Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergő Pintér Megváltozta több, mint 10 éve
1
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű tanulók inkluzív nevelése érdekében.
2
Konzorciumi tagok Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Szolnok Városi Óvodák Szolnoki Szolgáltatási Szakközép és Szakiskola Elnyert összeg: Ft. Igényelt előleg: Ft.
3
Közös cél: Célunk a sajátos nevelési igényű gyerekek együttnevelésének megvalósítása, hogy ezzel is elősegítsük képességeik kibontakoztatását, egyéni átvezetési terv alapján a különböző intézménytípusokba (óvoda- iskola-középiskola, speciális intézmény-többségi iskola közötti, illetve a munka világába történő átmenetét megkönnyíteni. A pedagógusok szakmai együttműködésével, továbbképzésével, befogadó pedagógiai gyakorlatot támogató programok bevezetésével, jó gyakorlatok adaptálásával, a tanulók, szülők aktív bevonásával elindítani egy szemléletváltást.
4
Bevont pedagógusok Fejlesztő pedagógusok:
Tóthné Páncsics Edina; Varga Hajnalka; Demeter Tiborné; Pasek Enikő Mentálhigiénés szakember: Szutorisz-Szügyiné Mezei Julianna Külsős szakemberek: Pszichológus; Logopédus; Tanácsadó
5
Célcsoport Tanulók Gyógypedagógusok Többségi pedagógusok Szülők
Civil szervezetek
6
Tevékenységek Képzések Pedagógiai dokumentumok módosítása
Az inkluzív nevelést befogadó pedagógiai gyakorlatot támogató programok, jó gyakorlatok adaptációjának kidolgozása Intézmények közötti szakmai együttműködések formáinak kidolgozása
7
Tevékenységek Az egyéni átvezetési és fejlesztési tervek kidolgozása, adaptálása A programok megvalósítása az intézménytípusok közötti átmenetek támogatására team munkában. Óvoda – általános iskola – középiskola – munkaerő piac - speciális iskola – többségi iskola szintjén A sajátos nevelési igényű tanulók iskolarendszerből a munkahelyekre történő átvezetését segítő programok adaptációja
8
Tevékenységek A diákok inkluzív szemléletének kialakulását segítő attitűdformáló tréningek (érzékenytő és önismereti tréningek) tartása évfolyamos tanulók részére, 6 csoportban 8-8 órában. A diákok inkluzív szemléletének kialakulását segítő attitűdformáló közös program (diáknap fogyatékkal élőkkel, sajátos nevelési igényű tanulókkal) szervezése, lebonyolítása az együttműködésben részt vevők diákcsoportjaiban (óvodától a középiskoláig)
9
Tevékenységek A hátrányos megkülönböztetés felszámolása, az elfogadó
társadalmi és munkaerő-piaci környezet kialakítása (SNI-s tanulók a szakképzésben: a gazdálkodó szervek számára konferencia szervezése, iskolai tanműhelyekben bemutató órák tartása, módszertani segédlet a külső gyakorlóhelyek számára) Szakmai nap szervezése a konzorciumi tagok, szülői szervezet, vállalkozói szervezetek képviselőivel együtt
10
Tevékenységek Az egyéni átvezetési programba bevont tanulókról egyéni fejlesztési terv készítése. Az egyéni átvezetési programokban részt vevő tanulók után követéséhez modellprogram kidolgozása, működtetése. Interaktív fórumok szervezése Vakok és Gyengénlátók Egyesületével– interaktív foglalkozás szülők, gazdálkodó, vállalkozói szervezetek bevonásával szülői fórum szakemberek bevonásával Többségi intézmény pedagógusainak segítése gyógypedagógus közreműködésével (logopédus alkalmazása)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.