjszaka gyorsan, ám nem eseménytelenül telt el.

7 Bélapátfalván a templom és kolostorrom falai között ismerkedtünk a múlttal.

8 Reggel kicsit fáradtan, mégis kíváncsian fogtunk hozzá Eger felderítéséhez. Az egri várat olvasmányainkból már jól ismertük, a valóságban azonban még érdekesebb volt. A török hódoltság nyomai itt még kézzelfoghatóbbak, mint bárhol. A minaret 97 lépcsőfokának megmászása nem kis feladat elé állított minket, de a kilátás minden fáradtságot megért.

9 A buszba már fáradtan, de mégis boldogan ültünk be, mert a két nap alatt rengeteg élménnyel gazdagodtunk. Köszönetet szeretnénk mondani tanárainknak, Antal Lászlóné Nyilas Mária Magdolna és Bodainé Szabó Katalin tanárnőknek, hogy megismerhettük ezeket a csodás helyeket.

Letölteni ppt "A 8.H első IGAZI osztálykirándulása Borongósan indult a nap, mégis izgatottan néztünk utunk elébe, hiszen ez lesz az első osztálykirándulásunk."