Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

II. RÉSZ MIÉRT VÁLTOZOTT MEG? MIVEL MAGYARÁZHATÓ, AMI TÖRTÉNIK?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "II. RÉSZ MIÉRT VÁLTOZOTT MEG? MIVEL MAGYARÁZHATÓ, AMI TÖRTÉNIK?"— Előadás másolata:

1 II. RÉSZ MIÉRT VÁLTOZOTT MEG? MIVEL MAGYARÁZHATÓ, AMI TÖRTÉNIK?

2 MILYEN LOGIKÁK MŰKÖDNEK A SZINERGIA FÁZISÁBAN? Haladás az innovációs cikluson A piacok fejlődésének logikája A tömegcikkesedés logikája A terjedés logikája A versenyzés logikája A piaci struktúrák logikája A konszolidáció logikája A globalizálódás logikája

3 A PIACOK FEJLŐDÉSÉNEK LOGIKÁJA: A BEÉRÉS TÜNETEI TERMÉK ELSŐ VÁLTOZAT TERMÉKVONAL SZOLGÁLTATÁS MÁRKA DIVER- ZIFIKÁLÁSA GYENGÉK KISZŰRÉSE ÁRBEVEZETŐ PIACI RÉSZ. MAXIMALIZ. VERSENYÁRCSÖKKENTÉS TERÍTÉSCÉLZOTTTERJEDŐINTENZÍVSZELEKTÍV REKLÁM FIGYELEM, KIPRÓBÁLÁS TÖMEG ÖSZTÖNZÉSE MEGKÜLÖNB. MÁRKA MEGTARTÁS VÁSÁRLÁS ÖSZTÖNZÉS KIPRÓBÁLÁSTÖMEGES KÜLÖNBSÉGEK, ELŐNYÖK MEGTARTÁS MARKETING CÉLOK FIGYELEM, KIPRÓBÁLÁS MAXIMÁLIS PIACI RÉSZESEDÉS MAXIMÁLIS NYERESÉG ARATÁS BEVEZETÉS NÖVEKEDÉS ÉRETTSÉG HANYATLÁS

4 ÁRCSÖKKENÉS: MOORE TÖRVÉNYE ÉS A PIAC Gordon Moore

5 M Az árcsökkenés beépül a piaci várakozásokba

6 A TÖMEGCIKKESEDÉS LOGIKÁJA - STRATÉGIAI REAKCIÓK - ►ÚJ PIACI SZEGMENSEKET KELL FELKUTATNI ►EGYRE TÖBB ÁRENGEDMÉNY ►NÖVEKVŐ REKLÁMKIADÁSOK, ERŐTELJES MÁRKAÉPÍTÉS ►HEVESEBB HARC A TERÍTÉSI CSATORNÁKÉRT ►TÖBB K+F, MINŐSÉGJAVÍTÁS, ÚJABB TEMÉKFUNCIÓK ►CSÖKKENŐ PROFITHÁNYAD ►PIACI SZELEKCIÓ ÉS KONSZOLIDÁCIÓ

7 ÚJ PIACOK: PÉLDÁUL AFRIKA… …kisvállalkozások, idősek, fiatalok, kormányhivatalok…

8 BEÉRŐ PIACOK + TECHOLÓGIAI KONVERGENCIA = = TRIPLE PLAY

9 A TERJEDÉS LOGIKÁJA - AZ ÚJÍTÓKTÓL A KÉTKEDŐKIG - Innovátorok („techies”) Korai elfogadók (vizionálók) Korai többség (pragmatikusok) Késői többség (konzervatívok) Lemaradók (kételkedők) A fő piac AKAR ÉS KÉPES TECHNOLÓGIAI SZAKÉRTELMET SZEREZNI KEVÉSBÉ VAGY EGYÁLTALÁN NEM AKAR…

10 ÉLETKORI CSOPORTOK RÉSZVÉTELE ONLINE TÁRSASÁGI TEVÉKENYSÉGEKBEN (USA, az online felhasználók %-ában) Életkor Tevékenység12-1718-2122-2627-4041-5051-6162+ Alkotás: honlapkészítés, blogírás, videózás 34%37%30%19%12%7%5% Kritizálás: kommentálás, rangsorolás, címkézés 24%37%34%25%18%15%11% Információgyűjtés: RSS használat, címkézés 11%16%18%16%15%16%11% Kapcsolatépítés: társasági hálók használata 51%70%57%29%15%8%6% Megfigyelés: blogok olvasása, videónézés, letöltés 49%59%54%41%31%26%19% Passzív szociális magatartás online kapcsolattal 34%17%21%42%54%61%70% Forrás: Forrester Research, 2007. június

11 A VERSENYZÉS LOGIKÁJA: VERSENYELŐNYBŐL INDULÁSI FELTÉTEL Minden ember halandó. Szókratész ember. Szókratész halandó. Tömegcikk nem ad versenyelőnyt. Az IT-ből tömegcikk (közüzem) lesz. Az IT nem ad versenyelőnyt. Nicholas Carr

12 PÁRHUZAMOK: KÖZÜZEMMÉ VÁLÁS

13 AZ ÁTALAKULÁS JELEI ÉS TÜNETEI (?) „Közüzemmé” válás Eszközök szabványosodása (hardver, szoftver) Módszertanok, folyamatok, eljárások szabványosodása Utility computing Software on demand Webes szolgáltatások „Lego” álom, tömeggyártás, SOA Kiszervezés…

14 VIGYÜK TOVÁBB A HASONLATOT? MERRE VÁNDOROL A PROFIT?... ELEKTROMOS ENERGIA TERMELÉSÉHEZ ÉS TOVÁBBÍTÁSÁHOZ ESZKÖZÖKET GYÁRTÓ VÁLLALATOK (GE, WESTINGHOUSE) ELEKTRO- MOS ENERGIÁT TERMELŐ ÉS ELOSZTÓ VÁLLALATOK AZ ELKTRO- MOSSÁGOT FELHASZNÁLÓ VÁLLALATOK (A FORTUNE 500 NAGY RÉSZE) FOGYASZTÓK IPARÁGI ÉRTÉKLÁNC

15 A PIACI STRUKTÚRÁK LOGIKÁJA - VERTIKÁLIS HELYETT HORIZONTÁLIS PIAC - Kompatibilitási játszmák

16 A KONSZOLIDÁCIÓ LOGIKÁJA - PIACOK ÉS VÁLLALATOK ÖSSZEOLVADÁSA - 1,6 1,4 1,2 1,0 0,8 0,6 0,4 0,2 0 ITWO J.D. EDWARDS PEOPLESOFT ORACLE SIEBEL SAP APPLICATION LICENCE REVENUES, billion $ JAN ’02 APR ’02 JUL ’02 OCT ’02 JAN ‘03

17 M Nem állt meg…

18 EGY ELKÉPZELÉS A KONSZOLIDÁCIÓ ÉS A TERJESZKEDÉS LOGIKÁJÁRÓL Stratégiai döntési szint Operatív irányítási szint Működési szint SzállítóGyártóDisztribútorKiskereske- dő Végső felhasználó Chopra – Meindl 2001

19 A KONSZOLIDÁCIÓ ÉS A TERJESZKEDÉS MOTÍVUMAI ÉS IRÁNYAI Konszolidáció és terjeszkedés Felfelé az értékláncon: „megoldásszállító” Integráció – több funkció Konvergáló iparágak felé Méretgazdaságosság Diverzifikálás előre / hátra Földrajzi terjeszkedés „Global sourcing”…

20 PÁRHUZAMOS KONSZOLIDÁCIÓ? Dog eat dog / Sloan Hatás az IT-intenzív iparágak konszolidációjára Hatás az IT-intenzív iparágak kereskedelmi forgalmára

21 A GLOBALIZÁLÓDÁS LOGIKÁJA - TEVÉKENYSÉGEK ÉS MUNKAKÖRÖK VÁNDORLÁSA - Outsourcing aránya (%)Válaszadók aránya (%) 015 1-914 10-1921 20-2918 30-397 40-496 50-596 60-9912 1001 Az outsourcing aránya az IT költségvetésben CIO FELMÉRÉS, 2006, EGYESÜLT KIRÁLYSÁG (KPMG, Harvey Nash, 519 válaszadó különböző szektorokból

22 TÜKÖRKÉP A TANÁCSADÓI PIACON Management Consultancies Association, 2005 Tanácsadási bevételek tevékenységek szerint

23 MI MOTIVÁLJA A KISZERVEZÉST? Az üzleti igények jobb kielégítése Költségek csökkentése Teljesítmény növelése Válaszképesebb szolgáltatás Élvonalbeli technológia használata

24 A KONSZOLIDÁCIÓ ÉS A TERJESZKEDÉS MOTÍVUMAI ÉS IRÁNYAI Hogyan változik tovább? Hatás a termelékenységre A Web 2.0 jövője Az „on demand” modell versenyképessége A „utility” modell fejlődése A fogyasztói piac hatása Az „open source” modell versenyképessége A CIO pozíció jövője


Letölteni ppt "II. RÉSZ MIÉRT VÁLTOZOTT MEG? MIVEL MAGYARÁZHATÓ, AMI TÖRTÉNIK?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések