Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály."— Előadás másolata:

1 Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály 2011.December 7. ITS

2 2 Hol tartunk most, mit vár el a társadalom •A gyorsforgalmi úthálózatunk intenzív fejlesztési szakasza lezárult, de a ráhordó hálózatot még erősíteni kell •A meglévő közlekedési hálózati elemek (különösen alacsonyabb rangú) fenntartása és színvonalának növelése, a még hiányzó elemek megvalósítása egyre komolyabb kihívásokat jelent •A közösségi közlekedési (pl. vasúti) szolgáltatások színvonala alacsony, jobb összehangolásra lenne szükség •Javuló közlekedésbiztonság, de még van tennivaló •EU-s és hazai támogatás problémáinak (pl. túlszabályozottság, lassú forráslehívás) csökkentése •A szabályozás korszerűsítése, adminisztratív terheinek csökkentése

3 3 KIHÍVÁSOKA KÖZLEKEDÉSI KORMÁNYZAT VÁLASZAI GAZDASÁGI SZERKEZETVÁLTÁS 1989-1995 KÖZLEKEDÉSPOLITIKAI KONCEPCIÓ 1996 EU CSATLAKOZÁSRA FELKÉSZÜLÉS 1998-2004 KÖZLEKEDÉSPOLITIKAI KONCEPCIÓ 2003-2015 EU INTEGRÁCIÓ MEGVALÓSÍTÁSA 2004- EGYSÉGES KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA 2007-2020 TEN-T FELÜLVIZSGÁLAT 2009- KKE TÉRSÉG EGYÜTTES KONCEPCIÓJA (NEM ORSZÁGONKÉNTI HÁLÓZATOK) ÚJ FEHÉR KÖNYV 2011- 2014-2020 PÉNZÜGYI KERET NEMZETI (ÖSSZ)KÖZLEKEDÉSI STRATÉGIA, NAGYTÁVÚ TERVEN ALAPULÓ HOSSZÚTÁVÚ PROGRAM

4 4 Új közlekedési stratégia – miért? Az EU új közlekedéspolitikai Fehér Könyve ~ megváltozott szakpolitikai beágyazottság, erős fenntarthatósági szemlélet, tágabb időhorizont, finanszírozás megváltozása TEN-T politikai felülvizsgálata ~ újragondolt EU-s közlekedési infrastruktúra hálózat

5 5 Új közlekedési stratégia – miért? (folyt.) 2014-2020-as pénzügyi keret (MFF) javaslat ~ kohéziós források és tagállami allokációs plafonok csökkenése, kötelezettségek szigorodása, maghálózatra dedikált források Új Széchenyi Terv – közlekedés fejezet ~ új hazai elvárások

6 6 Nemzeti Közlekedési Stratégia – hogyan? •Közép-, hosszú és nagytávú elemeket is tartalmazna •Tematikája és módszertana október közepére, maga az NKS a tervek szerint 2013 első felére készül el •Igen hangsúlyos elemét képezné az évek óta előkészített Országos Vasútfejlesztési Koncepció, mely önálló munkaként valósul meg. A fejlesztési tárca: •A stratégia készítésével a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot bízta meg, •A tematikát a BMGE Közlekedésüzemi Tanszéke készíti •Az előrehaladás nyomonkövetésére és a vitás kérdések eldöntésére az irányító bizottságot hozott létre •Folyamatos kontroll civil és szakmai szervezetekkel

7 7 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály."

Hasonló előadás


Google Hirdetések