Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaMarcell Szalai Megváltozta több, mint 10 éve
1
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
Kovács Melinda Muntean Júlia Szűcs Mónika
2
Amiről beszélni fogunk…
Marketing terv felépítése Piackutatás, piacelemzés 4P Szolgáltatás Ár Értékesítési hely Promóció
3
Marketing terv tartalma
Piac jellemzői Piackutatás Image Megcélzott piac szegmens Árak Értékesítési csatornák Promóció
4
Piacelemzés/Piackutatás
Kereslet általános jellemzői Igényfelmérés Értékesítési prognózisok Termékéletciklus: bevezetés Kockázatok, korlátok
5
SWOT Erősségek Gyengeségek Versenyelőnyök: -megközelíthetőség
-hangulat -olcsóbb korcsolyázási/kölcsön-zési/élezési lehetőség Versenyhátrányok: -szezonalitás -konkurencia Lehetőségek Veszélyek Fejlesztések: -szolgáltatás bővítés (rendezvények) Kockázatelemzés: -nem megfelelő kereslet -reklamáció (zaj)
6
Első P: Szolgáltatás I. Szolgáltatás sajátosságai: Célcsoport:
Szabadtéri korcsolyapálya a Dóm téren Sport és szórakozás Célcsoport: Szegeden és Szeged környékén élők (korcsolyázni tudók/tanulni vágyók, sportolók, iskolák, cégek) Turisták
7
Első P: Szolgáltatás II.
Kapcsolódó szolgáltatások: Rendezvények Tanfolyamok Korcsolyakölcsönzés, -élezés Ruhatár Jégbár Reklámfelület
8
Második P: Ár I. Árpolitikai célok kialakítása: Profit-maximalizálás
Piaci részesedés növelése Árbevétel-maximalizálás Minőségi árképzés Árstabilizáció Túlélés
9
Második P: Ár II. Piaci bevezető ár-promóciós mix Lefölöző árstratégia
Magas promóció Gyors lefölözés Behatoló árstratégia Gyors behatolás Alacsony promóció Lassú lefölözés Lassú behatolás
10
Második P: Ár III. Árképzési módszer: Költségbázisú Keresletbázisú
Versenytársbázisú Többtényezős
11
Második P: Ár IV. A kereslet árrugalmasságának mérése:
Ár 1%-os változtatása hány %-os keresletváltozást eredményez Rugalmas vs. rugalmatlan Versenytársak árainak, árképzésének elemzése
12
Harmadik P: Értékesítési hely I.
Szolgáltatásnyújtás helye-szempontok: Megközelíthetőség (városközpont) Hangulat (Dóm) Figyelemfelhívás Elrendezés Szolgáltatás választék (rendezvények) Karbantartás
13
Harmadik P: Értékesítési hely II.
Értékesítési rendszer (beszállítók, logisztika) Költséghatékonyság Image: szolgáltatásról alkotott kedvező kép Állandó jó minőség Széles szolgáltatás paletta Szolgáltatást nyújtók
14
Negyedik P: Promóció Marketingkommunikációs mix:
Reklám (szájreklám, szórólapok, internet) Eladásösztönzés (kedvezmények) Közönségkapcsolatok (szponzorok reklámozása, sportesemények Személyes eladás
15
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.