Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Machánné Tatár Rita Szeged, 2011. november 23.
Vállaljam?... Vállalom! Előkészületek az új NAT fogadására. A gazdasági kultúra fejlesztésének játékos lehetőségei 1–8. osztályban Machánné Tatár Rita Szeged, november 23.
2
Oktató - nevelő munka Nemzeti alaptanterv Változások várhatók
Helyi tanterv Pedagógiai program
3
Miért fontos? Miért kicsi korban?
Válasz: Csere-bere 5 és 14 éves kor Viselkedés – és magatartásforma Képességek: Kreativitás Kezdeményezőképesség Felelősségtudat Kockázatvállaló képesség Függetlenség Nemrég: Járj iskolába! Jó jegyeket! Biztos munkahelyet! Pénzügyi gondviselés Biztonság
4
Oktatás (dr. Tóth András pénzügy tanácsadó)
Kinek az érdeke? tanulónak? (hírlevél: www. tothandras.hu) szülőnek? tanárnak? Próbálkozások Mit ? Praktikus dolgok Pénzügyi tervezés Háttér ismeretek Ki? Pedagógus? Bank? Külső segítők? Kinek?
5
A program bevezetése a Tabán Általános Iskolában
Diák-tevékenységek: papírgyűjtés - büfé Tabán Est - discó énekkar (táncmulatság) - casinó JÁTÉK
7
A bevezetés lehetőségei
Legjobb logó Első év Következő év KOMA pályázat
8
Én és a világ Mi magunk
9
Én és a világ Családunk Keverd össze! – ragasztás Formázd! – vágás
Ízesítsd! – színezés Ellenőrizd! – minőségi ellenőr
10
Egy dolgozó egy cikket teljes egészében elkészít.
Egy cikk gyártása lépésekben oly módon, hogy az egyik dolgozótól a másikig például futószalagon mozgatják. Valami, amit rosszul gyártottak, tehát hibás. Selejt Termékegység Tömegtermelés Sorozatgyártás
11
Selejt Termékegység Tömegtermelés Sorozatgyártás
Egy dolgozó egy cikket teljes egészében elkészít. Egy cikk gyártása lépésekben oly módon, hogy az egyik dolgozótól a másikig például futószalagon mozgatják. Valami, amit rosszul gyártottak, tehát hibás. Selejt Termékegység Tömegtermelés Sorozatgyártás
12
Összesítés Csapatok 1. csapat 2. csapat 3. csapat 4. csapat 5. csapat
Termékegység (db) Sorozatgyártás (db) 1. csapat 2. csapat 3. csapat 4. csapat 5. csapat 6. csapat 7. csapat Összesen:
13
Én és a világ Környezetünk
14
Én és a világ Településünk
15
A felsős tananyag 5. osztály Régiónk 6. Osztály Országunk
7. osztály Család-háztartás és A vállalkozások világa 8. osztály A munka világa és Nemzetgazdaság-világgazdaság
16
5. osztály Régiónk Játék: 5 jellemző- 5 másodperc
Címszavak a tananyagból: 1. Az egyén szerepe 2. Séta a környéken, a településen, térkép használat 3. Makett készítése a településről 4. Élet a településeken 5. Élet a településeken túl 6. Vásárlói szokások 7. Hozz döntéseket! Játék: 5 jellemző- 5 másodperc
17
6. osztály Országunk Játék: Memória kártya Címszavak a tananyagból:
1. Kicsi lett a világ 2. A kommunikáció 3. Egy vállalkozás elindítása 4. Személyi és tárgyi feltételek 5. Alkalmazottat keresünk! 6. Termelési stratégiák 7. A jó reklám Játék: Memória kártya
18
7. osztály Család- háztartás
Címszavak a tananyagból: 1. Családi munkamegosztás-gazdálkodás 2. A személyes költségvetés megtervezése 3. Gazdálkodás idővel és pénzzel 4. Hol vásárolunk, hogyan vásárolunk? 5. Folyószámla kivonat 6. Fogyasztói jogok és kötelezettségek 7. Befektetések
19
7. osztály A vállalkozások világa
Címszavak a tananyagról: Vállalkozó, vállalkozás – édes történet Mivel, mire érdemes vállalkozni?- példák A vállalkozás szűkebb és tágabb környezete Üzleti tervek-a terv készítésének folyamata Megéri? Versenyben maradás Eredmény-nyilvántartás az üzleti életben Játék: Szűkösség problémája
20
8. osztály A munka világa Címszavak a tananyagból: Élettérkép
Mi jellemző rám? Mik az erősségeim? Hogyan értékelhető egy foglalkozás? Ha zsebpénz nem elég… Hogyan olvassuk az álláshirdetést? Önéletrajz Ha nem sikerül munkát találni…
21
8. osztály Nemzetgazdaság - világgazdaság
Címszavak a tananyagból: 1. A szűkösség okozta problémák 2. Mitől lesz egy gazdaság rendszer piacgazdaság? 3. A piac 4. Az állam 5. Ismerkedjünk meg a bankárokkal! 6. Környezetszennyezés - környezetvédelem 7. Az Európai Unió létrejöttének főbb eseményei
22
Lehetőségek Matematika munkafüzet Óraszám Témakörök
Önálló tantárgy, szakkör, beágyazás Segédanyagok (fóliák, füzetek, munkafüzet, oktató dvd, tanári kézikönyv, társasjátékok) Külső segítők (Nemzeti Bank, Raifeissen Bank, K&K Bank, vállalkozások) Versenyek (Kőrösy Szakközépiskola, Diákvállalkozások regionális és országos vására) Beni és Ani Tanulmányi séták Junior Achievement Magyarország – Presztízs Díj Matematika munkafüzet
27
Eszközök, feltételek
28
A diákvállalkozások Csapat megalakítása Vezetőség megválasztása
Ötletbörze Piackutatás Üzleti terv Segít: diákvállalkozási munkafüzet, óravázlatok
29
Alkalmazható módszerek
Frontális munka Project módszer Egyéni feladat-megoldás Kooperatív tanulás Vállalat-látogatástás Csoport-munka
30
Alkalmazható módszerek
Ötletbörze Szituációs játék Kutatás, anyaggyűjtés Kommunikációs játék Megbeszéléss Esettanulmány
31
Alkalmazható módszerek
Differenciált egyéni és csoportmunka Tanulmányi séta Prezentáció Kirándulás, tábor, tréning Önellenőrzés, önértékelés, verseny Dramatizálás
32
Mérés, értékelés Bemeneti, kimeneti kérdőív
Versenyek (helyi, regionális, országos) Vásár szervezése Tesztek (önismereti, képességmérő) Feladatlapok A tanuló egyéni fejlődése Pályaválasztás sikeressége Az egyén és a csoport teljesítményének mérése Econventio Közhasznú Egyesület és az SZTE közös felmérése
33
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.