Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 3.2.11/10/1 Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 3.2.11/10/1 Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása."— Előadás másolata:

1 TÁMOP 3.2.11/10/1 Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása

2 Tartalom 1.A pályázati felhívás tartalma 2.A projekt címe 3.Rövid összefoglaló a projektről 4.A pályázó bemutatása 5.A pályázat hogyan járul hozzá a fenti célok megvalósításához?

3 Tartalom 6.Folyamatban levő jelentősebb projektjeink 7.A pályázathoz rendelkezésre álló humán erőforrás 8.A projekt megvalósításához nem az elnyert támogatásból rendelkezésre álló erőforrás 9.A projekt részletes tartalma

4 1.A pályázati felhívás tartalma

5 2.A projekt címe Hagyományőrző művészeti, kézműves és természetismereti programok 54 különböző tematika alapján

6 3.Rövid összefoglaló a projektről A támogatást elnyert Szivárvány AMI a működtetője a Művészetek Házának, melynek feladata a térség kézműves hagyományainak ápolása. Az előadóterem, az öt felszerelt kézműves műhely, a zárt udvar által a tárgyi feltételek, tanáraink, a velünk kapcsolatban álló művészek és kézművesek tudására építve a személyi feltételek biztosítottak ahhoz, hogy 9 oktatási intézménnyel 54 tematika alapján művészeti és hagyományőrző kézműves programokat valósítsunk meg.

7 Célok: –kulturális örökségünk megismertetése, –természetes anyagok használata, –tárgyalkotás tanítása, –által az egész személyiség fejlesztése

8 Tevékenységtípusok: –tárgyalkotás, –tapasztalati úton ismeretszerzés, –tánctanulás, –kiállítás látogatás, –szakmai kiadvány készítése

9 4.A pályázó bemutatása Szivárvány AMI alapítása: 2001 Fő szolgáltatás kínálat: 6-22 évesek alapfokú művészetoktatása (képzőművészet, táncművészet, szín- és bábművészet) Az oktatás irányultságát tekintve: kiemelt szerepet kap a hagyományőrzés.

10 Kiegészítő tevékenységek: pedagógus tovább- képzés, felnőtt tanfolyami oktatás Fejlesztési cél: „képzők képzésének” megvalósítása Stratégiai cél: a Dél-Alföld meghatározó hagyomány- őrző intézményévé válás. A szolgáltatás kínálatunk minőségi fejlesztése által 5 év alatt az eddigi 320 főről 500 főre növelni a tanuló- létszámot.

11 5.A pályázat hogyan járul hozzá a fenti célok megvalósításához? Szorosabbá válik a kapcsolat a projekt bonyolítása során a kapcsolat az oktatási intézményekkel és az intézményhasználókkal. Kapcsolatba kerülünk a szolgáltatásaink iránt érdeklődő tanulókkal, szülőkkel. A projektbe bevont pedagógusok, szülők, tanulók megismerik intézményünk szolgáltatáskínálatát.

12 A projekt befejezését követően is igénybe veszik szolgáltatásainkat. A projekt sikeres megvalósítása által növekszik az intézményünk ismertsége, elismertsége, mely segíti, hogy a térség meghatározó hagyományőrző intézményévé váljunk. Erősödnek a kapcsolataink a program megvalósításában részt vevő művészekkel, kézművesekkel. Az ő pozitív példájuk ösztönzőleg hat a hagyományőrzésben, a művészet megszerettetésében.

13 6.Folyamatban levő jelentősebb projektjeink Szakmai közreműködőként részt veszünk a HU- SZERB IPA pályázat keretében megvalósításra kerülő művészeti projektben. 3 éves nemzetközi képzőművészeti pályázat 3. évének bonyolítása. TÁMOP egészséges életmódra nevelés c. pályázat folyamatban. Még nem történt meg az elbírálása.

14 7.A pályázathoz rendelkezésre álló humán erőforrás Közvetlenül részt vevő pedagógus végzettséggel vagy művész vagy kézműves szakképzettséggel rendelkezők száma:63 fő Ebből rajz szakos tanár, kézműves oktató:6 fő, néprajz szakos tanár, bölcsész:2 fő, szobrászművész, kerámia szakos tanár:2 fő, drámapedagógus:2 fő, földrajz szakos tanár:2 fő, néptánctanár:1 fő, egyéb:48 fő (festő-, zene-, selyemfestő-, textil, gyékényes, lószőrékszer-készítő, mézesbábos, vesszőfonó, söprűkötő, szövő, tojáspingáló, gyöngyfűző, nemezelő stb. és 30 fő pedagógus gyermekkísérő)

15 Feladataik: –szakmai megvalósítók (saját alkalmazásunkban áll 9 fő, részt vesznek a fenntartási feladatokban is.) –művészek, zenészek, kézművesek (1-1 alkalommal közreműködés) –gyermekkísérők

16 8.A projekt megvalósításához nem az elnyert támogatásból rendelkezésre álló erőforrás –foglalkoztató műhelyek és udvar (udvaron kialakított főzőhely pl. lekvár főzéshez) –kiszolgáló helyiségek –berendezés, kézműves szerszámok, eszközök –rezsi –ingatlan fenntartás

17 9.A projekt részletes tartalma Az intézményekben kérdőíves igényfelmérés. 27 X 2 alprojekt 9 együttműködő intézményben. Az alprojektek szerkezete: – a részt vevő tanulók kiválogatása –meghatározott számú foglalkozás megtartása –zárórendezvény Közös gondolat: hagyomány- és természetismeret, kézművesség, művészetek

18 Petőfi Sándor Általános Iskola Ásványgyűjtő havi szakkör 10 fő Hagyományőrző–faműves havi szakkör19 fő Néptánc heti szakkör20 fő Témanapok20 fő Ásványgyűjtő tábor 2 X 1 hét a Mátrába 40 fő

19 Damjanich János Tagiskola Képzőművészeti heti szakkör10 fő Néptánc heti szakkör15 fő Témanapok40 fő Hagyományőrző kézműves tábor20 fő

20 Deák Ferenc Általános Iskola Néprajzi-helytörténeti program havi szakkör12 fő Hagyományőrző tárgyalkotás havi szakkör12 fő Népi hímzés havi szakkör10 fő Textilműves kör havi szakkör10 fő Dramatikus élményműhely heti szakkör20 fő

21 Koszta József Általános Iskola Ásványgyűjtő havi szakkör10 fő Selyemfestő heti szakkör15 fő Hagyományőrző kézműves tábor50 fő

22 Klauzál Gábor Általános Iskola Hagyományőrző havi szakkör – napköziben20 fő Jeles ünnepek, ünnepkörök – napköziben20 fő Történelmi korok művészete – napköziben20 fő

23 Madách Imre Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola, Szeged Népek kultúrája heti szakkör10 fő Kerámiaművészet – tehetséggondozó program5 fő Festészet- és grafikus művészet – tehetséggondozó program5 fő Természet és művészet – témahét50 fő

24 Bartha János Kertészeti Szakképző Iskola Kerámiaművésze – tehetséggondozó program6 fő

25 Központi Óvoda, Klauzál Utcai Óvodája Népi kézműves tárgyalkotás tanítása – heti szakkör15 fő

26 Kertvárosi Óvoda Dr. Mátéffy Ferenc Utcai Tagóvodája Természetes anyagokkal kézműves tárgyalkotás – heti szakkör15 fő

27 Kiegészítő programok –Agyagbánya és kerámiaüzem látogatása idegenvezetővel –Budapesti és miskolci ásványbörzére kirándulás –Lovas kirándulás a hagyományos paraszti népéletet bemutató tanyára –Tábor a Mátrában –Festészeti kiállítás látogatása Szegeden

28 –Részvétel Csongrád-bokrosi szüreten –Kirándulás Mezőkövesdre –Kirándulás Szentendrére –Kirándulás Pécsre, Európa kulturális fővárosába –Tábor Mártélyon –Működő fazekasműhely meglátogatása Hódmezővásárhelyen –Látogatás Kerámia Biennálén

29 Külső közreműködők

30 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "TÁMOP 3.2.11/10/1 Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések