Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A követelések hosszú és mozgalmas élete – informatikai szemszögből

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A követelések hosszú és mozgalmas élete – informatikai szemszögből"— Előadás másolata:

1 A követelések hosszú és mozgalmas élete – informatikai szemszögből
Késmárki Szoftverfejlesztő Kft Budapest, József utca Tel.: +36 (1) Mobil: +36 (30) Web: A követelések hosszú és mozgalmas élete – informatikai szemszögből 2013. február 28. 1 1

2 A jó vagy a sötét oldalon állunk?
2

3 Gróf Széchenyi István: Hitel (1830)
Mit gondolt erről a „legnagyobb magyar”? Gróf Széchenyi István: Hitel (1830) „mennél bizonyosb a valahai visszafizetés napja, annál nagyobb a meggondolás, tartalék s óvakodás az adósságcsinálásban, s így lassankint annál több a rend, erkölcsiség sat. Mennél több pedig a kibújósdi hátulsó kapu, annál nagyobb a gondatlanság, szelesség a pénzek felvételében, s így lassankint annál több a rendetlenség, erkölcstelenség, sat.” 3 3

4 A követeléskezelés világa
A követeléskezelés résztvevői Behajtó cég Workout cég A követeléskezelés világa Hitelező Adós Közjegyző Bíróság Felszámoló Végrehajtó 4 4

5 Pár lehetséges életút Puha behajtás Jogi szakasz Kiadás kezelőnek
Eladás

6 Az ügyek kikerülnek a vállalati rendszerből
Kötelezettek alap adatai Tartozásszámlák Export A követelés kikerül a vállalati rendszer biztonságából, a jól ellenőrzött folyamatok közül Miért kerül ki? A vállalati rendszer nem tudja kezelni a sok új szereplőt A vállalati rendszer nem képes befogadni a bonyolult behajtási folyamatokat Ügyfél kapcsolatfelvételek Értékelés Import Vállalati rendszer interfészek Excel Csatorna

7 Az új szereplők Kik az új szereplők? Kezesek, adóstársak Örökösök
Más hitelezők Közjegyzők Bíróságok Felszámolók Végrehajtók Különféle egyéb hivatalok Mit kell tennünk velük kapcsolatban? Leveleket írni, fogadni Különleges technikai (XML) dokumentumokat generálni nekik Válaszaikat, üzeneteiket feldolgozni Költség igényeiket kielégíteni, azt számon tartani Jogvesztő határidőkre ügyelni Kérdéseikre mindig pontosan és szabatosan válaszolni

8 További egyszeri adatcserék
Kötelezettek alap adatai Tartozásszámlák Export Kik a szereplők? Hitelező – Behajtó cég Hitelező – Workout cég Workout cég – Behajtó cég Workout cég – Workout cég Nem ritka a 4-5 alkalommal gazdát cserélő ügy sem! Ügyfél kapcsolatfelvételek Értékelés Import ek Exceles egyeztetések Csatorna

9 A mindennapok adatcseréi
Térülési adatok (behajtóhoz) Előterjesztések (részletfizetés engedélyezés) Kérdések (reklamáció kezelés) Import Térülési adatok (hitelezőhöz) Döntések az előterjesztésekről Válaszok a kérdésekre Export Telefon Exceles egyeztetések Csatorna

10 Lehetne a behajtási folyamat
Elégedettek vagyunk ezzel? Lehetne a behajtási folyamat Gyorsabb? Pontosabb? Eredményesebb?

11 Indecs megbízói rendszer
Behajtási megbízások Követelés értékesítés Kintlévőségek Dokumentumok Pénzforgalom Térülések hitelezőhöz Vállalati rendszer (ERP) IndecsWeb Megbízói portál Behajtási információk Behajtási információk Indecs vagy más rendszer (követeléskezelő cég) Dokumentumok Közös adatbázis Térülések behajtóhoz Előterjesztések, kérdések Indecs Saját behajtási osztály Válaszok 11 11

12 Saját kezelés, kiadás, eladás
Saját kezelés – VIP adósok Kizárás az automata folyamatok hatálya alól Nem örökre, csak meghatározott ideig Kiadás Kiadás kezelőnek Egy vagy több kezelési keretszerződés Manuális vagy automatikus kiadás Szabályrendszerek bevezetése Eladás Eladásra gyűjtés Engedményezéskori dokumentáció átadás Térülések „utánküldése”

13 Minden egy helyen Követelési ügyek a megbízói portálon IndecsWeb
Dokumentáció Induló dokumentáció Kezelési dokumentáció: bejövő és kimenő Kezelő cég (Indecs vagy más) Vállalati rendszer (ERP) Kezelési adatok Események, történések Behajtási kommunikáció Pénzügyek Bevételek Ráfordítások Sikerdíjak Kezelő cég (Indecs vagy más)

14 A gyorsaság értéke Mennyit ér a gyorsaság?
A folyamat elején megnyert 15 nap akár 5-10%-os eredmény javulást is okozhat Minden további késlekedés, adminisztrációs holtidő bizonyíthatóan veszteséget okoz Mérhető Számszerűsíthető

15 A dokumentáltság értéke
Mennyit ér a jó dokumentáltság? Adminisztrációs költségeket csökkent (!) A behajtási esélyt növeli minden plusz információ Eladás esetén az ügyért többet adnak a piacon

16 Késmárki Szoftverfejlesztő Kft.
Köszönjük figyelmüket Késmárki Szoftverfejlesztő Kft. Késmárki Mátyás ügyvezető Irodánk címe: 1146 Budapest, Cházár András utca 18. Telefonszámunk: +36 (1) címünk: Web: 16


Letölteni ppt "A követelések hosszú és mozgalmas élete – informatikai szemszögből"

Hasonló előadás


Google Hirdetések