Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDániel Balázs Megváltozta több, mint 10 éve
1
2005.05.13.TransMotion1 TransMotion Projekt BMF-NIK, IAR szakirány Kertész Tamás Rieger Péter Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán
2
2005.05.13.TransMotion2 Bevezető a projektről ▪ Mi a projekt témája és miért? ▪ Az emberi mozgás digitalizálása ▪ A tanultak hasznosítása
3
2005.05.13.TransMotion3 Motion Capture ▪ Fogalma ▪ Működési elve ▪ Fajtái: ▪ Optikai ▪ Elektromágneses ▪ Elektrotechnikai ▪ Rádiófrekvenciás ▪ Ultrahangos
4
2005.05.13.TransMotion4 Motion Capture ▪ Felhasználási területei: ▪ Filmipar ▪ Játékipar ▪ Virtuális konferenciák ▪ Számítógép vezérlése kézmozdulatokkal ▪ Távvezérlés
5
2005.05.13.TransMotion5 Céljaink ▪ Gazdaságos megvalósítás ▪ A létező rendszerek túl drágák ▪ Ingyenes verzió oktatási célokra ▪ Real-time (valósidejű) megjelenítés ▪ Univerzális felhasználási lehetőség
6
2005.05.13.TransMotion6 A rendszer összetevői ▪ Kamerák ▪ Markerek, ruhák ▪ Színész(ek) ▪ Számítógépes rendszer ▪ Motion Capture szerver ▪ Performance Animation kliens
7
2005.05.13.TransMotion7 Kalibráció ▪ Kamerák elhelyezése ▪ Referenciapontok megadása ▪ Megvilágítás beállítása ▪ Pontok hozzárendelése egy 3D-s modellhez
8
2005.05.13.TransMotion8 Megvalósítás 1.A kamerák képeinek feldolgozása 2.3D-s koordináták visszafejtése 3.Az adatok továbbítása a kliens felé 4.A jelenet megjelenítése
9
2005.05.13.TransMotion9 1. A kamerák képeinek feldolgozása ▪ Adatmennyiség csökkentése ▪ Előfeldolgozás (zajszűrés) ▪ Markerek detektálása ▪ C++, OpenCV
10
2005.05.13.TransMotion10 2. 3D-s koordináták visszafejtése ▪ A kamerák képe csak a valós világ egy-egy vetülete ▪ A meghatározott referenciapontokhoz viszonyítva meghatározhatók a markerek koordinátái ▪ Háromszögelés ▪ Interpoláció
11
2005.05.13.TransMotion11 3. Az adatok továbbítása a kliens felé ▪ Képek helyett 3D-s koordináták továbbküldése, nagy mennyiségű adat helyett mindössze tucatnyi pont 3 adata ▪ Csekély hálózati forgalom (akár internet)
12
2005.05.13.TransMotion12 4. A jelenet megjelenítése ▪ 3D-s modellek felépítése a Maya rendszerben ▪ A 3D-s modell valós idejű mozgatása a kapott adatok alapján ▪ A kliens gépen látható a végeredmény
13
2005.05.13.TransMotion13 Felhasználói felület ▪ Kalibráció ▪ Markerek azonosítása, hozzárendelése egy csontvázmodellhez ▪ 3D-s modell kiválasztása ▪ Finomhangolás ▪ Előnézeti kép
14
2005.05.13.TransMotion14 Felhasznált irodalom Vaxjö Universitet, Matematiska och Systemtekniska Institutionen Construction of a Motion Capture System http://www.msi.vxu.se/forskn/exarb/2004/04087.pdf Pyros Pictures, Inc. http://www.pyros.com Maya DevKit Documentation, Motion Capture API Guide
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.