Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
A BEMENETI KOMPETENCIÁK MÉRÉSE ÉS AZ ELŐZETES TUDÁS BESZÁMÍTÁSA BORSI ÁRPÁD főtitkár, FVSZ PhD hallgató, ELTE Budapest, október 12.
2
A FELNŐTTEK TANULÁSA MIÉRT? HOGYAN? HOL? KI SEGÍT?
3
AZ EGYÉNI TANULÁSI UTAK
MIÉRT? HOGYAN? HOL? KI SEGÍT?
4
KITEKINTÉS, AVAGY MI TÖRTÉNT A VILÁGBAN?
AZ EU AZ OECD KÜLFÖLDI JÓ PÉLDÁK
5
ÁTTEKINTÉS, AVAGY MI TÖRTÉNT HAZÁNKBAN?
ELHATÁROZÁSOK JOGSZABÁLYOK PROJEKTEK
6
NÉHÁNY HATÁLYOS JOGSZABÁLY
2003. évi LXXVI. tv (Szakképzési tv.) 2001. évi CI. tv. Felnőttképzési tv. 2009. évi XCVIII. Tv (Fktv. módosítása) 133/2010. (IV.22) korm.r. (Az OKJ) 20/2007 (V.21) SZMM r. (VIZSGA) 21/ 2007.(V.21.) SZMM r. (SZVK) 22/2004. (II.16.) korm. Akkreditáció 24/2004 (VI.22.) SZMM r. Akkreditáció 13/2010 (IV.22) SZMM r. Digitális írástudás
7
NÉHÁNY PROJEKT NFI Pályázat (2003) OECD RNFIL magyar részvétel HEFOP Szakképzés HEFOP Felnőttképzés TÁMOP Szakképzés + Felnőttképzés
8
TÜKÖRBE TEKINTÉS: AZAZ A MINDENNAPOK GYAKORLATA
ALAPPROBLÉMÁK Szereplők (.) Érdekeltek (?) Pénzügyek (!) Segítség (!!)
9
A SZEREPLŐK AZ EGYÉN AZ ÁLLAM KÖLTSÉG? MUNKÁLTATÓ A KÉPZŐINTÉZMÉNY
10
? ? = = KÉPZÉSI FOLYAMAT HOL MÉRÜNK? Modulzáró vizsga Szakmai vizsga
Munka Iskola Bemenet ? ? = = KÉPZÉSI FOLYAMAT
11
BEMENETI KOMPETENCIÁK MÉRÉSE…
Szintkód Szint Bemenet 21 alap - 31 közép Bemeneti kompetencia vagy 8. évfolyam 33 Bemeneti kompetencia vagy 10. évfolyam 51 Bemeneti kompetencia, szakmai előképzettség vagy 12. évfolyam 52 Bemeneti kompetencia, szakmai előképzettség vagy érettségi 54 emelt 55 felső Érettségi 61 Felsőfokú végzettség
12
AZ ELSŐ FEJLESZTÉS: HEFOP 3.2.1
13
EGY PÉLDA: A BOLTI ELADÓ
14
ELÁGAZÁS: ÉLELMISZER ÉS VEGYIÁRU ELADÓ
15
A BOLTI ELADÓ BEMENETI KOMPETENCIÁI
ALAPKOMPETENCIÁK INFO-KOMMUNIKÁCIÓS KOMPETENCIÁK SZAKMAI KOMPETENCIÁK
16
ALAPKOMPETENCIÁK – BOLTI ELADÓ
Olvashatóan ír Mondatokat alkot Rövid szöveget alkot Érthetően olvas Tagoltan olvas Szöveghűen olvas Megérti az olvasottakat Használja a négy számtani alapműveletet Tömeget mér Hosszúságot mér Százalékot számít Felismeri az alapvető összefüggéseket
17
INFO-KOMMUNIKÁCIÓS KOMPETENCIÁK
Tisztán, érthetően beszél Megérti a kapott információkat Kérdéseket tesz fel Válaszokat ad Megfogalmazza a véleményét Megérti mások kommunikációját
18
SZAKMAI KOMPETENCIÁK Tömeget becsül Hosszúságot becsül Űrtartalmat mér
Nyír, vág, darabol, aprít előírt méretre Tömeget becsül Hosszúságot becsül Űrtartalmat mér Űrtartalmat becsül Fejben számol Betartja az alapvető viselkedési normákat
19
A FELADATKÉSZÍTÉS ÁLTALÁNOS MENETE
FELADATMEGHATÁROZÁS A FELADAT PARAMÉTEREZÉSE ÉRTÉKELÉSI SZEMPONTOK KIALAKÍTÁSA AZ ÉRTÉKELÉS MEGHATÁROZÁSÁNAK MÓDJA A FELADAT KIPRÓBÁLÁSA
20
EREDMÉNYEK A GYAKORLATBAN
A FELNŐTTKÉPZŐK DILEMMÁI MÓDSZERTAN SZEMÉLYI FELTÉTELEK GAZDASÁGI KERETEK FELELŐSSÉG
21
A MUNKA FOLYTATÁSA A TÁMOP 2.2.1 -08 A KÉPZÉS INNOVÁCIÓJA
A PROGRAMRÓL ESZKÖZFEJLESZTÉS
22
AZ ESZKÖZÖK LOGIKÁJA A KÉPESÍTÉSEK SZINTJEI EGYSÉG ÉS CSOMAG ÁLTALÁNOS
SZAKMAI KONTAKTÓRA ELMÉLET ÉS MUNKAHELYI GYAKORLAT TÁVOKTATÁS MEGFIGYELHETŐ KOMPETENCIÁK ÉRTÉKELÉS
23
TOVÁBBI FELADATOK AUDITÁLÁS KIPRÓBÁLÁS KOMMUNIKÁCIÓ MÓDSZERTANI SEGÍTÉS A DILEMMÁK CSÖKKENTÉSE ALKALMAZÁS
24
BORSI ÁRPÁD borsi@fvsz.hu
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! BORSI ÁRPÁD
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.