Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMargit Balogné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Turizmus gazdaságtan 11.
2
Árak a turizmusban Ár Pénzben kifejezett csereérték és fizetési feltételek összessége Árérzékenység Az ár 1%-os változása hány %-os keresletváltozást eredményez –Teljes jövedelem –Turizmus részesedése a jövedelemből –Szolgáltatás megítélése
3
Árak a turizmusban Turizmus – nem alapszükséglet alapvetően árérzékeny kereslet Ár növekedése Kereslet csökkenése –Tömegtermék Kereslet növekedése –Luxustermék
4
Átlagos szállodaárak néhány nagyvárosban (2004) (EUR) 1.Róma243 2. London238 3. New York236 4. Tokyo233 5. Genf219 6. Milánó215 7. Koppenhága214 8. Párizs210 14. Prága169 20. Budapest120
5
WTTC Turisztikai Ár- Versenyképesség Mutató Figyelembe vett tényezők Szállodaár-index (HPI) - Szobaár/éjszaka Vásárlóerő-index - 1 USD értékű termék ára Fogyasztói árindex - Nemzetközi infláció 1995-től Adók - ÁFA, idegenforgalmi díj, stb.
6
WTTC Turisztikai Ár- Versenyképesség Mutató OrszágIndex Magyarország65,12 Türkmenisztán100 Pápua Új-Guinea97,75 Malajzia94,35 Indonézia91,86 UK8,50 Japán0,00
7
Árfolyam a turizmusban Árfolyam A hazai fizetőeszköz és a turisták fizetőeszközének átváltási aránya Árfolyamkülönbség Veszteség, nyereség Kockázat Stabilitás - kiszámíthatóság
8
Árfolyamváltozás a turizmusban Erősödés külső valutákhoz képest Ösztönzi a kiutazást Csökkentheti a beutazást Hazai vállalkozások nyeresége csökken Gyengülés külső valutákhoz képest Csökkentheti a kiutazást Ösztönzi a beutazást Hazai vállalkozások nyeresége nő Belföldi turizmus ösztönzése
9
Turizmus és euro 1. Hatások a turizmusra Turisztikai szervezetek A fizetések egyszerűsödése Az árfolyamkockázat megszűnése Megtakarítás a turisták számára plusz költés, hosszabb tartózkodás Az euro-zóna egészében vonzóbb (?) Oktatási, tájékoztatási igény Technológiai fejlesztés iránti igény
10
Turizmus és euro 2. Turisztikai szervezetek Árrugalmasság - észlelt ár-érték Erősödő piaci verseny (ár, minőség) Növekvő határon túli forgalom Árfolyam megszűnik versenytényező lenni Nyertes országok –Alacsony árszínvonal az euro övezetben –Övezeten kívüli országok Vesztesek: magas árszínvonal az euro övezetben vagy azon kívül
11
Turizmus és euro 3. Hatások a turistákra A fizetések egyszerűsödése Az árfolyamkockázat megszűnése A pénzváltás kockázatának megszűnése Az árak átláthatósága, összehasonlíthatósága Megtakarítás a turisták számára plusz költés, hosszabb tartózkodás
12
Turizmus és euro 4. Hatások a turistákra Tájékoztatási igény Pszichológiai hatás –Üzleti turisták –Belföldi turisták –Nemzetközi turisták (EU-ból, EU-n kívülről) Árrugalmasság - észlelt ár-érték Áremelkedés, felkerekítés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.