Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLiliána Fodorné Megváltozta több, mint 10 éve
1
ÉLŐLÁNC MAGYARORSZÁGÉRT MO, MU vagy valami más? FENNTARTHATÓ KÖZLEKEDÉS ÓBUDÁN ÉS BÉKÁSMEGYEREN
2
Közutak a III. kerületbe Szentendrei út, Budakalászi út Árpád-híd Rakpart, Árpád f. ú., Lajos u., Bécsi út (dél) Szépvölgyi út Bécsi út Ürömi út (Üröm) Kis hegyi utak, Lupa-szigeti út + 5 kerékpárút!
3
TÖMEGKÖZLEKEDÉS A KERÜLETBE 4 kötöttpályás vonal: - HÉV és vasút 2 irányból; -1-es, 17-es villamos. 7 buszjárat: -18-as, 29-es; 65-ös, 6-os, 60-as; 86-os; 106-os autóbuszok
4
MI A PROBLÉMA? „Nem lehet egy problémát ugyanazzal a gondolkodásmóddal megoldani, mint amelyik a problémát létrehozta.” (Einstein) A FEJLESZTÉS: 1. Milyen előnyöket hoz? 2. Milyen hátrányokat okoz? Milyen új problémákat hoz létre?
5
A PROBLÉMA: A GÉPJÁRMŰ FORGALOM NÖVEKEDÉSE Az elmúlt évtizedekben a gépjármű forgalom a sokszorosára növekedett. Ennek következtében: A forgalmas részeken állandósult a zajártalom! A zaj jelentősen növeli a szívinfarktus kockázatát!
6
LÉGSZENNYEZETTSÉG NITROGÉN-DIOXID Hortobágy vagy Bükk: 4-5 mikrogramm Hármashatárhegy: 10 mikrogramm Margitsziget: 20 mikrogramm Rakpart: 50-60 mikrogramm Szépvölgyi út eleje: 70-80 mikrogramm Lajos utca: 100 mikrogramm
7
ASZTMÁS MEGBETEGEDÉSEK ÉV- ÚJ - ÖSSZES 1980- 3820-18706 1997 - 11579 - 95689 2004 - 17240 - 184113
8
ALLERGIÁS BETEGSÉGEK ALLERGIA Magyarországon mintegy hárommillió embert érint az allergia valamely formája. Minden negyedik allergiás náthával küzdő ember egyben asztmás is. Évente 10-15 százalékkal nő az allergiás betegek száma. Az allergiában szenvedőknek több, mint a fele érzékeny a parlagfű agresszív pollenjére. A termőterületek parlagfű- szennyezettsége az ország túlnyomó részén nagyon erős. Minden negyedik gyermek allergiás. Az allergia megelőzését célzó tennivalók halogatása miatt veszélyeztetetté válik a felnövekvő generáció egészsége. A WHO előrejelzése szerint 10 év múlva minden második ember allergiás lesz a Földön.
9
A MEGOLDÁS? MO-s körgyűrű?
10
MI MENNYIBE KERÜL? MO hídja: 62 Mrd Ft MO a 10-es és a 11-es út között: minimum 50 Mrd Ft Új 10-es Dorog-Bp.: kb.100 Mrd Ft (első szakasz: 13 Mrd Ft) Összesen: több, mint 200 Mrd Ft!!!
11
(CSAK ÚGY MELLÉKESEN…) Az elmúlt 4 év alatt 4000 Mrd Ft-tal nőtt az államadósság! A magyar sport költségvetése bruttó 60 Mrd Ft, ebből a Nemzeti Sport Hivatal 27 Mrd felett rendelkezik.
12
ÉS AMIT MÉG NEM SZÁMOLTAK Az utakban okozott károk A gépjárművekben okozott károk A forgalmi dugók miatt keletkezett károk Az emberi egészségben keletkezett károk A zöldfelület csökkenéséből fakadó károk A növekvő zaj miatti ártalmak A növekvő stressz miatti ártalmak
13
Az MO előnyei 1. A kamionok nem jönnek be Bp.-re. 2. Egyes autók, amelyek eddig bejöttek, most nem jönnek be Bp.-re. 3. Gyorsabban jutnak el egyes áruk és emberek a céljukhoz. 4. Olcsóbban jutnak el egyes áruk és emberek a céljukhoz.
14
Az MO hátrányai Növekszik a zaj Növekszik a légszennyezettség Romlik a lakosság egészségi állapota Az egészségügyre több pénzt kell fordítani Csökkennek az adóbevételek Jelentős pénzügyi erőforrásokat von el más területektől
15
Az MO hátrányai Csökken a zöldfelületek mértéke Csökken a biológiai sokféleség Nőnek a forgalmi torlódások Gyorsabban használódnak el az utak Tovább romlik az autó nélküli közlekedés színvonala
16
A DÉL-BUDAPESTI PÉLDA Régen csak a Petőfi-híd létezett, 2x2 sávon haladt a forgalom Ma 3 híd áll – Petőfi-híd, Lágymányosi- híd, MO-híd – 6x2 sávon halad a forgalom, de a dugók nem szűntek meg! Eredmény: a helyzet összességében rosszabb lett!
17
LOS ANGELES PÉLDÁJA Az autópályák városa Az emberek napi 30-90 percet töltenek dugóban A légszennyezettség az egyik legmagasabb a világon
18
DEMOKRÁCIA? 1. Országgyűlés – több listás képviselő 2. Budapest – csak listás képviselők 3. Budapest és a kerületek forrásmegosztása – szubszidiaritás? 4. Autópálya törvény – alkotmányellenes? 5. Kiemelt fejlesztések törvénye – ?????
19
DEMOKRÁCIA A KÖZLEKEDÉSBEN 1. Gyalogos közlekedés – 100% 2. Tömegközlekedés – 95 fölött 3. Kerékpáros közlekedés – 50-60 (95)% 4 Autós közlekedés – 30(60-70)% 5. Vízi közlekedés 6. Légi Közlekedés
20
DEMOKRÁCIA A FEJLESZTÉSBEN(?) - Van Nemzeti Autópálya RT - Nincs Nemzeti Tömegközlekedési Rt - Nincs Nemzeti Kerékpárút RT - Nincs Nemzeti Sétálóutca RT
21
A MEGOLDÁS KOMPLEX KÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉS BALASSAGYARMATTÓL DUNAÚJVÁROSIG, SZÉKESFEHÉRVÁRTÓL GYÖNGYÖSIG. A jelenlegi közútfejlesztés központú szemléletmóddal elkészített országos és regionális terveket át kell alakítani, elsőbbséget adva a közösségi közlekedés fejlesztésének
22
HA NEM LESZ HÍD…… Új koncepciót kell kidolgozni, melynek vezérelve: A gépjármű forgalmat mindenképpen csökkenteni, a tömegközlekedést és a kerékpáros közlekedést pedig fejleszteni kell!
23
HA LESZ HÍD….. SZÜKSÉGES KIEGÉSZÍTŐ INTÉZKEDÉSEK TÖMEGKÖZLEKEDÉS A HÍDRA! Gyorsbusz (buszsávval) és/vagy gyorsvillamos és/vagy gyors HÉV Bp. határától a Duna mindkét oldalán A budapesti tömegközlekedés fejlesztése Útdíj Bp. határánál mindkét oldalon
24
HA LESZ HÍD…. A Szentendrei út és a Váci út szűkítése 2x1 sávosra Az Árpád-híd szűkítése 2x2 sávosra P+R parkolók kiépítése (őrzött) Kerékpárszállítás lehetőségének biztosítása az új járatokon is Kerékpárutak az elvett sávokon Bérautó rendszer és telekocsi rendszer
25
MO ÓRIÁSI TÖBBLETFORGALMAT GERJESZTENE BUDAPEST KÖRNYÉKÉN!
26
10-es út A jelenleg tervezett változat nem oldaná meg a települések problémáját, viszont jelentős többletforgalmat gerjesztene Budapestre óriási forgalom zúdulna, ha megépülne. Súlyos demokratikus deficit: vörösvári fórum, Pilisi Kötet, pervesztés Valódi elkerülő utakat!
27
FEJLESSZÜNK? KI FIZETI MEG AZ ÁRÁT?
28
ÉLŐLÁNC MAGYARORSZÁGÉRT KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.