Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton"— Előadás másolata:

1 Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton
Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton Hírközlés konferencia 2006. február 22. Lévay Örs, Antenna-csoport

2 1999 február: bevezetés a Budapesti Értéktőzsdére
Antenna kronológia Swisscom Broadcast AG nyeri az AH-privatizációs pályázatát 2005 Megkezdi működését a harmadik mobilszolgáltató, a Vodafone. Az Antenna Hungária részesedése 20% Portfólió-racionalizálás 2004 1999 február: bevezetés a Budapesti Értéktőzsdére ISO-9001 minősítés 2003 Jelentős beruházások révén közel kétszeresére nő a műsorszóró infrastruktúra kapacitása A két fő kereskedel-mi tv koncesszió-jának meghosz-szabbítása 2002 Országos Transzporthálózat kiépítése, távközlési szolgáltatások kezdete 2001 A társaság távközlési tevékenységét az Antenna Távközlési Rt-be szervezi ki 2000 1999 Közös vállalat létrehozása a Portugal Telecommal (HungaroDigitel) 1998 Antenna megvásárolja a Magyar Posta 10%-os Vodafone részesedését, opciós szerződést kötött a Vodafone-nal Magyarország csatlakozik az EU-hoz: távközlési szektor liberalizálása (műsorszórás is) 1997 A DVB-T (földi digitális televíziós) kísérletek és beruházások elindítása 1996 Antenna Hungária menedzs-mentjének kinevezése 1993 1992 az új Médiatörvény életbelépése A Vodafone részesedés értékesítése a Vodafone International felé Az AntennaMikro szolgáltatás megújítása, a rendszer teljes kódolása A Magyar Műsorszóró Vállalat átalakításával létrejön az Antenna Hungária

3 Tulajdonosi struktúra a privatizáció előtt és után
Tulajdonosi struktúra a privatizáció előtt és után

4 Antenna-csoport: tevékenységi körök
Antenna-csoport: tevékenységi körök Hunsat 50% Eduweb Multimédia Antenna Torony 99,33% Távközlés 99,99% HDT 55,38% Antel Invest 100% Műsor- szórás Infra- struktúra Antenna Hungária Távközlés Lakossági szolgáltatás

5 Stratégiai irányok Meglévő szolgáltatások Új projektek
Stratégiai irányok Meglévő szolgáltatások Új projektek Műsorterjesz-tés és műsor- szétosztás A piacvezető pozíció fenntartása az analóg környezetben Digitális műsorszórás és -szétosztás piaci elindítása a szabályozói környezet kialakítását követően Lakossági szolgáltatások Antenna Digital: digitális műsorelosztó szolgáltatás További piaci növekedés, értéknövelt szolgáltatások bevezetése Távközlés Versenyképes üzleti kommu-nikációs szolgáltatások A szolgáltatások körének kiterjesz-tése, új projektek és akvizíciók Infrastruktúra-hasznosítás, szerviz Toronyvállalati modell kialakítása, rugalmas szervizszolgáltatások További toronyakvizíciók, a szerviz-szolgáltatások körének kiterjesztése

6 A műsorterjesztési piac - Platformok versenye
A műsorterjesztési piac - Platformok versenye - Földfelszíni Piaci részesedés 35 % - Kábel Piaci részesedés 55 % - Műholdas Piaci részesedés 10 % IP alapú (TV over DSL) Mobil műsorszórás (DVB-H) A fenti piaci részesedések 2004-es adatok: 2008-ra becslések: Kábel: % Műhold: 13 % IPTV: 2 %

7 A digitalizáció és az Antenna Hungária
A digitalizáció és az Antenna Hungária AH cél  meghatározó szerep a digitális TV és rádió műsorszórás és -szétosztás bevezetésében Sikeres privatizáció: Swisscom Csoport  Európa élvonalában a műsorszórás digitalizálásában Friss tapasztalatok elsőkézből: - DVB-T - DVB-H Budapesti és kabhegyi üzemszerű sugárzás, 2 multiplex 2004 (3 közszolgálati műsor (mtv, m2, Duna TV)) - Digitális akcióprogram kormányzati elfogadása - Nemzetközi frekvencia-felosztási értekezlet - Első három országos multiplex kiépítése - További három multiplex kiépítése és elindulása Analóg szolgáltatás több lépcsős lekapcsolása – 2012

8 (földfelszíni digitális televízió)
DVB-T (földfelszíni digitális televízió)

9 DVB-T Európában – néhány példa
DVB-T Európában – néhány példa 1997: Stratégia: regionális, szigetszerű megközelítés, rövid simulcast 2003: Berlin/Brandenburg: teljes átállás a világon elsőként 2008: Teljes analóg-digitális átállás : Indulás 14 fizetős csatornával 2002: Alacsony előfizetői szám  a fizetős platform összeomlott : Műszaki és jogi szabályozás reformja 2005 november: DVB-T sugárzás újraindítása 2010: Teljes analóg-digitális átállás 1998: DVB-T indulás: OnDigital fizetős csatornákkal 2001: 1 millió DVB-T előfizető, de a fizetős modell megbukik 2002: Freeview: 30 FTA csatorna 2005: több, mint 5 millió háztartás 2012: Teljes analóg-digitális átállás Németország: Rövid simulcast időszak  Magas kábelpenetráció ellenére sikeres DVB-T indulás: a földfelszíni vétellel rendelkező háztartások száma általában növekedett az átállást követően kábel és/vagy műholdas háztartásokban is megjelent a DVB-T, mint opció Spanyolország 2002: analóg csatornák ingyenes simulcast sugárzása 2002: mindössze előfizető a fizetős csatornákra  a fizetős platform összeomlott, az ingyenes simultcast nem volt eléggé vonzó. UK: ITV Digital (formerly ONdigital) was the UK carrier of Digital Terrestrial Television (DTT) and was a joint venture between UK operators Carlton and Granada. ITV Digital was placed in to Administration in April 2002, and screens began to go blank on 1st May The BBC and Sky have joined forces to form a new DTT company, which launched on 30th October 2002 under the name Freeview. Induló stratégia: az akkor még analóg műholdas szolgáltatással versenyezni 1999: 3 millió analóg műholdas előfizető v. 0 DVB-T előfizető 2001: Műholdas szolgáltatás teljes digitalizálása: behozhatatlan versenyelőny: DTT csőd

10 DVB-T Európában – néhány következtetés
DVB-T Európában – néhány következtetés Ingyenes sugárzással induló platformok A vegyes modellre (FTA+fizetős) való áttérés függ az előfizetők számától Magyarországon jogi akadályok nehezítik a rövid simulcast időszakot Szigetszerű modell  látványos eredmények

11 Várható digitális penetráció Európában 2010-ben
Várható digitális penetráció Európában 2010-ben Forrás: Informa Media Group

12 A DVB-T stratégiai irányai Magyarországon
A DVB-T stratégiai irányai Magyarországon A digitális átállás szabályozásának kérdései: Mennyire legyen tagolt az értéklánc ? Milyen üzleti modell valósuljon meg ? Lesz-e lehetőség fizetős szolgáltatásokra ? Milyen módon ösztönzi a szereplőket a digitális átállásra ? 2005 december: A digitális műsorterjesztésről és a digitális átállás átmeneti szabályairól szóló törvénytervezet Amennyiben a parlament elfogadja a tervezetet: Műsorszóró és a MUX technikai operátor kötelező szervezeti elkülönülése: AH-nak kedvezőtlen Az analóg sugárzás minél hamarabb történő lekapcsolását kikényszerítik: az AH 2012-ig leszerződött analóg bevételeit veszélyezteti Nem számol a MUX-ok fizetős szolgáltatással történő hasznosításával: AH-nak kedvezőtlen

13 Az AH jelenlegi DVB-T rendszere
Az AH jelenlegi DVB-T rendszere Az üzemszerű sugárzás elindítása – október 12. 3 közszolgálati műsor (mtv, m2, Duna TV); 3 átjátszó-adó; 2 multiplex Budapesten (43 és 51-es csatorna), a budapesti 1-es multiplex Kabhegyen (64-es csatorna); Elektronikus programkalauz (EPG) és szuperteletext, további interaktív szolgáltatások műszaki előkészítése.

14 A digitális átállás folyamata Magyarországon
A digitális átállás folyamata Magyarországon 2004 október: DVB-T pilot projekt indulása 2005 március: kormányhatározat az átállás feladatairól 2006 május: ITU konferencia 2006: kormánydöntés a digitális műsorterjesztésről 2007: 2 vagy 3 MUX üzemszerű indulása (?) 2012: Teljes analóg-digitális átállás, további 3 vagy 4 MUX (?) 1021/2005. (III. 10.) számú Kormányhatározat a földfelszíni digitális televízió-műsorszórásra való átállás kormányzati feladatairól; 2005 december: A digitális műsorterjesztésről és a digitális átállás átmeneti szabályairól szóló törvénytervezet 2007: 2 vagy 3 MUX üzemszerű indulása a 2006-os ITU konferencia döntésének megfelelően - Elsőként induló MUX-ok FTA üzleti modellben - A hálózat kiépítése szigetszerűen, az analóg adók leállítása szigetszerűen - Analóg leállás vételkörzet 97%, háztartások 98%-os digitális lefedettségénél (nem csak DVB-T)

15 (digitális televízió mobilkészülékekre)
DVB-H (digitális televízió mobilkészülékekre)

16 A DVB-H Európában: pilot rendszerek
A DVB-H Európában: pilot rendszerek Piaci igény felmérésekkel egybekötött technológiai pilot tesztek: Finnország, Svájc, Franciaország, Nagy-Britannia, Spanyolország, Olaszország; Kereskedelmi szolgáltatás még nem indult Európában, nincs még működő üzleti modell; Magyarország: 2006 első negyedévében technológiai tesztek kezdete Budapesten és környékén; Nincs még szabályozás, kereskedelmi indulás csak ezt követően indulhat a piaci igények függvényében; Magas piaci várakozások mind a mobilcégek, mind a műsorszórók részéről.

17 (digitális műsorelosztás)
Antenna Digital (digitális műsorelosztás)

18 Digitális lakossági szolgáltatás elsőként a műsorelosztási piacon
Első lépés a digitalizáció útján Digitális lakossági szolgáltatás elsőként a műsorelosztási piacon - kiváló kép- és hangminőség mintegy 90 csatorna a kábeltelevíziós szolgáltatók valódi versenytársa 14 féle programcsomag  egyedülállóan rugalmas és fogyasztóbarát

19 Első lépés a digitalizáció útján
Első lépés a digitalizáció útján Új high-tech szolgáltatások: - Elektronikus műsorkalauz (EPG) Feltételes hozzáférés (CAS) Üzletfejlesztési tervek: Pay-per-view HDTV további értéknövelt szolgáltatások

20 Antenna Távközlési ZRt.
Antenna Távközlési ZRt.

21 Tevékenységünk Üzleti kommunikációs megoldások
Tevékenységünk Üzleti kommunikációs megoldások Bérelt vonal alapú szolgáltatások Menedzselt bérelt vonal LAN összekapcsolási szolgáltatás Hang-adat integráció IP Alapú szolgáltatások Bérelt vonali Internet, VoIP MPSL IP VPN ADSL alapú szolgáltatások ADSL alapú Internet hozzáférési szolgáltatás IPSecVPN ADSL hozzáféréssel Lakossági és SOHO szolgáltatások Szélessávú vezetéknélküli Internet hozzáférési szolgáltatás

22 Távközlési hálózatunk
Távközlési hálózatunk Országos Transzport Hálózat Optikai Hálózat (Budapesten) Mikrohullámú hálózatok Pont-pont Pont-multipont MPLS alapú IP gerinchálózat

23 Hálózat Üzemeltetési Központ
Hálózat Üzemeltetési Központ Végpontig felügyelt és menedzselt szolgáltatások Korszerű hálózatirányítási központ (NOC) 24/7/365 rendelkezésre állás Elektronikus hibajegy rendszer Tartalékolt menedzsment rendszer

24 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Antenna-csoport és a digitalizáció: több fronton"

Hasonló előadás


Google Hirdetések