Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP-4.1.2 – 08/1/B-2009-0013.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP-4.1.2 – 08/1/B-2009-0013."— Előadás másolata:

1 Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP-4.1.2 – 08/1/B-2009-0013 Pécs, 2011.10.13.

2 Mitől működik?

3 STEP 21 kritériumfa szakmai komponensekkel

4

5

6

7

8

9

10 Hogyan jön létre a konkrét tanóra-diagnózis? A mentor/ kritikus barát megfigyeli a tanórát Feljegyzést készít Rövid eszmecserét folytat a pedagógussal Szöveges elemzést és számszerű értékelést készít Négyszemközti értékelő beszélgetés keretében átadja a pedagógusnak a diagnózist

11 A módszer előnyei Jól illeszkedik az iskola mindennapi életéhez, bevált rutinjaihoz Felkészíti a pedagógusokat arra, hogy jobban meg tudjanak felelni mind a belső, mind a külső elvárásoknak Önmagában is be tudja tölteni mind a szakmai, mind a pedagógiai értékelés funkcióját

12 A STEP 21 modell alkalmazhatósága a Mentor-programban (1) MENTOROK Mentor-tanárok tanítási gyakorlatának megismerése Tanítási képességeik karbantartása, fejlesztése Objektív önértékelés Elemzési – értékelési kompetencia fejlesztése Szupervízió educoaching TANÁRJELÖLTEK Gyakorló tanárjelöltek tanítási óráinak elemzése - értékelése Fejlesztő visszajelzés adása – fejlődésük nyomonkövetése Szakmai kommunikáció fejlesztése

13 A STEP 21 modell alkalmazhatósága a Mentor-programban (2) A PEDAGÓGUSJELÖLT „AKKREDITÁCIÓJA” Az indikátorrendszerben világosan elkülöníthetőek a tanterembe lépéshez szükséges alapvető készségek, képességek. A kritériumok 1-2-(3). eleme ún. „küszöbindikátor”, amely a) egyfelől minimális fejlesztési követelményként b) másfelől a tanításra való alkalmasság szintjelzőjeként (pályaalkalmassági kritériumként) alkalmazható.

14

15

16 Alkalmazási tapasztalatok A diagnózisok hitelesen azonosítják a pedagógusok erősségeit és gyengeségeit; A fejlesztő értékelő beszélgetések növelik önismeretüket, inspirálják őket a fejlődésre.

17 A pedagógusok egyértelműen élvezik a világos fogalmakkal operáló szakmai kommunikációt, hálásak a korrekt, egyénre szabott fejlesztő visszajelzésért. Visszajelzések

18 Egyéni és csoportos ajánlat a projektben résztvevő mentorok számára Nyitó és záró tanóra- megfigye lés Fejlesztő és szakaszz áró tanóra- diagnózi s Fejlesztő és szakaszz áró beszélge tés Két választh ató mentori konzultá ció Informatik ai háttér korlátlan hálózati kommunik ációval Ajánlat: 49.000 Ft Egy tanóra- megfigye lés Egy tanóra- diagnózi s Egy fejlesztő beszélge tés Egy mentori konzultá ció Informatik ai háttér egyszeri hálózati kommunik ációval Ajánlat: 32.000 Ft Saját élmény Gyakorl ati tevéken ység Szuperví ziós beszélg etés Elméleti háttér Informatik ai háttér hálózati kommunik ációval 25 órás csoport- ajánlat: 320.000 Ft

19 Köszönöm a figyelmet! Monoriné Papp Sarolta iskolafejlesztési tanácsadó oktatáskutató www.educontrol.shp.hu sarolta.monori@gmail.com


Letölteni ppt "Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP-4.1.2 – 08/1/B-2009-0013."

Hasonló előadás


Google Hirdetések