Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Árpolitika a turizmusban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Árpolitika a turizmusban"— Előadás másolata:

1 Árpolitika a turizmusban

2 A marketingmix alapelemei:

3

4 mi az ár? „termék értékének ellenértéke” fogyasztó  előállító
termelőnek: előállítási érték fogyasztónak: összeg feláldozása valami megszerzése érdekében + minőségi mutató

5 Mi is az árpolitika? a vállalkozás által kínált termékek árának meghatározása változásokra való reagálás ezekre vonatkozó elvek és módszerek összessége

6 Az árfunkció politikaként értelmezése azt jelenti

7 meghatározza a hosszabb távon is alkalmazandó stratégiáját,
hogy a vállalat az árak területén is kialakítja hosszú távon elérendő céljait, meghatározza a hosszabb távon is alkalmazandó stratégiáját, elveket állapít meg az árak gyakorlati alkalmazására ellenőrzi az árfunkció érvényesülését

8 Az ár szerepe a marketingben
a marketingmix egyik fontos eleme önmagában nem létezik csak a termékekkel, szolgáltatásokkal együtt és marketingmix további elemeivel kölcsönhatásban értelmezhető

9 Az ár funkciói: a forgalom növelése, csökkentése
piaci részesedés fenntartása (adott piacon hány vendég az „enyém”) kereslet tér-és időbeli befolyásolása

10 Az árat befolyásoló tényezők:
a vállalat marketing céljai az árképzés céljai: megtérülés piaci részesedés cash flow költségek (állandó és változó)

11 alkalmazott értékesítési csatorna, közvetítők elvárásai:  fizetési feltételek
 jutalék mértéke piaci környezet:  társadalmi elvárások  jogi előírások  gazdasági szabályok a fogyasztók jellemzői, fizetőképessége:  ÁRÉRZÉKENYSÉG

12 Az árérzékenységet befolyásoló tényezők

13 2. Helyettesítők ismerete 3. Összahasonlíthatóság 4. Vásárlás nagysága
1. Egyediség 2. Helyettesítők ismerete 3. Összahasonlíthatóság 4. Vásárlás nagysága 5. Költségmegosztás lehetőségei 6. Ár-érték arány 7. Tartalékolás, készletezési hatás 8. „Fut a pénze után” hatás 9. Egyéb kiegészítő kiadások

14 alapvető árképzési stratégiák:
konkurenciaorientált árképzés költségorientált árképzés keresletvezérelt árképzés megkülönböztető árképzés

15 -megkülönböztető árazás…
fogyasztói szegmentumok szerint:  diák, nyugdíjas, törzsutas kedvezmény termék-image alapján:  milyen értéket hordoz a vevőnek elhelyezkedés szerint: szoba fekvése Pl.: tengerre néző szoba felárat artalmazhat. Idő szerint:  szezon: főszezoni ár  last minute, first minute  napszak, esti árak alkalmazása

16 Árdifferenciálás időbeli (elő-, fő-, utószezoni árak)
célcsoport-vonatkozású forgalom-vonatkozású értékesítési csatorna szerinti

17 Leggyakoribb szállodai árkategóriák

18 1. Napi szobaár (Rack Rate) 2. Speciális, egyéni/kedvezményes ár
3. „WALK IN” ár 4. Package ár 5. Corporate ár 6. CRS ár 7. Konferencia ár 8. Speciális szerződéses ár 9. Akciós ár 10. Study tour ár 11. Önköltségi ár

19 Köszönöm a figyelmet!!

20


Letölteni ppt "Árpolitika a turizmusban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések