Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Nézettség mérése,nézettségi adatok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Nézettség mérése,nézettségi adatok"— Előadás másolata:

1 Nézettség mérése,nézettségi adatok

2 Lényege Különböző televíziós társaságok különféle módszerekkel állandóan folyó nézettség nyomon követése. Ezen eredmények alapján gyakran statisztikát végeznek.

3 Szükségessége Meghatározható a különböző csatornák népszerűsége, a műsorok sikeressége Anyagi szempontból fontos a televízió csatornák számára(legfőbb bevételi forrás a reklám) Minél nagyobb a nézettségszám egy bizonyos idősávban, az abban az időben lévő reklámidő annál értékesebb

4 Magyarországon az AGB Nielsen Media Research végzi
Leányvállalata 1992-ben alakult meg 1994-ben kezdtek hozzá a méréshez(Magyar Televízió megbízásából) 1997-ben megjelentek az első kereskedelmi csatornák - versengés miatt volt fontos

5 Hoygan történik a mérés?
Országos szintű reprezentatív minta alapján történik 2007 elején 840 háztartás volt, majd 2009 áprilisától 1040-re nőtt A felmérésben résztvevő háztartásokat(kb. 5000) egy előmérésnek vetik alá,ebből kiválasztanak –at A részvétel önkéntes,ezért a háztartások nem kaphatnak pénzt A nézőszám alakulásának mérésére a televízióhoz csatlakoztatott mérőműszereket telepítenek Ezekbe külön-külön bejelentkeznek minden tv-nézés előtt a háztartásban élők,bef.->kijelentkezés A külön-külön való bejelentkezés azért fontos,mert így a korosztályt is figyelembe tudják venni a mérés során Ezeket az adatokat telefonon keresztül továbbítja

6 Nézettségi változók AMR% : Egy esemény közönségének egy percre jutó átlagos számának százalékos aránya SHR% : A nézett idő csatornák közötti megoszlása,de a videójáték használatra, DVD-nézésre is használják. ATV(perc) : A teljes célcsoport tagjai átlagosan hány percig nézték az eseményt

7 Hirdetői szektorok megjelenési sorrendje a reklámfilmek gyakorisága alapján

8 Leggyakrabban közzétett reklámfilmek
Szektor db Időtartam (sec.) AMBROXOL-TEVA / CSALAD ACTIVITY + UJ + GYONGY FT 30 GYOGYHATASU KESZITMENYEK 4339 130222 SUPER TV2 + FEM3 + PRO4 MAR A SZOLGALTATOKNAL 01 TOMEGTAJEKOZTATAS 4054 4057 ROBERTO CAVALLI PARFUM / NO AGYBAN + TIGRIS 20 SZEPSEGAPOLAS 4014 79884 DANONE ACTIVIA / NOK + VASAR + POCAK + KARACSONY 25 ELELMISZER 3843 95778 NIVEA KREM/BABA+LANYOK+TERHES ANYUKA+100 EV TAPASZTALAT 3618 108580 WESTEND CITY CENTER / NOK KIFUTON + KELLEMES UNNEPEKET 30 KERESKEDELEM 2677 80242 DOUWE EGBERTS SENSEO / PHILIPS SENSEO KAVEFOZO + 5 FELE 30 ELVEZETI CIKKEK 2586 77518 NEOGRANORMON KENOCS / ANYUKA+BABA + 3FELE + TEVA 30 2532 75954 L OREAL ELSEVE COLOR-VIVE HAJAPOLO / SZOKE NO+MEDENCE+ NO.1 20 2478 49437 AUCHAN / ERZSEBETUTALVANY 10 2391 23813

9 AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám
Műsor Csatorna Kezdés Befejezés Dátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/ RTL KLUB 20:00:05 22:43:09 24.0 43.0 HIRADO 18:29:03 19:08:54 16.0 33.0 RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ 18:56:27 21:10:33 31.0 BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 20:40:44 21:21:35 30.0 HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/ 21:30:09 22:31:27 15.0 A KOD /KVIZSHOW/ 19:14:50 20:01:23 FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/ 20:14:14 20:46:22 27.0 FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/ 19:01:06 19:25:10 14.0 29.0 TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/ 20:01:09 22:23:19 TENYEK TV2 18:29:51 18:56:04 COBRA 11 /NEMET AKCIOSOR./ 19:00:45 19:56:48 26.0 NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/ 18:57:51 19:59:26 25.0 A GYANU ARNYEKABAN /MAGYAR DOKUREALITY-SOR./ 17:18:08 18:22:00 13.0 35.0 JEGKORSZAK - ALLATI NAGY KARACSONY /AM. ANIMACIOS FILM/ 18:56:02 19:16:33 RESZKESSETEK BETOROK! /AM. VIGJATEK/ 18:56:22 20:56:37 12.0 THE VOICE - MAGYARORSZAG HANGJA /TEHETSEGKUTATO SHOW-MUSOR/ 20:26:48 22:18:24 HIRADO ESTE M1 19:30:10 19:55:29 POEN PENTEK /KABARE/ 20:03:57 20:56:05 X-FAKTOR NAP /AZ RTL KLUB MUSORA/ 19:00:23 19:53:11 23.0 JOBAN ROSSZBAN /MAGYAR FILMSOR./ 20:55:29 21:30:14 22.0 DR. CSONT /AM. KRIMISOR./ 21:35:59 22:33:57 11.0 CASTLE /AM. FILMSOR./ 21:28:31 22:18:36 TELBRATYO /AM. VIGJ./ 20:02:04 22:11:12 CSALADI TITKOK /MAGYAR REALITY-SOR./ 19:26:48 20:21:54 FRIZBI HAJDU PETERREL /MAGYAR TALK SHOW/ 22:05:08 23:07:46 10.0 NEGY KARACSONY /AMERIKAI ROMANTIKUS VIGJATEK/ 21:10:34 22:46:57 AKTIV /MAGAZIN MUSOR/ 19:18:30 19:40:57 21.0 TUCATJAVAL OLCSOBB 2 /AM. VIGJATEK/ 19:24:54 21:12:24 CSUCSFORMABAN 2. /AM. AKCIO VIGAJTEK/ 19:50:42 21:33:13 20.0 ZIMMER FERI 2. /MAGYAR VIGJATEK/ 20:03:50 22:00:39

10 Top15 célcsoport:férfi összes csatorna
Műsor Csatorna Kezdés Befejezés Dátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/ RTL KLUB 20:00:05 22:43:09 19.0 36.0 RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ 18:56:27 21:10:33 16.0 31.0 COBRA 11 /NEMET AKCIOSOR./ 19:00:45 19:56:48 15.0 29.0 HIRADO 18:29:54 18:54:14 14.0 BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 20:43:11 21:24:45 13.0 26.0 A KOD /KVIZSHOW/ 19:14:57 20:00:38 12.0 27.0 TENYEK TV2 18:29:53 18:53:11 RESZKESSETEK BETOROK! /AM. VIGJATEK/ 18:56:22 20:56:37 FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/ 18:59:18 19:24:53 TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/ 20:01:09 22:23:19 25.0 JEGKORSZAK - ALLATI NAGY KARACSONY /AM. ANIMACIOS FILM/ 18:56:02 19:16:33 24.0 HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/ 21:30:09 22:31:27 11.0 FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/ 19:01:06 19:25:10 CSUCSFORMABAN 2. /AM. AKCIO VIGAJTEK/ 19:50:42 21:33:13 22.0 NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/ 18:57:51 19:59:26 21.0

11 Top15 összes csatorna célcsoport :nő
Műsor Csatorna Kezdés Befejezés Dátum AMR: A percenként megjelenő átlagos nézőszám AMR % A percenként megjelenő nézők aránya SHR % Az azonos időszakban tévét nézők közül egy eseményt figyelemmel kísérők száma (százaléka) X-FAKTOR /TEHETSEGKUTATO MUSOR/ RTL KLUB 20:00:05 22:43:09 28.0 48.0 HIRADO 18:29:03 19:08:54 19.0 37.0 A KOD /KVIZSHOW/ 19:14:50 20:01:23 34.0 BARATOK KOZT /MAGYAR FILMSOR./ 20:40:44 21:21:35 33.0 HAZASODNA A GAZDA /TARSKERESO SHOW/ 21:30:09 22:31:27 18.0 FOKUSZ /KOZELETI MAGAZIN/ 20:14:14 20:46:22 31.0 A GYANU ARNYEKABAN /MAGYAR DOKUREALITY-SOR./ 17:18:08 18:22:00 17.0 40.0 FOKUSZ PLUSZ /MAGAZIN/ 19:01:06 19:25:10 32.0 RESZKESSETEK BETOROK! 2.-ELVESZVE NEW YORKBAN /AM. FILMVIGJATEK/ 18:56:27 21:10:33 NAPLO /A TV2 HETI MAGAZINJA/ TV2 19:00:19 19:56:15 29.0 TENYEK 18:29:51 18:56:04 16.0 TWILIGHT SAGA - NAPFOGYATKOZAS /AM. ROM. DRAMA/ 20:01:09 22:23:19 X-FAKTOR NAP /AZ RTL KLUB MUSORA/ 19:00:23 19:53:11 THE VOICE - MAGYARORSZAG HANGJA /TEHETSEGKUTATO SHOW-MUSOR/ 20:26:48 22:18:24 15.0 JOBAN ROSSZBAN /MAGYAR FILMSOR./ 19:49:19 20:22:33 14.0 26.0


Letölteni ppt "Nézettség mérése,nézettségi adatok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések