Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az atlétikai felkészítés
a Nemzetközi Atlétikai Szövetség koncepciójában
2
Célok Rendszeresen sportolók létszámának növelése:
EU: 9%, év között: 19% Magyarország: 5%, év között: 11% Legalább heti egyszer: EU: 40% Magyarország: 23% Világjelenség
3
Feladatok Tudományos ismeretek tudatos alkalmazása:
pszichológia, szociológia Biomechanika Élettan
4
Társadalom tudományok megfigyelései
X,Y,Z generációk A virtuális világban való elmélyülés fokozatai Virtuális világ – valós világgal párhuzamos tér, jellemzője az információ sebessége és élénksége A nagy mennyiségű információ felületes és felszínes A használók használják, vagy a használókat használják?
5
Foglalkozási formák Sok gyakorlatanyag Gyors váltások Színes környezet
Csapatmunkák Köredzés
6
Biomechanika Az atlétikai mozgások leegyszerűsíthetők vezető mozgásokra, mozdulatokra Minden mozgás futás, ugrás, dobás, (rúgás) megközelíthető globális formában A leegyszerűsített mozgások könnyen elsajátíthatók és bővíthetők
7
Feladatok rendszere 1. Pl.: Diszkoszvetés 2. 3. 4.
8
Élettan Szenzitív időszakok (minden fejlődik, csak az arányai mások)
Koordináció fejlesztés: 6-12 év Gyorsaság fejlesztés: 6-8 és év korban Erőfejlesztés: év Aerob állóképesség: év
9
Képzési szakaszok Kölyök atlétika 6-10 év Edzés életkor: 1-3 év
Versenyek és oktatási modellek
10
Kölyökatlétika rendszere
Foglakozást vezetők képzése Oktatási modellek - fokozatos, gyakorlási lehetőség Versenyek Élmény és nem versenyközpontú Koedukált Oklevél díjazás egységesen Osztály és házi verseny
11
Foglalkozást vezetők képzése
Akkreditált 30 órás tanfolyam a TF szervezésében Tanítók, testnevelők részére Kerettantervek része évi órában
12
Oktatási modellek Gyakorlás a testnevelés órán
13
Versenyek Megfelelő előkészítés Gyors lebonyolítás (1perc/ tanuló)
Azonnali eredményhirdetés Könnyen variálható séma
14
Eredményjelző tábla
15
Verseny lebonyolítás Versenyszámok elosztása
Versenybírók, csapatkísérők Forgási tábla kiosztása
16
1. 2. 3. 5. 6. 4.
17
Rotációs tábla 1. hely 2. hely 3. hely 4. hely 5. hely 6. hely Citrom
Sprint-gát Kereszt Diszkosz Rúd Béka Gerely Narancs Kék Zöld Piros Rózsaszín
18
Oktatási modell helyből távolugrás
19
Képzési szakaszok Sokoldalú képzés 11-15 év Edzés életkor: 3-5 év
Feladatok: Sportági technikák alapjainak letétele Állóképesség fejlesztés Erőfejlesztés Gyorsaság fejlesztés
20
Állóképesség Nagy tanulói ellenállás Helye a testnevelés órán belül
Időtartama Jelentős egyéni különbségek – értékelés Felszerelés – cipő, hűvösebb idő Van itt gond bőven, de…
21
Állóképesség fejlesztése
Az egészség és a sportteljesítmény alapköve Oxigén + szénhidrát = ATP Keringési rendszer szerepe: Szív Hajszálerek Vénás rendszer Vezető halálok(54% keringési, 27% daganatos) Energia
22
Állóképesség fejlesztése
Hogyan? Motiváció - „most bele fogtok halni” Aki jól teljesít, következő körben, órán pihen Egyéni értékelés „játékos” gyakorlatok
23
Állóképesség fejlesztése
Folyamatos futás Élettani ismeretek átadása – irambeosztás Eredmények rögzítése – sikerélmény Változatos terep Lendületes befejezés – hajrá Az óra hátralevő részében kedvelt feladatok 10-20perc időtartam
24
Állóképesség fejlesztése
Gyorsuló tempójú futás, kb. 200m-enként váltás: 7p/km, 6:30p/km, 6p/km, 5:30p/km Iram meghatározó futás Számolási feladat: világcsúcstartó maratoni futóval, hány métert tudnál együtt futni (42 195m) (2:03,38 Patrik Makau, 2011 Berlin) Kerekítés és mennyiség váltás
25
Állóképesség fejlesztése
Váltogatott iramú futások Kb m-es pályán 50m séta vagy kocogást követően m lendületes futás 1-2km terjedelemben Nem feltétlenül kell mérni, elég az összidőt
26
Állóképesség fejlesztése
Résztávos terhelés: Osztály szinten 4-5 csoportban (5-6 tanuló) Kb m x Pihenő idő, míg újra sorra nem kerül a csapat A leggyorsabb futamonként egy pihenőt kap
27
Állóképesség fejlesztés
Tornateremben, folyósón Ingafutások – szivacs a falnál, pihenő tanulók kiegészítő feladat, körforgással Egyszerű akadálypályák, kanyargós pályavezetéssel Helyben végzett ciklikus mozgások (térdemelés, saroklendítés, előre-hátra, forogva, szökdelések) lehetőleg szivacson Lépcsőzések
28
Állóképesség fejlesztése
Tanmenetbe illesztés: Évente 2x9 óra tanév elején, őszi időszak végén tavaszi időszak elején
29
Képzési szakaszok Szakosztályi, iskolai sportköri feladat:
Szakág specifikus: 13-17év Specializáció: év Teljesítmény centrikus: 16 -
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.