Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 VI. Terjeszkedés 3.. 2 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 VI. Terjeszkedés 3.. 2 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás."— Előadás másolata:

1 1 VI. Terjeszkedés 3.

2 2 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás és statisztika  Piackutatás  Minőségellenőrzés  Szabvány-előírások biztosítása

3 3 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás és statisztika  Piackutatás  Minőségellenőrzés  Szabvány-előírások biztosítása

4 4 Marketingmix elemei (4P) 1. Termékpolitika  Product 2. Árpolitika  Price 3. Értékesítési csatorna politika  Place 4. Promóció  Promotion  Centripetális marketing  Minden elem ugyanabba az irányba hat.  Centrifugális marketing  Az egyes elemek egymásnak ellentmondanak.

5 5 Termékpolitika I. 1. Alaptermék  Amiért a vevő megvásárolja. 2. Aktuális termék  Piacra vitt termék. 3. Gazdagított termék  Termékeladással kapcsolatos kondíciók is.  Pozícionálás  Márka  Országeredet-hatás

6 6 Termékpolitika II. Fejlesztés Bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás Értékesítés

7 7 Árpolitika Az árpolitika kialakításának lépései: 1. Célok meghatározás 2. Árazási eljárások közötti választás 3. Piaci sikerek mérése és elemzése

8 8 1. Célok meghatározása  Profitorientált célok  Értékesítés-orientált célok  Helyzetorientált célok

9 9 2. Árazási eljárások  Kompetitív árazás  Költség plusz árazás  Célárazás  Pszichológiai árazás  Diszkontárazás

10 10 3. Piaci sikerek mérése  Teljes költség számítás  Fedezetszámítás

11 11 Értékesítési csatorna politika  Saját névben, saját számlára  Pl. nagyker, kisker  Saját névben, más számlájára  Pl. bizományos  Más nevében, más számlájára  Pl. ügynök, alkusz  Push stratégia  Ügynök van meggyőződve, motiválva  Pull stratégia  Vevő igényli az ügynöktől

12 12 Promóció 1. Termékreklám 2. Institucionális reklám 3. Országreklám 4. Image-reklám 5. Rejtett reklám  Push stratégia  Pull stratégia

13 13 Promóció Below the line Above the line TV-Reklám Rádióreklám Újsághirdetés Óriásplakát Direkt marketing Termékpróba Rendezvény E-commerce Nyereményjáték Szponzorálás

14 14 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás és statisztika  Piackutatás  Minőségellenőrzés  Szabvány-előírások biztosítása

15 15 Szabvány-előírások biztosítása A helyi egészségügyi szervezet képviselője felhívta a Drinkosoft képviselőjének figyelmét arra, hogy az egészségügyi normáknak megfelelően egy üveg ásványvíz magnéziumtartalma nem haladhatja meg a 45 mg/üveg mennyiséget. Az előállítás során az átlagosan hozzáadott magnézium 39,2 mg/üveg, amely normális eloszlást követ és 2,8 mg szórást mutat. Mennyi annak a valószínűsége, hogy egy üveg magnéziumtartalma meghaladja az egészségügyi határértéket?

16 16 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások  Binomiális eloszlás  Hipergeometrikus eloszlás  Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások  Egyenletes eloszlás  Normális eloszlás  Standard normális eloszlás  Exponenciális eloszlás

17 17 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások  Binomiális eloszlás  Hipergeometrikus eloszlás  Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások  Egyenletes eloszlás  Normális eloszlás  Standard normális eloszlás  Exponenciális eloszlás

18 18 Nevezetes valószínűségi képletek

19 19 Kérdéses valószínűség kiszámítása

20 20 Szabvány-előírások ellenőrzése A helyi egészségügyi szervezet képviselője holnapra tervezi látogatását a Drinkosoft Rt.- hez. Várhatóan véletlenszerűen (visszatevéssel) kiválasztott 50 üveg magnéziumtartalmát fogja megvizsgálni a napi 100 üveges termelésből. Mennyi annak a valószínűsége, hogy a bevizsgáltakból egy üveg magnéziumtartalma sem fogja meghaladni az egészségügyi határértéket?

21 21 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások  Binomiális eloszlás  Hipergeometrikus eloszlás  Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások  Egyenletes eloszlás  Normális eloszlás  Standard normális eloszlás  Exponenciális eloszlás

22 22 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások  Binomiális eloszlás  Hipergeometrikus eloszlás  Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások  Egyenletes eloszlás  Normális eloszlás  Standard normális eloszlás  Exponenciális eloszlás

23 23 Kérdéses valószínűség kiszámítása

24 24 Piackutatás A kereslet területi megoszlására kíváncsiak a Chocca Rt. vezetői. Egy magyarországi statisztikai adatbázis szerint egy átlagos magyar állampolgár egy évben 2000 g csokoládét fogyaszt el 300 grammos szórással. A cég munkatársai első körben arra voltak kíváncsiak, hogy a békéscsabai értékesítési központ közvetlen környezetében ez az érték 2000 grammnál nagyobb-e. Emiatt 100 fős mintát vettek és elemeztek, amely során kiderült, hogy a mintában szereplő emberek átlagosan évi 2300 gramm csokoládét esznek meg. 5%-os szignifikanciaszint mellett állítható-e, hogy Békéscsaba környezetében a csokoládéfogyasztás magasabb az országos átlagnál?

25 25 1. 1. Hipotézisek felállítása 3. 3. Kritikus érték meghatározása 4. 4. Próbafüggvény értékének kiszámítása 5. 5. Döntés és értelmezés 2. 2. Próbafüggvény kiválasztásaHipotézisvizsgálat

26 26  Alternatív hipotézis – sejtés (H a )  Nullhipotézis – ellentett esemény (H 0 )  Milyen oldali próbát végzünk? (baloldali, jobboldali vagy kétoldali próba) Megoldás:  H a :  > 2000  H 0 :   2000  Jobb oldali próbát végzünk. 1. Hipotézisek felállítása

27 27  Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba  Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása

28 28  Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba  Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása

29 29 3. Kritikus érték meghatározása

30 30 4. Próbafüggvény értékének kiszámítása  Standard hiba  Z-próba értéke

31 31 ZkZk 1-  5. Döntés és értelmezés  Z k < Z próba  A próba az elvetési tartományba esik!  H 0 elvetve – H a elfogadva  Értelmezés: A feltételezés igaz; Békéscsaba környékén nagyobb a csokoládéfogyasztás! ZkZk 1-  Z

32 32 Minőségellenőrzés A Drinkosoft Rt. Igazgatósága egy ásványvíz gyártósor beszerzése mellett döntött. A gyártósor műszaki leírása alapján a töltőgép 1500 ml ásványvizet tölt a palackokba, mely normális eloszlást követ, de számolva a gép mérési hibáival a töltésnél (az ettől az értéktől vett átlagos eltérésnek) szórásnak 3 ml lett megjelölve. Az új termelési vezető a próbaüzem során bevizsgálta az első 100 legyártott palack űrtartalmát, s meglepődve tapasztalta, hogy átlagosan 1507 ml ásványvíz került a palackokba. A leírásban 95%-os megbízhatósági szintet jelölt meg a gyártó, így a Drinkosoft nem tudja, fordulhat-e panasszal az AquaMaker-hez a túltöltés miatt.

33 33 1. 1. Hipotézisek felállítása 3. 3. Kritikus érték meghatározása 4. 4. Próbafüggvény értékének kiszámítása 5. 5. Döntés és értelmezés 2. 2. Próbafüggvény kiválasztásaHipotézisvizsgálat

34 34  Alternatív hipotézis – sejtés (H a )  Nullhipotézis – ellentett esemény (H 0 )  Milyen oldali próbát végzünk? (baloldali, jobboldali vagy kétoldali próba) Megoldás:  H a :  > 1500  H 0 :   1500  Jobb oldali próbát végzünk. 1. Hipotézisek felállítása

35 35  Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba  Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása

36 36  Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba  Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása

37 37 3. Kritikus érték meghatározása

38 38 4. Próbafüggvény értékének kiszámítása  Standard hiba  Z-próba értéke

39 39 ZkZk 1-  5. Döntés és értelmezés  Értelmezés: A feltételezés igaz; a Drinkosoft fordulhat panasszal az AquaMakerhez túltöltés miatt! ZkZk 1-  Z  Z k < Z próba  A próba az elvetési tartományba esik!  H 0 elvetve – H a elfogadva

40 40 Viszontlátásra!


Letölteni ppt "1 VI. Terjeszkedés 3.. 2 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések