Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÁbel Gáspár Megváltozta több, mint 10 éve
1
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, 2008. március 18.
2
Miről lesz szó? •Miért? •Hogyan? •Mit? Miből? •Mikor? •A képzés •Az új módszer •A tananyag •A tanulási szokások átgondolása
3
A résztvevők képesek lesznek •tájékoztatás, útmutatás nyújtására a felnőttképzésbe bekapcsolódni kívánók számára •„help desk” szolgáltatás létrehozására és működtetésére •az e-learning segítésére •felnőttképzési tevékenységek szervezésére A képzésről
4
A képzés formája Jelenléti képzés Tutorált önálló tanulás blended learning
5
E-learning / e-tanulás Forrás: Komenczi Bertalan Önirányításos tanulás
6
Tanulási környezetek összehasonlítása Tanulás osztálykeretben Tanulás egyedül, vagy csoportokban Személyes kapcsolat a tanár és a diák között Virtuális kommunikáció
7
Tanulási környezetek összehasonlítása Az iskola és a tanár a tudás forrása A tanár irányítja a tanulás folyamatát Tények, szabályok, kész megoldások megtanítása Készségek, kompetenciák, jártasságok, attitüdök megtanítása
9
Tanulók számára A tananyagok tárolóhelye Kommunikációs eszköz (chat, fórum) Értékelés (tesztek) Oktatással kapcsolatos hírek A keretrendszerek funkciói Tanárokszámára Tanárok számára Kommunikációs eszköz Értékelés Tanulók előrehaladásának követése Támogatja a kooperációs és a kollaborációs tanulást Oktatásszervezés Adminisztrációsfunkciók Adminisztrációs funkciók Jelentések készítése
10
Megváltozott tananyag útmutató a tematikáról, a várható követelményekről, órarend a jelenléti órákról didaktikai tagolás / modul szerkezet multimédia elemek
11
Ellenőrzés, értékelés Folyamatos értékelés, önellenőrzés •tesztek •kooperatív feladatmegoldás (fórum, chat) •esszéfeladatok – emailen, a tutor értékel.
12
Az e-learning tanulóoldali feltételei Motiváció Klasszikus tanulói kompetenciák – eltérő hangsúllyal a hagyományos oktatáshoz képest Információs írástudás Informálódni tudás, szelekciós képesség ÖNIRÁNYÍTÁSOS TANULÁS – lényegesen nagyobb egyéni felelősség, önállóság
13
•saját időbeosztás, saját ütem •komplett anyag tárolható és bármikor előhívható •aszinkron kommunikáció: mód az átgondolásra, reflexivitás •rendszeres kapcsolattartás tanárokkal, tanulótársakkal, közös feladatok •új képességek, kompetenciák •gyors keresés a tananyagon belül •azonnali visszacsatolás – automatikus testreszabhatóság Az e-tanulás előnyei a tanuló számára
14
• elszigeteltség, magány érzete • kevés vagy hiányzik az oktatóval való személyes kapcsolat • hiányzik az azonnali visszajelzés és értékelés • több önállóságra és kezdeményezőkészségre van szükség • megfelelő infrastruktúra • technikai problémák • technika alkalmazásának elsajátítása • információs túlterhelés Az e-tanulás hátrányai a tanuló számára
15
Betekintő Telefonos tanácsadás Személyes tanácsadás Hatékony tanulás módszerei
16
Hasznos link, dokumentum A tananyagok, a képzés leírása megtekinthető: http://pallo.bmknet.hu Belépés: vendég
17
Köszönöm a figyelmet! Kovács Márta informacio@bmknet.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.