Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mozdonyhajtómű- fejlesztések Innovációs példa: Steamdrive Gőzhajtás MAV-Tagung 2009-10-06 Budapest.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mozdonyhajtómű- fejlesztések Innovációs példa: Steamdrive Gőzhajtás MAV-Tagung 2009-10-06 Budapest."— Előadás másolata:

1 Mozdonyhajtómű- fejlesztések Innovációs példa: Steamdrive Gőzhajtás MAV-Tagung 2009-10-06 Budapest

2 A mai mozdonyhajtóművek termékpalettája Pályamozdonyok Motorvonatok Tolató-és Többcélu mozdonyok 100 - 160 km/h40 - 120 km/h LS 640 reU2 + KBD 385 L 5r4 z(se)U2 L 620 reU2 + KB 385 L 4r4 z(s)eU2 L 520 reU2 + KB 360 L 3r4 z(s)eU2 650 kW L 220 r(s)eV2 350 kW 200 kW L 3r2 V2 Acélgyári mozdonyok 15 - 30 km/h 540 kW 150 kW Tolatómozdonyok Sínfektető járművek 30 - 60 km/h L 311 reV2 + KB 260 650 kW 350 kW 4 200 kW 2 700 kW 1 400 kW 1 050 kW

3 Tolató-és Többcélu mozdonyok Pályamozdonyok Motorvonatok Új Mozdonyhajtóművek termékpalettája 100 - 160 km/h40 - 120 km/h LS 640 reU2 + KBD 385 LS 540 + KB 360 L 530 breU2 (bis 1700 kW) 1 050 kW L 3r4 z(s)eU2 650 kW L 220 r(s)eV2 350 kW 200 kW L 3r2 V2 Steel Works 540 kW 150 kW Shunting Loco/ Constuction machines 30 - 60 km/h L 311 reV2 + KB 260 650 kW 350 kW 4 200 kW 2 800 kW 1 700 kW 1 050 kW TurboFlexx termékcsalád Teljesítmény: 650 – 2800 kW: -> Hajtómű-tipusredukcio -> csak egy hidrodinamikus nyomatékváltó- kör -> házvariáció- és alkatrész- redukció -> szerkesztési-és gyártásrajz- redukció LW 540 (s)eU2 (bis 1500 kW) Egyenlőelosztású moduláris koncepcó 5-ös nymatékváltókör (TurboFlexx)

4 Turbo-irányváltó hmű- fokozattal P 1i 650 – 1 500kW TurboFlexx Hajtóműcsalád L 530 bre P 1i 1 000 – 1 700kW „kis“ Turbo elosztó-hajtómű P 1i 1 600 – 2 800kW

5 TurboFlexx Hajtómű – L 530 breU2 *vorbehaltlich Kühlanlagenauslegung Műszaki adatok: Typ:L 530 bre P 1i 1 000 – 1 700kW P Br 1 600kW* M 1max 13 500Nm n 1 1 000 – 1 800min -1 n 2max 3 100min -1 M 2max 35 000Nm v Schlepp 100 %v max Fővizsgálati-Intervallum 36eÜóra Piacra kerülés:2009-Juni

6 Retarder pluszmodul = lehet- építőelem kiegészítő hármas váltó = lehet-építőelem Bazismodul TurboFLEXX  = kell-építőelem illesztett elem:meghajtás = kell-elem illesztett –elem:gyorsító = kell-elem illesztett-modul:kardán = kell-elem TurboFLEXX  Új moduláris mozdony-hajtómű család Zárt, struktúrakötött gyártóelemek

7 Előnyök a Vevő részére : –alacsonyabb beszerzési ár –rövid szállítási határidő (< 8 hónap) –mindig azonos csatlakozó méretek és elektromos csatlakozók a járművezérléshez optimális a mozdonyplattformhoz –magas indítónyomaték a háromváltós hajtóművel, váltás álláskényszerrel azaz emelkedőn magasabb terhelési határ –magasabb hatásfok különösen a magasabb sebességeknél,mert nincs ellenáramú ny.-váltó –a retarder számítógépvezérlésü blending- rendszerbe integrálható a közvetlen légfékkel –optimális alkatrészellátás –Nagy teljesítményhatárok: 650 kW –tól 1700 kW –3. ny.-váltó ill. Retarder utánzserelés a fővizsgálatnál-nál lehetséges –vontatható : v max

8 2009-09-16 | 8 Zajcsökkentés Forráskimélés Innováciok Emissio-minimalizálás

9 QQ Hűtő QQ kipufogás P jármű P Q üzemanyag 100% ~28% hűtővíz hőelvezetése ~3% ~38% Hatásfok QQ hősugárzás ~31% kipufogógáz veszteség SteamDrive / SteamTrac Motor - energiamérleg

10 EcoPack | 2008-03-04 | 10 Hűtőkör Dieselmotor hőleadás Generator P elektr. Zárt gőzkörfolyam Expanziós energia mint Generator-hajtás/ Trakció Kondenzáció a hűtőrendszerre kötéssel Gőzképzés hulladékhőhasznosítással (AGR és maradékhő) Systemtechnik Innovation EcoPack– Gőzhajtás - Felépítmény

11 EcoPack | 2008-03-04 | 11  Üzemanyagmegtakarítás Fahrprofil ca. 5-10 %  12 % plusz teljesítmény a névleges ponton  20 % plusz teljesítmény a részterhelésen + 248 kW + 285 kW A veszteséghőből a hajtóműre leadott teljesítmény a Steamtrac segítségével. + 439 kW Systemtechnik Gőzhajtás / Steamtrac a Voith Maxima példáján

12 Voith SteamDrive / SteamTrac gőz-energia motor- fejlődés 2006 2007  11 kW Expander Próba alatt  30 kW Expander Motor- vizsgálópadhoz 2008  40 kW Előszéria Diesel- motorvonathoz  Powerpack tesztelés Hamburgban  Tesztelés Dieselmotorkocsiban következő lépések  15 kW System  150 KW System

13 2009-09-16 | 13


Letölteni ppt "Mozdonyhajtómű- fejlesztések Innovációs példa: Steamdrive Gőzhajtás MAV-Tagung 2009-10-06 Budapest."

Hasonló előadás


Google Hirdetések