Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaCsenge Balogné Megváltozta több, mint 10 éve
1
1 VI. Terjeszkedés 3.
2
2 Tematika Marketingmix elemei Termékpolitika Árpolitika Értékesítési csatorna politika Promóció Alkalmazott valószínűségszámítás és statisztika Piackutatás Minőségellenőrzés Szabvány-előírások biztosítása
3
3 Tematika Marketingmix elemei Termékpolitika Árpolitika Értékesítési csatorna politika Promóció Alkalmazott valószínűségszámítás és statisztika Piackutatás Minőségellenőrzés Szabvány-előírások biztosítása
4
4 Marketingmix elemei (4P) 1. Termékpolitika Product 2. Árpolitika Price 3. Értékesítési csatorna politika Place 4. Promóció Promotion Centripetális marketing Minden elem ugyanabba az irányba hat. Centrifugális marketing Az egyes elemek egymásnak ellentmondanak.
5
5 Termékpolitika I. 1. Alaptermék Amiért a vevő megvásárolja. 2. Aktuális termék Piacra vitt termék. 3. Gazdagított termék Termékeladással kapcsolatos kondíciók is. Pozícionálás Márka Országeredet-hatás
6
6 Termékpolitika II. Fejlesztés Bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás Értékesítés
7
7 Árpolitika Az árpolitika kialakításának lépései: 1. Célok meghatározás 2. Árazási eljárások közötti választás 3. Piaci sikerek mérése és elemzése
8
8 1. Célok meghatározása Profitorientált célok Értékesítés-orientált célok Helyzetorientált célok
9
9 2. Árazási eljárások Kompetitív árazás Költség plusz árazás Célárazás Pszichológiai árazás Diszkontárazás
10
10 3. Piaci sikerek mérése Teljes költség számítás Fedezetszámítás
11
11 Értékesítési csatorna politika Saját névben, saját számlára Pl. nagyker, kisker Saját névben, más számlájára Pl. bizományos Más nevében, más számlájára Pl. ügynök, alkusz Push stratégia Ügynök van meggyőződve, motiválva Pull stratégia Vevő igényli az ügynöktől
12
12 Promóció 1. Termékreklám 2. Institucionális reklám 3. Országreklám 4. Image-reklám 5. Rejtett reklám Push stratégia Pull stratégia
13
13 Promóció Below the line Above the line TV-Reklám Rádióreklám Újsághirdetés Óriásplakát Direkt marketing Termékpróba Rendezvény E-commerce Nyereményjáték Szponzorálás
14
14 Tematika Marketingmix elemei Termékpolitika Árpolitika Értékesítési csatorna politika Promóció Alkalmazott valószínűségszámítás és statisztika Piackutatás Minőségellenőrzés Szabvány-előírások biztosítása
15
15 Szabvány-előírások biztosítása A helyi egészségügyi szervezet képviselője felhívta a Drinkosoft képviselőjének figyelmét arra, hogy az egészségügyi normáknak megfelelően egy üveg ásványvíz magnéziumtartalma nem haladhatja meg a 45 mg/üveg mennyiséget. Az előállítás során az átlagosan hozzáadott magnézium 39,2 mg/üveg, amely normális eloszlást követ és 2,8 mg szórást mutat. Mennyi annak a valószínűsége, hogy egy üveg magnéziumtartalma meghaladja az egészségügyi határértéket?
16
16 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások Binomiális eloszlás Hipergeometrikus eloszlás Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások Egyenletes eloszlás Normális eloszlás Standard normális eloszlás Exponenciális eloszlás
17
17 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások Binomiális eloszlás Hipergeometrikus eloszlás Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások Egyenletes eloszlás Normális eloszlás Standard normális eloszlás Exponenciális eloszlás
18
18 Nevezetes valószínűségi képletek
19
19 Kérdéses valószínűség kiszámítása
20
20 Szabvány-előírások ellenőrzése A helyi egészségügyi szervezet képviselője holnapra tervezi látogatását a Drinkosoft Rt.- hez. Várhatóan véletlenszerűen (visszatevéssel) kiválasztott 50 üveg magnéziumtartalmát fogja megvizsgálni a napi 100 üveges termelésből. Mennyi annak a valószínűsége, hogy a bevizsgáltakból egy üveg magnéziumtartalma sem fogja meghaladni az egészségügyi határértéket?
21
21 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások Binomiális eloszlás Hipergeometrikus eloszlás Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások Egyenletes eloszlás Normális eloszlás Standard normális eloszlás Exponenciális eloszlás
22
22 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások Binomiális eloszlás Hipergeometrikus eloszlás Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások Egyenletes eloszlás Normális eloszlás Standard normális eloszlás Exponenciális eloszlás
23
23 Kérdéses valószínűség kiszámítása
24
24 Piackutatás A kereslet területi megoszlására kíváncsiak a Chocca Rt. vezetői. Egy magyarországi statisztikai adatbázis szerint egy átlagos magyar állampolgár egy évben 2000 g csokoládét fogyaszt el 300 grammos szórással. A cég munkatársai első körben arra voltak kíváncsiak, hogy a békéscsabai értékesítési központ közvetlen környezetében ez az érték 2000 grammnál nagyobb-e. Emiatt 100 fős mintát vettek és elemeztek, amely során kiderült, hogy a mintában szereplő emberek átlagosan évi 2300 gramm csokoládét esznek meg. 5%-os szignifikanciaszint mellett állítható-e, hogy Békéscsaba környezetében a csokoládéfogyasztás magasabb az országos átlagnál?
25
25 1. 1. Hipotézisek felállítása 3. 3. Kritikus érték meghatározása 4. 4. Próbafüggvény értékének kiszámítása 5. 5. Döntés és értelmezés 2. 2. Próbafüggvény kiválasztásaHipotézisvizsgálat
26
26 Alternatív hipotézis – sejtés (H a ) Nullhipotézis – ellentett esemény (H 0 ) Milyen oldali próbát végzünk? (baloldali, jobboldali vagy kétoldali próba) Megoldás: H a : > 2000 H 0 : 2000 Jobb oldali próbát végzünk. 1. Hipotézisek felállítása
27
27 Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása
28
28 Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása
29
29 3. Kritikus érték meghatározása
30
30 4. Próbafüggvény értékének kiszámítása Standard hiba Z-próba értéke
31
31 ZkZk 1- 5. Döntés és értelmezés Z k < Z próba A próba az elvetési tartományba esik! H 0 elvetve – H a elfogadva Értelmezés: A feltételezés igaz; Békéscsaba környékén nagyobb a csokoládéfogyasztás! ZkZk 1- Z
32
32 Minőségellenőrzés A Drinkosoft Rt. Igazgatósága egy ásványvíz gyártósor beszerzése mellett döntött. A gyártósor műszaki leírása alapján a töltőgép 1500 ml ásványvizet tölt a palackokba, mely normális eloszlást követ, de számolva a gép mérési hibáival a töltésnél (az ettől az értéktől vett átlagos eltérésnek) szórásnak 3 ml lett megjelölve. Az új termelési vezető a próbaüzem során bevizsgálta az első 100 legyártott palack űrtartalmát, s meglepődve tapasztalta, hogy átlagosan 1507 ml ásványvíz került a palackokba. A leírásban 95%-os megbízhatósági szintet jelölt meg a gyártó, így a Drinkosoft nem tudja, fordulhat-e panasszal az AquaMaker-hez a túltöltés miatt.
33
33 1. 1. Hipotézisek felállítása 3. 3. Kritikus érték meghatározása 4. 4. Próbafüggvény értékének kiszámítása 5. 5. Döntés és értelmezés 2. 2. Próbafüggvény kiválasztásaHipotézisvizsgálat
34
34 Alternatív hipotézis – sejtés (H a ) Nullhipotézis – ellentett esemény (H 0 ) Milyen oldali próbát végzünk? (baloldali, jobboldali vagy kétoldali próba) Megoldás: H a : > 1500 H 0 : 1500 Jobb oldali próbát végzünk. 1. Hipotézisek felállítása
35
35 Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása
36
36 Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása
37
37 3. Kritikus érték meghatározása
38
38 4. Próbafüggvény értékének kiszámítása Standard hiba Z-próba értéke
39
39 ZkZk 1- 5. Döntés és értelmezés Értelmezés: A feltételezés igaz; a Drinkosoft fordulhat panasszal az AquaMakerhez túltöltés miatt! ZkZk 1- Z Z k < Z próba A próba az elvetési tartományba esik! H 0 elvetve – H a elfogadva
40
40 Viszontlátásra!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.