Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Középpontban az egészségtudatosság
CSR Best Practice Pályázat MPRSZ Szakmai Klub Suhajda Krisztina Corporate Communication Manager
2
Elhízás Egyre növekvő probléma
Világszerte több mint 1 milliárd ember túlsúlyos Gyermekkori elhízás drámai növekedése December , 2003
3
A fogyasztók össze vannak zavarodva
Média Politika Demográfiai és életstilus trendek A kiskereskedelmi szektor növekvő érdeklődése Növekvő igény a személyes wellness iránt Élelmiszeripar
4
Source : Nestlé Survey (2002) of National Official Statistics
Túlsúly (BMI = ) és elhízás (BMI = >30) Source : Nestlé Survey (2002) of National Official Statistics EELHIZOTT TÚLSÚLYOS TÚLSÚLYOS ELHIZOTT USA Australia Finland UK Magyarország: Gyerekek: minden 5. túlsúlyos, minden 10. elhízott Felnőttek: 60% túlsúlyos vagy elhízott Ireland Hungary Netherlands Canada Denmark Germany Sweden Belgium France Brazil Switzerland Czech Rep. Spain Malaysia Japan NŐK FÉRFIAK S. Korea Indonesia % 70 60 50 40 30 20 10 10 20 30 40 50 60
5
A fogyasztók keresik a megoldást
Hogyan táplálkozhatnék kiegyensúlyozottabban, miközben a kedvenc ételeimet és italaimat fogyasztom? ?
6
1. Termékeink tápanyag-összetételének optimalizálása / tökéletesítése
Célunk, hogy a fogyasztók megbízható táplálkozástudományi partnere legyünk… 1. Termékeink tápanyag-összetételének optimalizálása / tökéletesítése 2. A fogyasztók támogatása az informált élelmiszerválasztásban és ezáltal a kiegyensúlyozottabb életmódban Termékek Kommunikáció
7
3. Dolgozóink táplálkozástudományi oktatása
Célunk, hogy a fogyasztók megbízható táplálkozástudományi partnere legyünk… 3. Dolgozóink táplálkozástudományi oktatása 4. A táplálkozástudományi kutatások eredményeinek összegyűjtése és alkalmazása Kollégáink Tudomány
8
1882: Julius Maggi tápláló leveseket készít dolgozó anyák számára
…ebben mindig is partnerek voltunk… 1867: Henri Nestlé megalkotja a "Farine Lactée„-t csecsemők, idősek és betegek számára 1882: Julius Maggi tápláló leveseket készít dolgozó anyák számára Joseph Rowntree csokoládé italokat ajánlott az alkohol alternatívájaként
9
…és ez a hosszú távú stratégiánk is…
Erős, világszerte ismert márkák Széles termékpaletta A táplálékpiramis minden szintjén We have the benefit of a very wide product portfolia with strong global and regional brands, each of which could become excellent carriers for the nutrition and health benefits
10
…mindenhol a világban Több, mint 100 országban
A világ legnagyobb élelmiszeripari vállalata A leginkább tisztelt élelmiszeripari vállalat (Forbes, Fortune 03, FT surveys) 511 gyár 86 országban 32 milliárd termék eladása évente
11
Hogyan valósítjuk meg mindezt?
12
Elsőbbség az íz és tápérték terén
Az íz és a tápérték folyamatos fejlesztése: 60/40+ 1 Elsőbbség az íz és tápérték terén
13
1 Az íz és a tápérték folyamatos fejlesztése: 60/40+
60/40: Fogyasztói teszt – a termékek vak érzékszervi értékelése (cél: a fogyasztók legalább 60%-a a Nestlé termékét találja finomabbnak a konkurens termékkel szemben) +: Laboratóriumi teszt – a termékek tápanyag-összetételének laboratóriumi meghatározása, összevetése a nemzetközi táplálkozási irányelvekkel Termékkategória specifikus kritériumok, általában: energiatartalom össz. zsírtartalom telített zsírtartalom transz zsírtartalom cukor nátrium
14
Táplálkozási iránytű: segíti a fogyasztókat a döntésben
2
15
Táplálkozási iránytű: 2007 év végére a termékek 90%-án
tápanyag-összetétel gasztronómiai, táplálkozás-élettani érdekességek, információk
16
INBÉ – Irányadó Napi Beviteli Érték
1 INBÉ – Irányadó Napi Beviteli Érték A termékcsomagolás elején Egy fogyasztásra javasolt adag energiatartalma az irányadó napi beviteli érték arányában. 2000 kcal: felnőtt, ülő munkát végző nő átlagos energia és tápanyagigénye 1800 kcal: 5-10 éves gyermek –”- Az adagnagyságot fogyasztói kutatások alapján a márka management határozza meg.
17
INBÉ – Irányadó Napi Beviteli Érték
1 INBÉ – Irányadó Napi Beviteli Érték A termékcsomagolás hátoldalán Bővített tápértékjelölés (energia, fehérje, szénhidrát, cukor, zsír, telített zsír, rost, nátrium) 100 g termékben 1 fogyasztásra javasolt adagban Az INBÉ arányában
18
2 A tápérték optimalizálása szigorú belső irányelvek alapján
CSÖKKENTÉS (zsír, cukor, só...) NÖVELÉS (kálcium, zöldségek, rostok, fehérje) HOZZÁADÁS (teljes kiőrlésú gabona, stb.)
19
3 Táplálkozástudományi kutatások
R&D vezető pozícióban az élelmiszer- és a táplálkozástudomány területén 1 Nestlé Research Centre (alapvető tudományos kutatások) Lausanne (CH) Egyéb központok: Tours (FR) / St. Louis (US) 9 Termékfejlesztési Központ (PTCs) Singen (D), Konolfingen, Orbe (CH), Beauvais, Lisieux, Nestlé Waters (FR), New Milford, St. Louis (US), York (GB) 7 Kutató & Fejlesztő Központ (RnD’s) Amiens (FR), Marysville, Solon (US), Shanghai (CN), Singapore (SG), This belief in bringing the benefits of science for our consumers has resulted in our ongoing commitment to R&D. Evidenced in our investment of over CHF 700mio annually on this vast a global R&D network ANestlé Nutrition draws on the basic research and scientific expertise of the Nestlé Research Centre -- the cornerstone of Nestlé's global R&D network The NRC's focus is on basic research in specific areas built around specific consumer benefits. In addition to this centre for basic research in nutritional science, Nestlé's global R&D network includes product technology centres and R&D centres around the world where product development take place. In the US, Nestlé has four PTCs and R&D centres: in New Milford (Connecticut), St Louis (Missouri), Marysville (Ohio) and Solon (Ohio). However, Nestlé's own research competence is only one part of our approach to staying at the forefront of nutritional science. Nestlé Nutrition also makes use of external technologies. Let me share with you two new projects that we are working on with Connecticut-based Medical Instill Technologies (or MedInstill). MedInstill is a company dedicated to the invention, development and commercialization of technologies for the aseptic manufacturing and delivery of pharmaceutical, cosmetic and nutritional products. 483 külső tudományos együttműködés, 208 publikáció és 17 szabadalom 2003-ban
20
3 A tudomány, a táplálkozás és a fogyasztó találkozása Szépség és
egészség Teljesítmény Nestlé Kutatóközpont Súlykontroll Időskori egészség Növekedés és fejlődés Megfelelő emésztés Védelem
21
4 Táplálkozási tréningprogram a dolgozóknak
‘Nutritional Quotient’ tréning Egészséghetek Személyreszabott tanácsadás Minden nap friss gyümölcs és ásványvíz Sport támogatása
22
5 Nutrikid - már 2200 általános iskolában, reklámmentesen
23
5 Nestlé Életmód Központ
A fogyasztók partnere az egészségtudatos, kiegyensúlyozott életmód kialakításában Hiteles, professzionális, reklámmentes
24
Együttműködés a táplálkozástudományi szakmával
6 Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Országos Élelmiszerbiztonsági és Táplálkozástudományi Intézet Országos Egészségfejlesztési Intézet Cordi Kht. (Magyar Tudományos Akadémia)
25
... összefoglalás Folyamatosan figyelemmel kísérjük a fogyasztók igényeit a táplálkozás és egészség terén Termékeinket úgy fejlesztjük és újítjuk meg, hogy az íz és tápérték terén is kiemelkedőek legyenek Oktatásal és kommunikációval segítünk fogyasztóinknak az egészséges, kiegyensúlyozott életmód kialakításában Kutatóbázisunk a fejlődés alapja
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.