Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Instore Média a döntés előtti pillanatban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Instore Média a döntés előtti pillanatban"— Előadás másolata:

1 Instore Média a döntés előtti pillanatban

2 A fogyasztói döntéshozatal
Pontosan tervezett 21% Kategória és a márka is előre eltervezett Általánosan tervezett 23% Kategória eltervezett, a márkaválasztás az eladáshelyen dől el Módosult választás 5% Kategória vagy a Márka előre eltervezett, azonban a helyszínen módosul a döntés Nem tervezett 51% Valamennyi döntés az eladáshelyen dől el Eladáshelyi döntés A fogyasztói döntések 75%+ befolyásolható az eladás helyszínén! Forrás: POPAI Resource

3 A fogyasztói döntéshozatal
Az impulzusvásárlások aránya minden vizsgált országban jelentős. Forrás: POPAI, Kereskedő magazin

4 A fogyasztói döntéshozatal
Forrás: AC Nielsen, POPAI

5 Médiaköltés alakulása (Listaáras Nyilvántartás mrd Ft kontra Inflációs Növekedés)
A mérések kezdete óta az éves reklámköltés listaáron 9,9 mrd Ft-ról 548 mrd Ft-ra nőtt. Ez még a tényleges kedvezmények és az inflációs pénzromlást figyelembe véve is jelentős és folyamatos növekedés. Szaggatott vonallal jelöltük, hogy pusztán inflációval növelve hogyan növekedett volna 1991 óta a listaáras reklámköltés. Forrás: Magyar Reklámszövetség, TNS Media Intelligence

6 Reklámok zavaró hatása
Az eladáshelyi reklámfelületeket a fogyasztók inkább hasznos információként kezelik, nem zavaró reklámként. A reklámzaj eredményeként jelentős ellenérzés alakult ki bizonyos hirdetési módok iránt. A lakosság 28%-a ezzel egyidejűleg aktív reklámkerülővé vált. Forrás: PanMedia Western, TGI Hungary, MRSZ

7 Integrált kommunikáció
Az ATL kampányokkal megalapozott márka erejét látványos, kreatív felületek hívják életre. Ez versenyelőnyt biztosít a konkurensekkel szemben. A reklámüzenet két szempontból is a legjobbkor éri a fogyasztót: Döntés előtti pillanatok Reklám-befogadó állapot

8 Integrált kommunikáció

9 Integrált kommunikáció

10 Integrált kommunikáció

11 Integrált kommunikáció

12 Média-értékek Értékes célcsoportok Magas kontaktus időtartam
Jelentős kontaktusszám Mérhető hatékonyság Alacsony holt szórás Alacsony elérési költség Pontosan tervezhető hely és idő Teljeskörű szolgáltatás

13 Értékes célcsoportok Az élelmiszert vásárlók ESOMAR státusz szerinti szegmentációja
Az Interspar és Kaiser’s üzletekben az országos átlagot jelentősen meghaladja a fiatal, fizetőképes réteg aránya! Forrás: TGI

14 Magas kontaktus időtartam
Egy átlagos felnőtt fogyasztó* hetente 68 percet tölt – saját bevallása szerint – a legnagyobb (élelmiszer) áruházakban** Napi átlagban ez 10 perc, ami a hasonló módon – önbevallás – felvett média-használati adatokkal összevethető* Forrás: * KSH: évesek, Szonda Ipsos: 18-74 ** CBA,Tesco,Spar,Auchan,Kaiser’s,Match,Cora,Plus,reál,Penny,Lidl,Metro

15 Magas kontaktus időtartam
Affinitási index a heti vásárlási idő alapján 110 120 130 140 150 160 170 180 190 200 100 átlag feletti időt (68perc+) áruházakban töltők GYES, GYED Bp-megyeszékhely ABC1 diplomás 18-49 Forrás: Szonda Ipsos

16 Jelentős kontaktusszám
2009 évi Tesco látogató számok Tesco hyper ( 96 ) /év Tesco hyper ( 96 ) /hó Forrás: Teso Global Zrt,, TGI

17 In-store kampányok elemzése

18 Hatékonysági vizsgálatokat befolyásoló tényezők:
ATLkampányok: elektronikus média nyomtatott média közterület BTL/ In-store aktivitások: árakció másodlagos kihelyezés leaflet megjelenés hostess promóció Egyéb: főszezon termékkategória kiszerelés termékbevezetés kihelyezett termék mennyisége

19 Átlagos forgalmi változás eszközönként
Vizsgált kampányok száma: 25 Átlagos forgalmi változás: + 67% Vizsgált kampányok száma: 15 Átlagos forgalmi változás: + 72% Vizsgált kampányok száma: 3 Átlagos forgalmi változás: + 211% Forrás: Célcsoport Média Kft.

20 Átlagos forgalmi változás eszközönként
Vizsgált kampányok száma: 7 Átlagos forgalmi változás: + 40% Vizsgált kampányok száma: 4 Átlagos forgalmi változás: + 47% Vizsgált kampányok száma: 10 Átlagos forgalmi változás: + 83% Forrás: Célcsoport Média Kft.

21 Átlagos forgalmi változás eszközönként
Vizsgált kampányok száma: 6 Átlagos forgalmi változás: + 78% Forrás: Célcsoport Média Kft.

22 Az instore reklámeszközök észlelési mutatói-hatékonysági vizsgálatok összehasonlítása
22

23 Észlelési és Azonosítási eredmények összehasonlítása
Forrás: TGI, * Célcsoport Média, Instore kutatás május

24 Észlelés-hatékonyság összehasonlítása
Szépségápolás Észlelés: 17% Azonosítás: 41% Hatékonyság: -15% Szépségápolás Észlelés: 40% Azonosítás: 61% Hatékonyság: n.a. Margarin Észlelés: 33% Azonosítás: 53% Hatékonyság: 24% Multi brand promóció Észlelés: 60% Azonosítás: 51% Hatékonyság: n.a. Margarin Észlelés: 35% Azonosítás: 51% Hatékonyság: 24% Folttisztító Észlelés: 60% Azonosítás: 62% Hatékonyság: 6% Forrás: Célcsoport Média Kft.

25 Észlelés-hatékonyság összehasonlítása
Kefír Észlelés: 63% Azonosítás: 70% Hatékonyság: 76% Tejdesszert Észlelés: 70% Azonosítás: Hatékonyság: n.a. Tejdesszert Észlelés: 86% Azonosítás: 72% Hatékonyság: 1% Forrás: Célcsoport Média Kft.

26 Teljes körű szolgáltatás
Tervezés Gyártás Kampányszervezés Kihelyezés Karbantartás, monitoring Hatékonyságvizsgálat

27 Alkalmazási javaslatok
Termékbevezetés Az ATL nagy holt-szórással dolgozik és még nincs lojális fogyasztói tábor Fogyasztói promóciók Az eladáshelyi reklámfelület visszautal az ATL kampányra és aktivizálja a márka erejét Főszezon Magas konkurens aktivitás ellensúlyozása Regionális célok támogatása A médiafelület akár egy-egy áruházban is alkalmazható Eladáshelyi médiafelületek alkalmazásával nagyobb biztonsággal lehet sikeres az átfogó ATL kampány

28 Bevkocsi tároló

29 Üveg és Ajtó dekoráció

30 Bevásárló kocsi és Banner

31 Biztonsági kapuk

32 Eladótéri kapu

33 Padlómatrica

34 Polczászló és Polckártya

35 Polckapu és Polckorona

36 Kasszazóna: KVR, Kassza tálca,Futószalag

37 Egyedi dekorációk

38 Médiatípusok hálózatonként
A Célcsoport Média által értékesített felületeik Egyéb cégek kezelésében lévő felületek

39 Összefoglalás Az in-store médialehetőségek az ATL kampányok értékes kiegészítői A fogyasztók 75%-a befolyásolható az eladás helyén Az integrált kommunikáció in-store médiumok alkalmazásával valósul meg A döntés pillanatában aktivizálja a márka erejét Magas kontaktus-lehetőséget biztosít Értékes célcsoportok fedhetők le alacsony holt-szórással A hatékonyság mérhető Befejezésül ismételjük meg a javaslatot és a várt előnyöket. Ha meggyőződéssel és magabiztosan beszélünk, biztos a siker.

40 Referencia Lista


Letölteni ppt "Instore Média a döntés előtti pillanatban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések