Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaSarolta Gálné Megváltozta több, mint 10 éve
1
„Grand Coalition” Hogy jutottunk idáig? Bőgel György CEU Business School bogelgy@ceubusiness.org 2013. november
2
Grand Coalition for Digital Jobs (EU) 900.000 profi informatikai szakember fog hiányozni 2015-ben Miközben…
3
„Biobélyeg”
4
Akik fejlesztik
5
A trend határozott és erős
6
Bekapcsolódás az üzletbe 25 20 15 10 5 0 ‘00 ‘01 ‘02 ‘03 ‘04 ‘05 ‘06 Milliárd $ Gartner Dataquest 30 Bevételek szoftverfejlesztésből és informatikai szolgáltatásokból IndiaKína
7
A globális kiszolgálás modellje INFOSYS / 04
8
Mások is! Smart Village, Egyiptom
9
Konza Techno City / Kenya
10
Ezzel szemben… •USA: 2000 és 2005 között a computer science szakot választó hallgatók száma 39%-kal csökkent •Egyesült Királyság: 50%-os csökkenés az alapképzésben computer science szakon
11
Széttartó világok?
12
Többlet és hiány (USA)
13
Merre tart a „kreatív elit”?
14
Rétegződés ICT tanácsadás / Különleges szolgáltatások Legnagyobb nyereséghányad Magas belépési korlát Projektvezetés Komponensfejlesztés Egyszerűbb programozási feladatok Legkisebb nyereséghányad Alacsony belépési korlát Érték
15
Egy hiányszakma: „data scientist”
16
Thomas Friedman: a Föld lapos •Egyenlő lehetőségek •Bárhol kreatív lehetsz •Új versenytársak mindenütt
17
Richard Florida: a Föld „tüskés” •A tehetség egyes helyeken koncentrálódik •Klaszterek emelkednek ki •A népszerű helyek egyre népszerűbbek •Ami kell: technológia, tehetség, tolerancia
18
Példa: a szabadalmak „tüskéi
19
Mesterséges élőhely Genome Valley, India •Élettudományi klaszter •Szisztematikusan tervezett és fejlesztett •600 km2 Hyderabadban •Tudományos park, speciális gazdasági zóna, laboratóriumok, inkubáció, irodák, szolgáltatások… •Több mint 100 vállalat
20
Spontán élőhely Silicon Roundabout, London
21
Infopark, Budapest
22
Köszönöm a figyelmet! Bőgel György CEU Business School bogelgy@ceubusiness.org DE Konferencia 2012. november
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.