Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMagda Papné Megváltozta több, mint 10 éve
1
1. Helyi kihívások, amelyek elindították a folyamatot… - Nyugat –Balatoni kistérség mostohahelyzete a Balaton régióban - vízminőségi problémák miatt kevesebb vendég - nincs image, nincs terv a csökkenő vendéglétszám ellensúlyozására - Tourinform iroda helyzete: non-profit tevékenység térségi feladatok – települési finanszírozás Együttműködés csírája:
2
- elégtelen marketingmunka - a térség vállalkozói önállóan jelennek meg a piacon - a kisvállalkozások nem tudnak önállóan megjelenni a piacon Az együttműködés kerete: - kevés az invitatív anyag - egyenként sem az önkormányzatok, sem a vállalkozók nem sikeresek a piacon
3
2. Konkrét eredmények ismertetése eleinte 7, majd 11 önkormányzat együttműködése 11, majd hamarosan 23 vállalkozás csatlakozik jelenleg 12 önkormányzat, több mint 40 vállalkozás és 4 civil szervezet partnere a Kht-nak
4
megjelenik az első térségi invitatív kiadvány, és mellékleteként a partnerek közös szálláskatalógusa - 23 idegenforgalmi vásáron vesz a Kht részt, elkészülnek az első tematikus térségi térképek - közös honlap ötletének felvetődése 2004
5
2005 megjelenik a West-Balaton Travel Magazin Elkészül a west-balaton.hu weboldal első változata Szolgáltatási csomagok, a vállalkozói bevétel 16 millió Ft-ra ugrik térségi információs térkép településtérképekkel, kerékpáros túratérkép, gyalogtúratérkép
6
2006 megjelenik a Travel Magazin 2. kiadása, tükörszerkesztéssel, Hévíz és Balaton címlappal 13 település, több mint 40 vállalkozás Új weboldal – már on-line szállásfoglalással 42 vásári részvétel, saját önálló pulton, attrakciókkal – belföldi, német, lengyel, szlovák, cseh, dán, holland, belga, és angol vásárok
7
A vásárokon népitánc, bor- pálinka- és ételkóstoltatás évente 12-15 study tour vállalkozók ingyenes, vagy kedvezményes szolgáltatásokkal segítik a tanulmányutak sikerét
8
2007 már teljes körű együttműködés a Balatoni Regionális Turisztikai Irodával Új invitatív kiadvány, kerékpáros térkép turisztikailag fontos rendezvények szervezése, támogatása Vásárok, study tourok folyamatos filmkészítés térségi DVD
9
A szervezet tevékenységei üzleti terv, vagy gazdálkodási terv készítése tagság szervezése szervezetfejlesztés a marketingterv megvalósítása vállalkozási tevékenység
10
A szervezet létrejötte egyesület, vagy a non-profit jellegű gazdasági társaság? „térségben gondolkodás” Tourinform iroda mint munkaszervezet integrálódott a Kht-ba Társasági Szerződés aláírására 2000-ben szindikátusi szerződés, alapítók évente a minimum törzstőkéjének megfelelő összeget fizetnek be
11
5. Tagok önkormányzatok vállalkozók civil szervezetek (turisztikai egyesületek)
12
Finanszírozási struktúra Keszthely város a beszedett idegenforgalmi adó 10 %-a + Tourinform működésére 5 millió forint Alapító tagoknak a szindikátusi szerződés alapján
13
2003. I. reform önkormányzatok az állandó lakosság arányában 150-Ft/fő kvóta alapján vállalkozói csomagok Alap Bővített Profi az önkormányzati befizetések működésre a vállalkozói befizetések marketingmunkára
14
2007. II. reform mindenkire érvényes a díjfizetési rendszer a legfontosabb – önkéntes alapon működik A vállalkozók alapdíjat fizetnek, a szolgáltatások szabadon választhatók Önkormányzatok - díjfizetés alapja a beszedett IFA (korrigálva az állandó lakosokkal)
15
A bevételek megoszlása Keszthely önkormányzat tagdíj hozzájárulása 5 % Keszthely Tourinform iroda hozzájárulása: 15 % Keszthely település marketing: 15 % térség vállalkozóinak tagdíj hozzájárulása 5 % települések civil szervezeteinek hozzájárulása 5 % tagönkormányzatok tagdíj hozzájárulása 7 % szponzoroktól és pályázatokból 13 % saját üzleti tevékenység eredménye 35 %
16
A költségek összetétele Működési költségek összesen: 35 % bérek és közterheik: 23 % megbízási díjak: 2 % irodahelység fenntartás: 10% (rezsi, telefon, internet stb.) Szakmai munka költségei: 65 %
17
Legnagyobb kihívások – főbb buktatók A munkaszervezet kérdése Tourinform Kht. Üzleti terv (marketing és pénzügyi terv) Egyesület, vagy gazdasági társaság? - Település szinten egyesület - Térségi szinten gazdasági társaság
18
- meghatározáa Észak - Dél, Nyugat - Eredendően nem földrajzi fogalom - 70 –es 80-as években tömeges építkezés - Keszthely és környéke Veszprém megyéhez tartozik - 80-as évek vízminőségi problémái - Rendszerváltás sem hoz változást - A balaton 3 részre szakad - Siófok „beach érzés”, Balatonfüred elegáns nyaralás, - Nyugat-Balaton? Nyugat-Balaton
19
Tourinform 1993 óta Idegenforgalmi hivatalok megszűnése, Magyar Turizmus Rt. – Tourinform irodák Keszthelyi Tourinform a 3. az országban finanszírozás - több önkormányzat területét fedi le, de Keszthely a fő fenntartó vállalkozók bevonása miként lehetséges
20
90-es évek közepe: hagyományos balatoni üdülés vonzereje csökken / ennek 3 oka aktív üdülés forma előtérbe kerülése világszerte háttértelepülések felértékelődése: régió természetes csírái gyógyturizmus előretörése: csatlakozás a régióhoz
21
Háttértelepülések + Balaton + gyógyfürdők: Háttértelepülések + Balaton + gyógyfürdők: Határát nem a politika határozza meg Aktív turizmus területei alternatív üdülőhelyek, több generációs üdülőhelyek, stb Közös idegenforgalmi szervezet létrehozása 7 önkormányzat ( 3 balatoni, 3 háttértelepülés, 1 gyógyfürdő) 10 vállalkozó a Tourinform megtartásával megalakítja a KHT-t
22
Mit nyújt az önkormányzatok részére - térségi invitatív anyagok készítése (prospektusok, térképek, egyéb szóróanyagok) (prospektusok, térképek, egyéb szóróanyagok) - tematikus kiadványok (műemlékek, túraútvonalak, lovas, kerékpáros, bakancsos) (műemlékek, túraútvonalak, lovas, kerékpáros, bakancsos) - turisztikai vásárok, személyes részvétel lehetősége - térségi turisztikai weboldal működtetése (www.west-balaton.hu) (www.west-balaton.hu) - térségi pr cikkek a szaksajtóban - study tourok szervezése
23
Mit nyújt a vállalkozók részére térségi szálláskatalógus készítése (Travel Magazin) (Travel Magazin) idegenforgalmi vásárokon a vállalkozók képviselete személyes részvételi lehetőség study tourok szervezése – : részletes bemutatkozás vállalkozói ajánlatok megjelentetése belföldi és külföldi médiákban, szaksajtóban külföldi médiákban, szaksajtóban igény szerinti megjelenés a honlapon
24
Mit nyújt az önkormányzatok részére - térségi invitatív anyagok készítése (prospektusok, térképek, egyéb szóróanyagok) (prospektusok, térképek, egyéb szóróanyagok) - tematikus kiadványok (műemlékek, túraútvonalak, lovas, kerékpáros, bakancsos) (műemlékek, túraútvonalak, lovas, kerékpáros, bakancsos) - turisztikai vásárok, személyes részvétel lehetősége - térségi turisztikai weboldal működtetése (www.west-balaton.hu) (www.west-balaton.hu) - térségi pr cikkek a szaksajtóban - study tourok szervezése
25
Mit nyújt a vállalkozók részére térségi szálláskatalógus készítése (Travel Magazin) (Travel Magazin) idegenforgalmi vásárokon a vállalkozók képviselete személyes részvételi lehetőség study tourok szervezése – : részletes bemutatkozás vállalkozói ajánlatok megjelentetése belföldi és külföldi médiákban, szaksajtóban külföldi médiákban, szaksajtóban igény szerinti megjelenés a honlapon
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.