Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály."— Előadás másolata:

1 Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály 2011.December 7. ITS

2 2 Hol tartunk most, mit vár el a társadalom •A gyorsforgalmi úthálózatunk intenzív fejlesztési szakasza lezárult, de a ráhordó hálózatot még erősíteni kell •A meglévő közlekedési hálózati elemek (különösen alacsonyabb rangú) fenntartása és színvonalának növelése, a még hiányzó elemek megvalósítása egyre komolyabb kihívásokat jelent •A közösségi közlekedési (pl. vasúti) szolgáltatások színvonala alacsony, jobb összehangolásra lenne szükség •Javuló közlekedésbiztonság, de még van tennivaló •EU-s és hazai támogatás problémáinak (pl. túlszabályozottság, lassú forráslehívás) csökkentése •A szabályozás korszerűsítése, adminisztratív terheinek csökkentése

3 3 KIHÍVÁSOKA KÖZLEKEDÉSI KORMÁNYZAT VÁLASZAI GAZDASÁGI SZERKEZETVÁLTÁS 1989-1995 KÖZLEKEDÉSPOLITIKAI KONCEPCIÓ 1996 EU CSATLAKOZÁSRA FELKÉSZÜLÉS 1998-2004 KÖZLEKEDÉSPOLITIKAI KONCEPCIÓ 2003-2015 EU INTEGRÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSA 2004- EGYSÉGES KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA 2007-2020 TEN-T FELÜLVIZSGÁLAT 2009- KKE TÉRSÉG EGYÜTTES KONCEPCIÓJA (NEM ORSZÁGONKÉNTI HÁLÓZATOK) ÚJ FEHÉR KÖNYV 2011- 2014-2020 PÉNZÜGYI KERET NEMZETI (ÖSSZ)KÖZLEKEDÉSI STRATÉGIA, NAGYTÁVÚ TERVEN ALAPULÓ HOSSZÚTÁVÚ PROGRAM

4 4 Új közlekedési stratégia – miért? Az EU új közlekedéspolitikai Fehér Könyve ~ megváltozott szakpolitikai beágyazottság, erős fenntarthatósági szemlélet, tágabb időhorizont, finanszírozás megváltozása TEN-T politikai felülvizsgálata ~ újragondolt EU-s közlekedési infrastruktúra hálózat

5 5 Új közlekedési stratégia – miért? (folyt.) 2014-2020-as pénzügyi keret (MFF) javaslat ~ kohéziós források és tagállami allokációs plafonok csökkenése, kötelezettségek szigorodása, maghálózatra dedikált források Új Széchenyi Terv – közlekedés fejezet ~ új hazai elvárások

6 6 Nemzeti Közlekedési Stratégia – hogyan? •Közép-, hosszú és nagytávú elemeket is tartalmazna •Tematikája és módszertana október közepére, maga az NKS a tervek szerint 2013 első felére készül el •Igen hangsúlyos elemét képezné az évek óta előkészített Országos Vasútfejlesztési Koncepció, mely önálló munkaként valósul meg. A fejlesztési tárca: •A stratégia készítésével a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot bízta meg, •A tematikát a BMGE Közlekedésüzemi Tanszéke készíti •Az előrehaladás nyomonkövetésére és a vitás kérdések eldöntésére az irányító bizottságot hozott létre •Folyamatos kontroll civil és szakmai szervezetekkel

7 7 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály."

Hasonló előadás


Google Hirdetések