Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TOP-trends in consultancy 2011/2012 based on a survey of BDU end of 2010.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TOP-trends in consultancy 2011/2012 based on a survey of BDU end of 2010."— Előadás másolata:

1 TOP-trends in consultancy 2011/2012 based on a survey of BDU end of 2010

2 TOP-trendek a menedzsment tanácsadásban 2011/2012 Német Tanácsadó Szövetség (BDU) Surveye (2010) nyomán

3 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 3 Superior „mega-trends“ in the field of management consulting „A verifiable added value through the consulting services is essential.“

4 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 4 Kiemelkedő „mega-trendek“ a menedzsment tanácsadásban „Mérhető hozzáadott érték alapvetően fontos a tanácsadó szolgáltatások területén.“ Igen Nem

5 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 5 „Consultancies need to invest more in training their own staff.“ Superior „mega-trends“ in the field of management consulting

6 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 6 A tanácsadó cégeknek többet kell invesztálniuk munkatársaik fejlesztésébe.“ Igen Nem Kiemelkedő „mega-trendek“ a menedzsment tanácsadásban

7 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 7 „The expectations of the quality of consulting services are growing, as more former consultants act with clients." Superior „mega-trends“ in the field of management consulting

8 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 8 Kiemelkedő „mega-trendek“ a menedzsment tanácsadásban „A magas minőséget nyújtó tanácsadás iránt növekszik az igény, egyre több tanácsadó követi ezt a trendet." Igen Nem

9 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 9 Statements to the management consultants market and to the providers structure „It comes increasingly to mergers among the top management consultancies and IT consultancies. "

10 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 10 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „Növekszik a hagyományos tanácsadócégek és az informatikai tanácsadók összeolvadásának esetei. " Igen Nem

11 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 11 „Technical, process and IT consulting services are offered increasingly networked. " Statements to the management consultants market and to the providers structure

12 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 12 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „Műszaki, folyamat és informatikai tanácsadási szolgáltatásokat egyre inkább hálózatba szervezve kínálják" Igen Nem

13 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 13 „In the next five years, the industry's annual growth is in the mid and small single-digit range. " Statements to the management consultants market and to the providers structure

14 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 14 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „Az elkövetkező öt évben az iparág éves növekedési üteme közepes és kis egyszámjegyű érték lesz. " Igen Nem

15 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 15 „Consulting is not an modern and advanced industry- sector anymore - it is at war-for-talent with other attractive sectors.“ Statements to the management consultants market and to the providers structure

16 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 16 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A tanácsadás már nem egy modern és innovatív iparág többé, hanem küzdenie kell a legjobb szakemberekért más hasonló iparágakkal együtt.“ Igen Nem

17 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 17 „Coaching combined with industry knowledge is increasingly in demand." Statements to the management consultants market and to the providers structure

18 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 18 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „Növekvő kereslete lesz az iparági tudással kombinált coachingnak." Igen Nem

19 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 19 "Small and medium-sized consultancies are increasingly networking and forming collaborations to solve complex or international tasks.“ Statements to the management consultants market and to the providers structure

20 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 20 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A kis-és közepes méretű cégek egyre inkább hálózatosodni fognak és összefognak a komplex és nemzetközi projektek megoldása érdekében.“ Igen Nem

21 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 21 The middle class is becoming increasingly important as target customer group for large consultancies. " Statements to the management consultants market and to the providers structure

22 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 22 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A középosztály növekvő mértékben fontos, mint célpiac a nagy tanácsadócégek számára " Igen Nem

23 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 23 "Large companies are committed to collaborations with a few preferred partners.“ Statements to the management consultants market and to the providers structure

24 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 24 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A nagy tanácsadó cégek elkötelezettek lesznek néhány kiválasztott partnerrel együttműködni.“ Igen Nem

25 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 25 Statements to topics an contents of consulting „Topics of consulting - where special knowlegde is needed - become even more important.“

26 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 26 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „Ahol speciális tudás szükséges ott a tanácsadás témája még inkább fontossá válik.“ Igen Nem

27 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 27 „Green Consulting is clearly increasing.“ Statements to topics an contents of consulting

28 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 28 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „Az un. Zöld (Green) tanácsadás egyértelműen fontossá válik.“ Igen Nem

29 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 29 „The pressure to develope new consulting topics and approaches increases significantly.“ Statements to topics an contents of consulting

30 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 30 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „Új tanácsadási témák kifejlesztésének az igény egyre fontosabbá válik.“ Igen Nem

31 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 31 Statements about the purchase of consulting services and development of the consulting fees „Consultancies with special knowledge are able to enforce their fees more easily. "

32 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 32 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A speciális tudással rendelkezők egyértelműen magasabb megbízási díjakra számíthatnak. " Igen Nem

33 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 33 „Even at medium-sized client companies the central purchase of consulting services is gaining importance.“ Statements about the purchase of consulting services and development of the consulting fees

34 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 34 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „Még a közepes méretű ügyfél szervezeteknél is a tanácsadási szolgáltatások központi beszerzés tipikussá válik.“ Igen Nem

35 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 35 „Transparency and compliance cause, that decisions due personal relationsships decrease.“ Statements about the purchase of consulting services and development of the consulting fees

36 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 36 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „Az átláthatósági és megfelelési hibák miatt csökken a személyes kapcsolatok jelentősége.“ Igen Nem

37 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 37 „Consultant teams are increasingly appointed as temporary employees of the client organization (interim-function).” Statements about the purchase of consulting services and development of the consulting fees

38 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 38 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A tanácsadói teamek növekvő mértékben töltenek be un. „interim” funkciót az ügyfél szervezetekben.” Igen Nem

39 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 39 „Inquiries for projects are frequently short-termed.“ Statements about the purchase of consulting services and development of the consulting fees

40 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 40 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A projekt megkeresések időigénye jelentősen rövidülni fognak.“ Igen Nem

41 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 41 „The fee structure will change significantly in the coming years. " Statements about the purchase of consulting services and development of the consulting fees

42 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 42 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A megbízási díj struktúrák jelentősen változni fognal a jövőben. " Igen Nem

43 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 43 „Commodity-provider feel the pressure of the market stronger than the others.“ Statements about the purchase of consulting services and development of the consulting fees

44 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 44 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „Az un. termék szolgáltatók sokkal inkább érezni fogják a piac szorítását, mint mások.“ Igen Nem

45 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 45 Statements about the behavior in recruiting and the requirements of successful consultants „The own talent management is becoming a key success factor. "

46 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 46 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A saját teheségek gondozása kulcs sikertényezővé válik a a jövőben. " Igen Nem

47 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 47 „Primarily staff / consultants with specific experience will be searched for.” Statements about the behavior in recruiting and the requirements of successful consultants

48 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 48 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „Elsődlegesen speciális tudással rendelkező munkatársak/tanácsadók fognak keresni a cégek.” Igen Nem

49 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 49 „Human Capital Management is gaining importance, as service and internal task as well.“ Statements about the behavior in recruiting and the requirements of successful consultants

50 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 50 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A Humán tőke menedzselése (Human Capital) fontossá válik, mint cégen belüli, illetve cégen kívüli szolgáltatás.“ Igen Nem

51 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 51 „Specialization and focus determine the market. The Consulter as allrounder is obsolete.“ Statements about the behavior in recruiting and the requirements of successful consultants

52 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 52 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A specializáció és fókuszális fontos piaci tényezővé válik. Az un. mindent tudó általános kozultáns szerepe egyre inkább visszaszorul.“ Igen Nem

53 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 53 „International consultants with expertise become increasingly important. " Statements about the behavior in recruiting and the requirements of successful consultants

54 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 54 Állítások a tanácsadási piacról és annak struktúrájáról „A nemzetközi tapasztalatokkal rendelkező tanácsadók szerepe jelentősen növekszik. " Igen Nem

55 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 55 Tendencies to visible Standards Our world is permanent moving faster and becoming more volatile. Clients are becoming more distrustful. EU is enacting a service directive to create more transparency for the clients. The answer so far from institutions like ICMCI and FEACO are standards within CEN – lauched on the 9th of November 2011 in Brussels – and the promotion of the wordwide CMC – Certified Management Consultant – as a designation for visible quality.

56 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 56 Tendencies to visible Standards Our world is permanent moving faster and becoming more volatile. Clients are becoming more distrustful. EU is enacting a service directive to create more transparency for the clients. The answer so far from institutions like ICMCI and FEACO are standards within CEN – lauched on the 9th of November 2011 in Brussels – and the promotion of the wordwide CMC – Certified Management Consultant – as a designation for visible quality.

57 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 57 …but, don‘t forget: Consultancy business needs always the awareness that we are moving in a highly sensitive field with a lot of psychological influences. The consultant-client-relationship is as well a permanent process of emancipation. The ambivalence between making business and building a long term successful relationship is more difficult between smaller enterprises than the bigger once.

58 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 58 …but, don‘t forget: Consultancy business needs always the awareness that we are moving in a highly sensitive field with a lot of psychological influences. The consultant-client-relationship is as well a permanent process of emancipation. The ambivalence between making business and building a long term successful relationship is more difficult between smaller enterprises than the bigger once.

59 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 59 Thanks for your attention! Prof. Dr. Gerd Prechtl, CMC 5th National Consulting Conference Budapest, 17th November 2011

60 © B ARTBERG Hotelbetriebs- und Beratungs Ges.m.b.H. 3013 Pressbaum, Grenzgasse 15 60 Thanks for your attention! Prof. Dr. Gerd Prechtl, CMC 5th National Consulting Conference Budapest, 17th November 2011


Letölteni ppt "TOP-trends in consultancy 2011/2012 based on a survey of BDU end of 2010."

Hasonló előadás


Google Hirdetések