Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

EPI Iparági Elemzés 2013. Intrum Justitia 2013.10.29.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "EPI Iparági Elemzés 2013. Intrum Justitia 2013.10.29."— Előadás másolata:

1 EPI Iparági Elemzés 2013. Intrum Justitia 2013.10.29.

2 •1998-ban készült először az Európai Bizottság kérésére, annak munkacsoportjával – kevés ország részvételével. •A felmérés, minden év azonos időszakában, írásban rögzített adatok kiértékelésével készül. •Betekintést nyújt a fizetési hajlandóság, a fizetési fegyelem, ezáltal a fizetési kockázatok alakulásába. •Célja a megalapozott pénzügyi döntéshozatal segítése. •2013-ban 3 új résztvevő: 29 EU ország, valamint Oroszország és Törökország vett részt a felmérésben. •Közel 10.000 pénzügyi vezető, ügyvezető, pénzügyi szakértő vett részt az EPI 2013 felmérésben. Európai Fizetési Kockázati Index (EPI)

3 Risk Index Jelmagyarázat Európai Fizetési Kockázati Index 2013. 100Nincs fizetési kockázat, készpénz teljesítéskor, előre fizetés, nincs hitel 101-129Alacsony kockázati profil, fontos hogy megmaradjon ez a profil 130-149Közepes kockázati profil, beavatkozás szükséges, azonnali intézkedés kell 150-169Magas kockázati profil, azonnali intézkedés szükséges a kockázat csökkentése érdekében 170-200Veszélyes kockázati profil

4 Európai Fizetési Kockázati Index Iparági Elemzés 2013. •Az adatok összegyűjtése a májusban bemutatott Európai Fizetési Kockázati Index 2013. (EPI) felmérés készítésével egy időben történt, írásban és on-line, a résztvevő országok nyelvén. •Az Iparági Elemzés a különböző ágazatokra szempontjából vizsgálta a késedelmes fizetések és a hitelezés témaköreit. CÉLUNK: Fontosnak tartjuk, hogy bepillantást nyújtsunk abba, miként állnak a vállalkozások Európában. Amennyiben nem időben, vagy egyáltalán nem fizetik ki a vállalkozásokat, akkor nincs mód arra, hogy a gazdaság helyreálljon és fellendüljön Európában.

5 Mennyibe kerül a várakozás?

6 Fő eredmények: Leírási veszteség%200820092010201120122013 Közüzem1,5 1,82,0 Pénzügyi szolgáltatók1,82,23,03,1 2,9 Egészségügy1,8 2,72,93,43,5 Ingatlan1,92,24,03,83,0 Telekommunikáció1,92,42,7 2,6 Szállítmányozás1,92,22,12,32,22,0 Nagy- és kiskereskedelem 2,12,62,52,4 Üzleti szolgáltatások2,32,42,22,32,63,1 Média2,52,62,52,62,83,5 Oktatás3,0 3,53,73,93,6 Építőipar3,8 3,43,63,73,9 Szolgáltatói szektor5,44,74,04,54,24,5 Gyártás2,42,52,42,2

7 Fő eredmények iparáganként Szolgáltatói szektor •A leírási veszteség ebben az iparágban a legmagasabb. •A megkérdezettek 70%-a véli úgy, hogy a hogy a vevők részéről tapasztalható késve fizetés okozta kockázat nem változik a következő 12 hónapban. •55%-uk átlagosan 90 napot vár, amíg a kintlévőségeit professzionális partnernek átadja kezelésre. •45%-uk nem fordul professzionális követeléskezelő partnerhez.

8 Fő eredmények iparáganként Építőipar •A leírási veszteség folyamatosan növekszik, idén elérte a korábban még nem látott 3,9%-os szintet. •A megkérdezettek 60%-a gondolja úgy, hogy a likviditási problémáit a kései fizetés okozza és 56% számolt be bevétel kiesésről. •48%-uk nem fordul professzionális követeléskezelő partnerhez.

9 Fő eredmények iparáganként Gyártás •A B2B és a B2C szektorhoz kapcsolódó tranzakciók esetében napokkal nőtt a fizetési késedelem, míg a leírási veszteség 2,4%-ról 2,2%-ra csökkent. •43% számolt be bevétel kiesésről a kései fizetésnek köszönhetően. •52% tett említést likviditási nehézségekről. •57%-nak okozott értékesítés csökkenést a recesszió.

10 Fő eredmények iparáganként Üzleti szolgáltatások •Mind a leírási veszteség, mind a fizetési késedelem növekedett. •A megkérdezettek 57%-a véli úgy, hogy a vevők részéről tapasztalható késve fizetés okozta kockázat nem változik a következő 12 hónapban. •53% számolt be bevétel kiesésről a kései fizetésnek köszönhetően.

11 Fő eredmények iparáganként Kis- és nagykereskedés •A megkérdezettek 54%-a véli úgy, hogy a vevők részéről tapasztalható késve fizetés okozta kockázat nem változik a következő 12 hónapban. •A megkérdezettek 75%-a 72 napon belül átadja a kintlévőségeit professzionális követeléskezelő partnernek, míg 25% egyáltalán nem von be behajtó céget a követelésbehajtásba. •47% számolt be bevétel kiesésről a recesszió hatására.

12 Fő eredmények iparáganként Szállítmányozás •A leírási veszteség 2,2%-ról 2,0%-ra csökkent. •A megkérdezettek 52%-a véli úgy, hogy a vevők részéről tapasztalható késve fizetés okozta kockázat növekedni fog a következő 12 hónapban. •55% számolt be megnövekedett késedelemről a vevők részéről és 53%-uk tett említést értékesítés csökkenésről.

13 Következtetések •A jelentés eredményei azt mutatják, hogy a trend a szektorok többsége esetében negatív. •Relatív és abszolút értékben is a média, az építőipar és a szolgáltatói szektor a leginkább érintett ágazatok. ENNEK OKA TÖBBEK KÖZÖTT: A negatívan érintett ágazatok azok, amelyek tovább várnak azzal, hogy követeléseiket külső, szakmai partnereknek adják át és másoknál kisebb mértékben vesznek igénybe követeléskezeléssel foglalkozó cégeket. A KKV szektor (97%) az európai gazdaság motorja.

14 Törvényi változások 2013. július 1-től

15 •A 2011/7/EU irányelv, a Late Payment Directive •A kereskedelmi ügyletekhez kapcsolódó késedelmes fizetések elleni fellépés érdekében került megalkotásra, a belső piacok megfelelő működésének biztosítása érdekében. Mit tartalmaznak az új jogszabályi rendelkezések 2013. július 1-től? •Gazdálkodó szervezetek közötti szerződésben a pénztartozás teljesítésére 60 napnál hosszabb határidő nem határozható meg. •A határidő lejárta után a gazdálkodó szervezeteket megillető emelt késedelmi kamat mértéke 7%-ról 8%-ra nőtt. •Az adósnak a követelés behajtásával kapcsolatos költségek fedezésére legalább 40€-nak megfelelő forint összeg átalányt is fizetnie kell.

16 A követeléskezelési költségátalányról •Az átalány összege 40€-nak megfelelő forint összeg. •Az átváltás a késedelembe esés napján érvényes MNB árfolyamon kell, hogy történjen. •Minden szerződésre, szolgáltatás típusokra érvényes a rendelkezés. •A költségátalány számlánként értendő. •A megfizetése iránt az adósnak – erre irányuló felszólítás nélkül – kell intézkednie. •Nem kell róla számlát kiállítani. •A hitelezőnek ezt érvényesítenie kell, ugyanúgy, mint az egyéb követeléseit. •Az átalánynak nincs ÁFA vonzata.

17 Elérhetőségeink Intrum Justitia H-1139 Budapest Pap Károly utca 4-6. Tel:(+36)1 88 00 920 Fax:(+36)1 45 99 574 E-mail:sajto@intrum.hu

18 www.intrum.com


Letölteni ppt "EPI Iparági Elemzés 2013. Intrum Justitia 2013.10.29."

Hasonló előadás


Google Hirdetések