Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2008. december 8..1 Közfoglalkoztatás, mint szerény válaszszerény.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2008. december 8..1 Közfoglalkoztatás, mint szerény válaszszerény."— Előadás másolata:

1 2008. december 8..1 Közfoglalkoztatás, mint szerény válaszszerény

2 2008. december 8. 2 „Közmunka végzéséhez kötné a kormány a rendszeres szociális segély folyósítását” „Ez a lépés érthetetlen, a létező közmunka program senkit sem vezet vissza a munka világába” Ferge Zsuzsa 2006.

3 2008. december 8. 3 Segély-közfoglalkoztatás 1. Mi a probléma? 2. Köz-foglalkoztatás? 3. Mire jó, mire nem jó? 4. Merre tovább?

4 2008. december 8. 4 Érvek-ellenérvek:  „Túl sok a segély, munka nélkül” (210 ezer fő)  „Másnak egész nap dolgozni kell a minimálbérért, és még csak be sem jelentik”  „Ezek nem is akarnak dolgozni”  „… a szociális minimum európai norma”  A munkaképes korú inaktívak aránya Magyarországon extrém magas (38%)  Ne segélyt, hanem munkabért, ami után nyugdíjjárulék- befizetés is keletkezik, Legyen hol dolgozni! Érje meg dolgozni! Mi a probléma? Mi a probléma?

5 2008. december 8. 5 Mi a közfoglalkoztatás? Határozott idejű munkaviszony, közfeladat ellátására. (közhasznú, közcélú, közmunka) Közcélú munka sajátja: Csak „együttműködő”, csak szoc. jogosult Végzettség szerint, vagy egyel alacsonyabb Normatív finanszírozású, 95% támogatás Kormányzati, önkormányzati közfeladatra Más szerv útján is szervezhető (társulások, Kft-k) Díjbevétel nem tiltott De! Az elsődleges munkaerőpiacra segítésre is alkalmas (integráció)!

6 2008. december 8. 6 Milyen munkakörökbe? Jól konvertálható státuszokra pl: Alapfokú Alapfokú Segédmunkás, brigád vezető, kert gondozó Konyhai kisegítő, takarító, Portás, kézbesítő Középfokú Középfokú Ügyviteli dolgozó, kézbesítő, Szoc-, ped-, eü- asszisztens Karbantartó szakmunkás, technikai asszisztens Felsőfokú Felsőfokú Műszaki ügyintéző, (környezetgazd. előadó) Asszisztens (Zoo pedagógus)

7 2008. december 8. 7 Mire jó, mire nem jó? Szűrés (munkavállalási szándék, képesség megméretése) Aktivizálás (közösség, elvárások, szociális biztonság, munkabér) Költség kímélés (erősen támogatott munkaerő, segély megtakarítás) Reintegráció (visszavezetés az elsődleges munkaerőpiacra) Társadalmi kohézió erősítése (mind a dolgozó, mind az ezt látó polgár részéről), ő is adófizető.

8 2008. december 8. 8 Mire jó, mire nem jó? Szűrés, aktivizálás, (ha nincs elegendő és megfelelő foglalkoztató, „nem tudunk megfelelőt”) Reintegráció (ki érdekelt a kivezetésben?)  Munka szocializáció (norma követés, időrend tartás, együttműködés, stb.)  Kapcsolatrendszer erősödése (vissza a vérkeringésbe)  Önértékelés, hasznosság érzet  Stabil jövedelem, átmeneti célok realitása  Viszonylagos szociális biztonság Munkáltató felelőssége (toleráns munkahely)

9 2008. december 8. 9 Merre tovább? Közfoglalkoztatás kapacitása 2007-ben: 4.000-4.500 fő (2,5 ezer közhasznú, 1,5 ezer közcélú) Jelentősen előnyösebb önrész igénnyel (minimálbér és közterhei 5%-a) Felülről nyitott finanszírozással (nincs előirányzat, a tényleges foglalkoztatásra) Egyszerűbb szervezéssel (nincs pályázat, támogatási idő korlát) Kirendelés tiltás megszűnik Díjbevétel lehetséges

10 2008. december 8. 10 Merre tovább? Átszámítandó a nagyobb létszám keret, Kalkulálandó az alacsonyabb önrész igény, amely a növekvő személyi szolgáltatásokra fordítható Megnövekvő személyi szolgáltatások  Szűrés, nyomon követés, mentorálás,  Javasolt beillesztési program szervezése a RÁT-osoknak is.  Motivációs, kondicionáló tréningek szervezése  8 általános elvégzése a 35 év alattiaknak, 22305-0/2008. sz. körlevél az SZMM Koordinációs Szakállamtitkárától a jegyzőknek (2008. dec.9.) 2009. Januárjában a 2008. év decemberi létszámot kell feltűntetni, térítés a 2009. évi szabály szerint igényelhető (95%)

11 2008. december 8. 11 Reintegráció segítése A Szolgálatunknál 2008-ban 350 státuszon 82 reintegrált személy fordult meg. Reintegrációt segítő szolgáltatások Mentori rendszer, patrónus rendszer (5 kerületben, 10 tanácsadó) Állás közvetítő szolgáltatások függetlenített munkáltató kapcsolati menedzser (150 munkáltató, 1030 álláshely) Munka- pályatanácsadás, tréningek Részvétel integrációs projektekben (TÁMOP, OFA) Közfoglalkoztatáson túl: Munkaerő-piaci szolgáltatás 2008-ban: 770 ügyfél, 166 elhelyezett ember az elsődleges munkaerőpiacon.

12 2008. december 8. 12 Reintegráció segítése más szervezeteknek Hírlevél szolgáltatások  100-150 partnernek (ÁFSZ-ek, CSSK-k, civil szervezetek)  Állások, információk rendszeresen Internet adatbázis  Állás keresők (800 fő)  munkakörök (80 pozíció) takarító, operátor, targoncás, eladó, egyéb fizikai  Munkáltatók (75), közvetítők (10) álláshelyek 60%-a Munkáltatói kapcsolat építés, gondozás  ÁFSZ állás börzékről  Állás hirdetésekről  Személyes kapcsolatokból Feliratkozás: vucsko@pestesely.hu

13 2008. december 8. 13 Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Kulinyi Márton www.pestesely.hu

14 2008. december 8. 14 „Út a munkához” ügyfélmozgása a Közép-magyarországi régióban Regisztrált álláskeresők 46 ezer fő Nem regisztráltak 2-4 ezer fő Piaci munkahely Támogatott munkahely TB ellátásba lépők Álláskereső 1. (20-25 ezer fő) (profiling 1. csoport) Aktív korúak ellátása Álláskereső 2. (10 ezer fő) (profiling 2. csoport) Munkaerő- piaci programok Álláskereső 2. és 3. (7 ezer fő) Álláskereső 2. és 3. (2-3 ezer fő) Alap képzés(7-800 fő) RÁT (5-6 ezer fő) RSZS (2-3 ezer fő) Spontán kilépők (1-2 ezer fő)


Letölteni ppt "2008. december 8..1 Közfoglalkoztatás, mint szerény válaszszerény."

Hasonló előadás


Google Hirdetések