Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

RÁDIÓS SEGÉLYHÍVÓ ÉS INFOKOMMUNIKÁCIÓS

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "RÁDIÓS SEGÉLYHÍVÓ ÉS INFOKOMMUNIKÁCIÓS"— Előadás másolata:

1 RÁDIÓS SEGÉLYHÍVÓ ÉS INFOKOMMUNIKÁCIÓS
ORSZÁGOS EGYESÜET Köszöntöm a Polgári Védelmi Kirendeltség-vezetők Országos Konferenciájának résztvevőit! Balatonföldvár, március 17.

2 A Balatoni viharjelző rendszer és fejlesztése

3 1982. CB Rádiósok Országos Egyesülete
Egyesületünkről 1982. CB Rádiósok Országos Egyesülete magyar CB rádiós tag érdekképviselete 1999. „kiemelten közhasznú” szervezet 2001. Rádiós Segélyhívó és Infokommunikációs Országos Egyesület (RSOE) - vízi információs és segélyhívó rendszerek építése és üzemeltetése OKF híradó és infokommunikációs szakszolgálatának ellátása - árvízi védekezéskor a mentési hírközlés segítése

4 Diszpécserszolgálat és segélyhívó rendszerek
Egyesületünkről Diszpécserszolgálat és segélyhívó rendszerek 24 órás ügyelet ADN jelentések információközlés (gázló, vízállás, időjárás) hivatalos szervek és hajók közötti kommunikáció Dunai Segélyhívó Rendszer Tiszai Segélyhívó Rendszer Balatoni Segélyhívó Rendszer Segélyhívó rendszer feladata: mentés segélyhívás árvízvédelmi koordinálás információközlés

5 1934. Első viharjelzés a Balatonon
Történelem 1934. Első viharjelzés a Balatonon Mátyásföldi repülőtér: meteorológiai jelentés beérkezése Riasztás kiadása Siófokra Információ továbbítása postai telefonon 3 körzeti elosztó állomásra Elosztó állomások értesítik a part menti riasztó állomást Viharjelzés kiadása 1930-as évek elején igényként merült fel, hogy a turisztikai szempontból egyre népszerűbb Balatonon állampolgárok biztonságát célzó viharjelző rendszer készüljön nyarán indult el a viharjelzés négy körzetben, 15 riasztó állomással. Mátyásföldről, majd Budaörsről továbbították a Balatonhoz, a siófoki vízi sporttelepre, ahonnan kézi kapcsolású postai telefonon továbbították Balatonfüredre, Balatonboglárra és Almádiba. E körzeti elosztó állomások értesítették a többi part menti riasztó állomást, ahol a viharjelzések kiadását (viharágyú elsütését) sziréna megszólaltatását önkéntesek végezték. A veszélyjelentések számára a Magyar Posta és Távirda díjmentességet biztosított.

6 66 évvel később… 2000. április 1. OKF átveszi a rendszert az ORFK-tól
Történelem 66 évvel később… 2000. április 1. OKF átveszi a rendszert az ORFK-tól OKF- RSOE szerződés: RSOE üzemelteti a rendszert 22 viharjelző állomás 2001. korszerűsítés: villanócsöves lámpák /90-es villanásszám Egy nagyobb ugrás következik, nem szeretném hosszasan húzni az időt, hogy bemutassam valamennyi mérföldkövet a vihar-veszélyjelző tekintetében Április 1-én a Balatoni Fényjelzőrendszer az Országos Rendőrfőkapitányságtól az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság került egy belügyminiszteri rendelettel. Egyesületünk röviddel később egy Üzemeltetési szerződésben foglaltaknak megfelelően átvette a rendszer teljes körű üzemeltetését és immáron tív éve működteti azt. A rendszer átvételekor a meglévő 22 vihar-veszélyjelző állomás úgynevezett forgótükrös fényjelzőkkel működött. Ennek hátránya volt, hogy már nem volt korszerű, lényegesen többe került a fenntartása és javítása, így kísérleti jelleggel két állomáson üzembe helyeztünk nagy teljesítményű, költséghatékonyabb, korszerű és a biztonságos szempontjából kétségkívül előnyösebb villanócsöves lámpákat. A lámpák megbízható működése folytán 2001-ben valamennyi állomást átalakítottuk az új rendszernek megfelelően, azonban ezen lámpák is 30/60-as villanásszámmal üzemeltek ban az EU kapcsán az egységesítésnek köszönhetően már nálunk is 45/90-es villanásszámmal működnek a fénycsövek.

7 A Balatoni és Velence-tavi vihar-veszélyjelző rendszer
Helyzetkép A Balatoni és Velence-tavi vihar-veszélyjelző rendszer Az alábbi felvételeken a mai viharjelző állomás és lámpa látható.

8 29 vihar-veszélyjelző állomás a Balatonon 2 állomás a Velencei-tavon
Helyzetkép Előtérben a biztonság 29 vihar-veszélyjelző állomás a Balatonon 2 állomás a Velencei-tavon 22 mobil veszélyjelző készülék A balatoni és velence-tavi turizmus jelentős növekedése megköveteli, hogy fokozottabb biztonságot biztosítsunk tavainknál. A 2001-ben átvett vihar-veszélyjelző rendszer 22 állomásból állt, mely mára a Balaton-parton további 7 állomással egészült ki. Ennek oka, nem pusztán a megnövekedett látogatói létszám, hanem az, hogy a 22 állomás nem tudta teljes egészében lefedni a Balaton valamennyi, fürdőzők által használt részét. Az új állomásokkal azonban nagyban csökkent azon területek száma, ahonnan valamely állomás jelző fénye nem lenne látható. Mindemellett az elmúlt évek során elhelyezésre került 22 db mobil veszélyjelző készülék, mely ugyancsak be van kapcsolva a rendszerbe, azonban a fénye kizárólag csak közvetlenül, pl strandról látható.

9 Rendszerfejlesztés 2009-ben
Helyzetkép Rendszerfejlesztés 2009-ben Balatonföldvár Új állomás létesült 2008-ban. Az üzembe helyezési eljárás lefolytatására 2009-ben került sor. Balatonberény Új állomás létesült 2008-ban. Az üzembe helyezési eljárás lefolytatására 2009-ben került sor Balatonfüred Áttelepítés a Hotel Marinára, üzembe helyezés 2009-ben Balatonlelle Tulajdonos váltás miatt a partra került az állomás Siófok Áttelepítés a Hotel Európára Siófok, Szabadi – Sóstó Tervek elkészültek, érvényes építési engedély kész. Kivitelezés kész, üzembe helyezési eljárás folyamatban. Örvényes Kivitelezés és üzembe helyezés 2010 első negyedévben Balatonalmádi Budatava Kivitelezés elkészült, üzembe helyezés megtörtént Balatonalmádi Az oszlopon 2009-ben Schöll típusú mászó rendszer felszerelésére került sor. A jelzőoszlop körül a növényzetet eltávolítottuk. Alsóőrs A februárban leégett BVR állomás teljes felújítását végeztük el a szezon kezdetére Velencei-tó, Velence Az állomás tartószerkezetének teljes cseréje és a vezérlő felújítása megtörtént Mindamellett, hogy a rendszert üzemeltetjük, folyamatosan tökéletesíteni kívánjuk azt, az alábbi táblázatban látható, hogy 2009-ben milyen változtatásokat hajtottunk végre annak érdekében, hogy még biztonságosabban működjön a rendszer. Balatonföldvár, Új állomás létesült 2008-ban, Az üzembe helyezési eljárás lefolytatására év ben került sor. Balatonberény, Új állomás létesült 2008-ban, Az üzembe helyezési eljárás lefolytatására év ben került sor. Balatonfüred, Hotel Füred. Az épület felújítása miatt a BVR állomás 2008 végén át lett telepítve a Hotel Marinára. Üzembe helyezés 2009. Balatonlelle, Hotel Postás: Tulajdonos váltás miatt a partra került az állomás. Tervek elkészültek. Érvényes építési engedély kész! Kivitelezés kész, Üzembe helyezési eljárás folyamatban! Üzemel! Siófok, Hotel Aranypart áttelepítése a Hotel Európára. (A Club 218 épülete miatt) Tervek elkészültek, a tulajdonosok hozzájárulása és a megállapodás megkötése folyamatban! Előkészületek megtörténtek. Kivitelezés elkezdődhet, ha megvan a megállapodás! A megállapodás tervezete a tulajdonos képviselőjének megküldve! Átadás 2010 első negyed év! Siófok, Szabadi – Sóstó: Új állomás létesítése. Tervek elkészültek. Érvényes építési engedély kész! Kivitelezés kész, Üzembe helyezési eljárás folyamatban! Üzemel! Örvényes, (Tihany – Sajkod-i öböl). Új állomás létesítése. Tulajdonosi hozzájárulás megvan, Tervek elkészültek és beadásra kerültek. Érvényes építési engedély megvan! Kivitelezés és üzembe helyezés 2010 első negyed év. Balatonalmádi Budatava, (Fűzfői öböl): Az alacsony lámpaoszlop cseréjéhez a tulajdonosi hozzájárulás megvan a kiviteli tervek elkészültek az engedély a munkára, megvan! Kivitelezés elkészült! Üzembe helyezve! Üzemel! Balatonalmádi, Volán vízi sporttelep: Az oszlopon ben Schöll típusú mászó rendszer felszerelésére került sor! A jelzőoszlop körül a növényzetet eltávolítottuk! Alsóőrs: A februárban leégett BVR állomás teljes felújítását végeztük el a szezon kezdetére. Velencei-tó, Velence, ÁSZ Továbbképző Intézet. Az állomás tartószerkezetének teljes cseréje és a vezérlő felújítása megtörtént 2008-ban 5 új „kisegítő állomás” telepítésére került sor. 2009-ben további 11 BVR állomáson voltak jelentősebb felújítások (elektromos szekrények cseréje, oszlopfelújítás, lombtalanítás és gallyazás, kábelek , antennák, akkumulátorok cseréje)

10 Tájékoztató táblák elhelyezése strandokon
Tájékoztatás Tájékoztató táblák elhelyezése strandokon Szervezetünk mindamellett, hogy működteti a viharjelző rendszert, rendkívül fontosnak tartja a megfelelő tájékoztatást, hogy a vízben tartózkodók tisztában legyenek azzal, mi a helyes magatartásmód a vihar-veszélyjelző rendszer működésbe lépésekor. Ennek megfelelően igyekeztünk valamennyi strandot ellátni viharjelzés tájékoztató táblával, emellett számos kiadványt készítettünk (Biztonságban a Balatonon).

11 Online vihar-veszélyjelzés
Tájékoztatás Online vihar-veszélyjelzés Egyesületünk honlapján online viharjelző rendszer működik, hogy mindenki időben információt szerezhessen arról, hogy a viharjelző lámpák működésben vannak-e.

12 Vihar-veszélyjelző tájékoztató film
Tájékoztatás Vihar-veszélyjelző tájékoztató film Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságával közösen elkészítettük a Balatoni és Velence-tavi vihar-veszélyjelző tájékoztató filmet, melyet valamennyi szállodába és balaton környéki televízióhoz eljuttatunk, hogy azok a viharjelzési szezon kezdetekor ezt sugározhassák, hogy minden fürdőző, vízben tartózkodó ismerje a vihar-veszélyjelző készülékek bekapcsolásakor a helyes magatartási formát.

13 Trönkölt Rádiórendszer a Balatonon
Tájékoztatás Trönkölt Rádiórendszer a Balatonon strandok és hatóság közötti hatékony kommunikáció strand és meteorológia közötti kapcsolat a viharjelzés kapcsán

14 Központi vezérlőszoftver modernizálása
Fejlesztés Központi vezérlőszoftver modernizálása A viharjelző rendszer közel 10 éves működése szükségessé tette a fejlesztést Célok: - új front-end szoftver az OMSZ részére új, kibővített adatstruktúra új központi vezérlő szoftver új meteorológiai szoftver új vezérlő hardver a tornyokba, kibővítve új funkciókkal és új protokollal a hardver más célra is fel lehessen használni (pl. távfelügyelet) automatikus változáskövetés a honlapok és web szervizek felé visszajelzés megoldása a mobil rendszerek felől is A vezérlő softvernek és hardvereknek a költségeit és fejlesztését egyesületünk saját forrásaiból fedezte. A viharjelző 100%-os működése érdekében, valamint a lakosság és fürdőzők biztonsága érdekében a hosszútávú együttműködésre való tekintettel megfinanszíroztuk.

15 Központi vezérlőszoftver modernizálása
Fejlesztés Központi vezérlőszoftver modernizálása

16 Osztrák-magyar együttműködés
Fejlesztés Fertő-tó Tisza-tó Együttműködésben az OKF-fel és a Tisza-tó Térségi Fejlesztési Tanáccsal Osztrák-magyar együttműködés

17 Poroszló Fertőrákos Abádszalók
Fejlesztés Poroszló Fertőrákos Abádszalók

18 Köszönjük megtisztelő figyelmüket!
RÁDIÓS SEGÉLYHÍVÓ ÉS INFOKOMMUNIKÁCIÓS ORSZÁGOS EGYESÜET Köszönjük megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "RÁDIÓS SEGÉLYHÍVÓ ÉS INFOKOMMUNIKÁCIÓS"

Hasonló előadás


Google Hirdetések