Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNándor Szilágyi Megváltozta több, mint 10 éve
1
Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia 2009. okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence
2
TNS media intelligence a világ 25 országában figyeli a reklámokat és a médiát. TNS media intelligence Szlogen, szöveg, képi kulcsmotívum Médiaválasztási stratégia, kampányok, üzenetek súlya Reklámköltési adatok Magyarországon Kreatív adatbázis TNS media intelligence listaáras reklámköltés adatai nem veszik figyelembe a nézettségi adatokat, a kedvezményeket és a barter megállapodásokat.
3
A reklámköltés változása. Külföldi példák Teljes piac vs. pénzügyi szektor Listaáras reklámköltésének változása 2009/2008. I. félév MagyarországLengyelország Oroszország Finnország Franciaország USA Csehország
4
Hogyan alakult a hazai költés és médiahasználat? 2008 - 2009
5
A pénzügyi szektor a magyar reklámpiacon A szektor toplisták élén Szektorok toplistája 2005: Élelmiszer Távközlés Szépségápolás Közlekedés Pénzügyi szektor Szektorok toplistája 2007-2008: Élelmiszer Pénzügyi szektor Szépségápolás Távközlés Közlekedés Szektorok toplistája 2009.jan-aug. : Élelmiszer Szépségápolás Gyógyászat Pénzügyi szektor Távközlés SoV 2005 7,4% SoV 2009 9% SoV 2007 10,7% SoV 2008 11,2%
6
A pénzügyi szektor a magyar reklámpiacon A legnagyobb 10 internetes hirdetőből 4 bank A pénzügyi szektor hirdetőinek hozzájárulása az egyes médiatípusok reklámbevételéhez
7
Nemcsak a költés, az aktív hirdetők száma is csökkent 2008-ban 186 aktív hirdető volt, 2009. augusztusig 135. Az átlagnál lényegesen erősebben csökkentette költéseit vagy nem hirdetett 2009 első nyolc hónapjában az Allianz Bank, a Credigen, a Hild vagy az MKB Bank. Néhányan, például az Erste Bank, a Generali-Providencia Biztosító, a Fundamenta Lakáskassza vagy az ÁKK növelték költéseiket. Néhány hirdető 2008 végén és 2009-ben váltott nevet, arculatot (Axa Bank, Groupama- Garancia Biztosító, CIB Bank). A pénzügyi szektor a magyar reklámpiacon
8
Kommunikáció termékkategóriánként A termékértékesítés fókusza megváltozott Piaci szegmensek listaáras reklámköltésének változása 2009/2008. január-augusztus -45% -95% +132% -56% -62% -52% +154% -48% -29% +71% +12% -24% -26% !
9
Kommunikáció termékkategóriánként Kölcsönök és hitelek helyett megtakarítás Banki reklámköltések szegmensenkénti megoszlása Felére csökkent az „áruhitel” ajánlatot tartalmazó kereskedelmi lánc hirdetések száma.
10
Kommunikáció termékkategóriánként A hitel és megtakarítás ciklusok megváltoztak Listaáras költések negyedéves és havi megoszlása 2007.január-2009.augusztus
11
Betét Euróban, hitel árfolyam-kockázat nélkül Változó hívószavak
12
Megjelenik-e a válság a kreatívokban? 2008 - 2009
13
Tendenciák - itthon STORY TELLING BIZALOM, BIZTONSÁG ELKÖTELEZETTSÉG EGYSZERŰSÉG BIZALOM, BIZTONSÁG ELKÖTELEZETTSÉG
14
Bizalom, biztonság Változás a diskurzusban Masszív, direkt bizalomépítő kommunikáció. Kulcsszavak a címben és a szövegben. Arcok, nevek.
15
Bizalom, biztonság Erős, alkalmazkodó bank Egyszerű üzenet tipóval, szimbólummal.
16
Elkötelezettség. Far thinking CSR megerősödése Mecenatúra, környezettudatosság, tömegsport, közösség. Terméknevek: Allianz Geotrend, K&H Társadalmilag Felelős Alap, Miniműsorok: A Citibank Hídjai, CIB Emberi pillanatok
17
Biztos, egyszerű, átlátható számla, megtakarítás Egyszerűség Akciók. Osztrák bankok. Terméknevek: Erste KamatBiztos Betét, K&H Nagyon Nagy Betét, OTP Bizalom betét, FHB Biztos Betét
18
Egyszerűség Biztonságos, átlátható, érthető hitel K&H Szenzációs Forinthitel, Erste Egyszerű Hitel, CIB Megoldás Hitel
19
Illeszkedés a korábban kezdődött sorozathoz vagy a sorozat továbbvitele kitérés nélkül. Story telling
20
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.