Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS
2
MARKETINGKUTATÁS A döntéshozók számára szükséges információk összegyűjtése, rendszerezése, elemzése, értékelése és a konkrét piaci helyzetekre vonatkozó legjobb vállalati döntésvariációk kidolgozása.
3
MARKETINGKUTATÁS Folyamata: 1. információgyűjtés 2. információk szelektálása 3. információk tárolása 4. információk áramoltatása 5. információk megjelenítése 6. koordináció
4
A MARKETINGKUTATÁS TERÜLETEI
A fogyasztói szokások A fogyasztói igények Termékbevezetéshez tanácsadás Értékesítési csatornák felmérése Lojalitás- és elégedettségvizsgálat Reklámkutatás Rendezvénykutatás Szervezetkutatás Szolgáltatás-kutatás Versenytárs-analízis
5
MIR Belső és külső információk koordinált és folyamatos gyűjtését, feldolgozását, szelektálását, tárolását, áramoltatását megjelenítését megvalósító rendszer.
7
PIACKUTATÁS A vállalati marketing eredményes felhasználásához szükséges információk felkutatása, rendszerezése, szelektálása, értékelése.
8
MARKETINGKUTATÁS - PIACKUTATÁS
Beszerzési piac Munkaerőpiac Tőkepiac Nyersanyagpiac Értékesítési piac Piaci potenciál Értékesítési potenciál Piaci volumen Piaci aktivitás Árkutatás Elosztáskutatás Reklámkutatás Vállalaton belüli kutatások költségelemzés reklámprobléma PIACKUTATÁS MARKETINGKUTATÁS
9
A PIACKUTATÁS FOLYAMATA
A probléma megfogalmazása A kutatási terv előkészítése, felépítése A vizsgálat Az eredmények összegzése Megállapítások, javaslatok, prognózisok
10
Adatfelvétel köre Minta alapján (mintasokaság) Teljes körű
(alapsokaság) Véletlen mintavétel - egyszerű véletlen lépcsőzetes véletlen rétegzett véletlen Tudatos mintavétel kvóta szerinti hólabda Önkényes mintavétel
11
KUTATÁSI MÓDSZEREK Szekunder kutatás Primer kutatás belső információk
külső információk megkérdezés megfigyelés kísérlet standard interjú mélyinterjú egyéni csoportos írásbeli szóbeli
12
A megkérdezéses vizsgálatok fajtái
A kutatást végző szerint Vállalati Külső cég A kutatás alanya szerint Egyéni fogyasztó Csoportos fogyasztó Vállalati Szakértői Teljesség szerint Teljes megkérdezés Részleges megkérdezés A adatok jellege szerint Mennyiségi (kvantitatív) Minőségi (kvalitatív)
13
A megkérdezéses vizsgálatok fajtái
Terület szerint Külföld , belföld Gyakoriság szerint Eseti (ad hoc) Folyamatos (tracking vagy panel) Témák száma szerint Speciális Omnibusz Információszerzés módja szerint Szóbeli,telefonos, írásbeli, online
14
A megkérdezéses vizsgálatok fajtái
Az interjú jellege szerint Standard interjú (szóbeli, írásos) Kötetlen vagy irányított beszélgetés egyéni mélyinterjú páros interjú triádinterjú csoportos interjú (fókuszcsoport, ankét)
15
Számítógépes megkérdezés típusai:
CAPI számítógéppel támogatott személyes megkérdezés CATI számítógéppel támogatott telefonos kérdezés 3. CAWI számítógéppel támogatott online
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.