Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁgnes Mészárosné Megváltozta több, mint 10 éve
1
ROP önkormányzati alkalmazás-szolgáltató (ASP) központok -
MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság ROP önkormányzati alkalmazás-szolgáltató (ASP) központok - pályázatok az önkormányzati működés átalakítására
2
MINISZTERELNÖKI HIVATAL
Infokommunikációs Államtitkárság Előzmény A hazai támogatási programok eddigi célterületei elsősorban az infrastruktúra fejlesztésére, az internet-hozzáférés elősegítésére irányultak. Magyarországon az e-önkormányzati szolgáltatások elterjedtsége alacsony, az egyes települések közötti eltérés jelentős. A korábbi pályázatok eredményeképpen szigetszerűen működő megoldások jöttek létre. A települési önkormányzatok döntő többsége nem tud megfelelő válaszokat adni az elektronikus közigazgatás és a változó környezet kihívásaira.
3
MINISZTERELNÖKI HIVATAL
Infokommunikációs Államtitkárság A GVOP 4.3 intézkedések keretében végzett fejlesztések Magyarország lakosságának kevesebb, mint 30%-a számára tettek elérhetővé elektronikus önkormányzati szolgáltatásokat.
4
Jogszabályi kötelezettségek
MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Jogszabályi kötelezettségek Az 1044/2005. (V.11.) Korm. határozatban felsorolt leggyakrabban keresett 20 (Magyarországon 27) közszolgáltatás elektronizálása (3. szint 2010-re). Az Európai Parlament és a Tanács belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK (2006. december 27.) irányelvének elektronikus és egyablakos ügyintézés megvalósítására irányuló kötelező előírásai alapján számos jegyzői hatáskörbe rendelt államigazgatási hatósági eljárás elektronikus ügyintézését kell megvalósítani. A évi CXL. törvény előírja az elektronikus kapcsolattartás lehetőségének biztosítását az ügyfelek számára.
5
Alkalmazásszolgáltató (ASP) központ lényege
MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Alkalmazásszolgáltató (ASP) központ lényege Minden régióban egy tapasztalt önkormányzat bázisán létrejövő alkalmazásszolgáltató központ korszerű informatikai alkalmazásokat (szoftvereket) biztosít a későbbiekben csatlakozó önkormányzatoknak. A csatlakozóknak nem kell licenszdíjakat fizetni, vagy az üzemeltetéssel törődni – az összes szolgáltatás az interneten keresztül egyszerűen, folyamatosan elérhető.
6
Pályázati modell – ROP ASP központ
MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Pályázati modell – az ASP központok kialakítása és önkormányzatok csatlakoztatása ROP Kedvezményezett önkormányzat Vállalja: Minimum alkalmazás portfólió kialakítását Csatlakoztatási (lakosság lefedési) elvárások teljesítését Pályázat ASP központ létrehozására Pályázat tartalma: ASP fejlesztés ASP működtetés Önkormányzati hivatalok csatlakoztatása 7 db Közbeszerzési eljárás ASP központ Előzetes szándéknyilatkozat kell a csatlakozni szándékozó önkormányzatoktól Csatlakozási szerződések Régiós pályázatok az ASP központ kiépítésre Közbeszerzési eljárás a fejlesztésre, üzemeltetésre és csatlakoztatásra
7
Pályázati konstrukció
MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Pályázati konstrukció Olyan önkormányzati elektronikus szolgáltató központok (ASP) kialakítása, amelyek az önkormányzatok széles köre számára lehetővé teszik e-közigazgatási szolgáltatások nyújtását. ASP központ létrehozása: Az e-önkormányzati rendszerek kezdeményezettje minden régióban olyan önkormányzat lehet, amely már jelentős tapasztalatokkal rendelkezik és jelenleg is magas szintű e-ügyintézési szolgáltatásokat nyújt. A nyertes önkormányzat végzi a rendszertervezést szakrendszerek fejlesztését, üzemeltetését, jogszabálykövetését, oktatását felhasználói tanácsadást nyújt kiépíti a kapcsolódó infrastruktúrát elvégzi a csatlakozással járó feladatokat
8
Pályázati konstrukció II.
MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Pályázati konstrukció II. Önkormányzatok csatlakoztatása Az 5 ezer lakosnál kisebb lélekszámú települések csatlakoztatására csoportos formában kerülhet sor. A régióban lévő önkormányzatok kerülhetnek első körben csatlakoztatásra. A csatlakozás során egyebek között az alábbi tevékenységek kerülnek támogatásra: szoftverek testreszabása adatmigráció törzsadatok feltöltése oktatás alkalmazások tesztelése infrastruktúra bővítése lakosság tájékoztatása
9
Kedvezményezett önkormányzat Felügyeleti szervezet
MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság ASP működési modell Kedvezményezett önkormányzat Üzemeltető Fejlesztő ASP központ Csatlakozott önkormányzat szolgáltatási szerződés Üzemeltetési és szolgáltatási háttér szerződés Felügyeleti szervezet Monitoring
10
A kialakítandó modell szervezeti szereplői:
MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság A kialakítandó modell szervezeti szereplői: Kedvezményezett önkormányzat – Az az önkormányzat, amely pályázati forrást nyert, és vállalta, hogy létrehozza az ASP központot ASP központ – A csatlakoztatott önkormányzatok számára az ASP szolgáltatást nyújtja. Működtető szervezet – 100% önkormányzati tulajdonban lévő gazdálkodó szervezet, melyet a Kedvezményezett önkormányzat megbíz az ASP központ működési feladataival. Ügyfél önkormányzat – Az ASP központ szolgáltatásait szerződéses keretek között igénybevevő önkormányzat. Fejlesztő – Feladata a Kedvezményezett önkormányzat megbízásából a kiépítendő ASP központ szoftver eszközeinek fejlesztése, testre szabása.
11
Rendelkezésre álló forrás
MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Rendelkezésre álló forrás Régiónként 1,5 milliárd forint támogatási keret áll rendelkezésre az ASP központ létrehozására és önkormányzatok csatlakoztatásra, a támogatás együttesen kerül odaítélésre. A régiónként rendelkezésre álló keretösszegből ASP központ kialakítására igényelhető támogatás maximum 825 millió forint. A 1,5 milliárd forintos támogatási keret ASP központ létrehozására meg nem ítélt része használható fel önkormányzatok csatlakoztatására. Egy önkormányzat csatlakoztatására felhasználható maximális összeg a településméret függvényében millió Ft lehet. A támogatási intenzitás az ASP központ létrehozása esetén maximum 90%, az önkormányzatok csatlakoztatása esetén maximum 95%.
12
MINISZTERELNÖKI HIVATAL
Infokommunikációs Államtitkárság Szakmai monitoring A pályázati útmutatóban és annak mellékleteiben kitűzött szakmai követelmények, elvárások teljesülésének – részben a projekt egyes mérföldköveihez kötött, részben rendszeres - ellenőrzése, illetve a megvalósítás során annak a figyelemmel kísérése, hogy nem veszélyezteti-e valami ezen elvárások teljesítését. A monitoring szakmai koordinációja a MeH feladata lesz. Mérföldkövekhez köthető monitoring tevékenység: fejlesztő és üzemeltető szervezetek kiválasztását célzó közbeszerzési eljárás projektindítás ügyintézési és folyamatszervezési modell létrehozott ASP központ csatlakozások
13
Megvalósítandó portfolió
MINISZTERELNÖKI HIVATAL Infokommunikációs Államtitkárság Megvalósítandó portfolió Iratkezelő- és workflow rendszer Önkormányzati portál rendszer Szociális igazgatási rendszer Adóügyi rendszer Ipari és kereskedelmi igazgatási rendszer Építéshatósági rendszer Gazdálkodási rendszer Gyámügyi rendszer Testületi munka támogató rendszer
14
MINISZTERELNÖKI HIVATAL
Infokommunikációs Államtitkárság Egyéb portfolió elemek, melyekre támogatás nem igényelhető, de értékelhető szempontok Nyomtatvány kitöltése és alkalmazása Ingatlan vagyon nyilvántartó alkalmazás Térinformatikai alkalmazás Szabálysértési alkalmazás Személyügyi alkalmazás Elektronikus levelezés Projekt menedzsment rendszer
15
E-közigazgatási főosztály Miniszterelnöki Hivatal
Infokommunikációs Államtitkárság Köszönöm a figyelmet! Dr. Rupp Zoltán kormánytanácsadó E-közigazgatási főosztály Miniszterelnöki Hivatal
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.