Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei"— Előadás másolata:

1 Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei
Művészettörténet Rajz és vizuális kultúra

2 Az érettségi rendszer áttekintése

3 Rajz és vizuális kultúra
Csak középszintű érettségi Gyakorlati és írásbeli vizsgarész Központi írásbeli feladatsor Gyakorlati: portfólió, projekt feladat

4 Művészettörténet Csak középszintű érettségi
Szóbeli és írásbeli vizsgarész Központi írásbeli feladatsor Szóbeli: három részből álló tételsor

5 Kérdések (rendszer) Kell-e, jó-e a projekt típusú feladat? (kevesekhez szól) Kell-e, jó-e a portfólió bemutatása? (lehetetlen megbukni, a bemutatott anyag dönt, nem a felelet) Kell-e szóbeli érettségi? Van-e jobb, megbízhatóbb a központi feladatsor mérésénél?

6 Emelt szintű érettségi
Jelenleg nem szervezhető (2011-től) Van-e rá szükség? Miért lehet szükség az emelt szintű érettségire? Van-e olyan egyetem, amelyik „elfogadja” az emelt szintű érettségit?

7 Rajztanár oktatás

8 Művészettörténet-tanár

9 Rajz és vizuális kultúra
Írásbeli vizsga 180 perc Gyakorlati vizsga 15 perc Művészettörténet-műelemző feladatsor Portfólió vagy projekt feladat 75 pont A portfólióba kizárólag ellenőrzött keretek között, a jelölt által készített és kiválogatott, lehetőleg az utolsó két tanév folyamán készült munkák kerülhetnek be. A kiválogatott anyaghoz kapcsolódva a tanuló szóban önállóan bemutatja, értékeli, értelmezi munkáját és indokolja a válogatását, ismerteti a munkáját irányító főbb gondolatokat. A bemutatást és az értékelést a vizsgacsoport gyakorlati vizsgáinak keretében kell megtartani. Az elkészített projektanyag írásbeli vizsgaanyagként kezelendő. Értékelés: problémamegoldó képesség, vizuális kommunikációs képesség, kreativitás, tartalmi komplexitás, a közlés, kifejezés, alkotás technikai színvonala, összkép

10 Művészettörténeti műelemző feladatsor
Középszint Írásbeli vizsga Szóbeli vizsga 120 perc 15 perc Művészettörténeti műelemző feladatsor Tétel kifejtés 100 pont 50 pont Írásbeli: 10-15 képekkel illusztrált feladat. Egy-egy feladat több részfeladatra is tagolódhat. Szóbeli: 20 tétel, „A”, „B” és „C” résszel. „A” tételrész: művészettörténeti vonulat, „B” tételrész: műelemzés, „C” tételrész: technika. Ha az „A” rész egyetemes művészettörténeti korszakot elemez, akkor a „B” részben magyar művet kell értelmezni. „A korszak egy-egy kiemelkedő művészi teljesítményét ismertetve, a vizsgázónak utalnia kell az adott korszakot meghatározó történelmi, hitvilágbeli, filozófiai háttérre.”

11 Írásbeli tartalmi szerkezet (rajz)

12 Feladatsor témaválasztásának arányai (művészettörténet)

13 Változtatási javaslatok
A rendszer jó. Követelményrendszer egységessé tétele művészettörténetből és rajzból (?). Követelményrendszer átalakítása. Segédanyagok átalakítása (műtárgylista, kifejezések listája). Változtatások a központi feladatsorban.

14 Követelményrendszer egységessé- tétele művészettörténetből és rajzból
Legyen művészettörténetből is műtárgylista Legyen egységes feladatlap szerkezet. Legyen egységes javítási útmutató.

15 Követelményrendszer átalakítása
A százalékok megváltoztatása a feladatlapok szerkezeti felépítésében (tájegységek).

16 Követelményrendszer átalakítása
A százalékok megváltoztatása a feladatlapok szerkezeti felépítésében (vizuális kommunikáció).

17 Követelményrendszer átalakítása
A százalékok megváltoztatása a feladatlapok szerkezeti felépítésében (magyar és egyetemes művészet).

18 Követelményrendszer átalakítása
A számon kérhető anyag bővítése (Prehellén kultúrák, Nagybánya, II. világháború utáni magyar művészet). Művészeti csoportok és irányzatok Magyarországon a második világháború után.

19 Követelményrendszer átalakítása
Követelményrendszer szűkítése (transz-avantgard / posztmodern, prekolumbián kultúrák, Kína, India, Japán művészete).

20 Segédanyagok átalakítása
Műtárgylista átalakítása (Fedotov: Leánykérőben, Mackintosh: Glasgow-i Művészeti Iskola, Vajda Lajos: Ezüst gnóm, Jovánovics György: Részlet a nagy Gilles-ből, Kepes György: Programozott fényjáték-terv a bostoni kikötő számára, Lakner László : Mosoly, Erdély Miklós: Hűség) Szakkifejezések listája (emelt szintű kifejezések: kalligráfia, transz-avantgard, posztmodern, térszervezés)

21 Feladatsor Könnyebb kérdések? Nehezebb kérdések?
Legyen-e tudásszint különbség a rajz és a művészettörténet feladatsor között? Új típusú feladatok?

22 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Az érettségi rendszer változtatási lehetőségei"

Hasonló előadás


Google Hirdetések