Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Adományszervezési kampányok Ambrus Kiry Noémi – Bullain Nilda.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Adományszervezési kampányok Ambrus Kiry Noémi – Bullain Nilda."— Előadás másolata:

1 Adományszervezési kampányok Ambrus Kiry Noémi – Bullain Nilda

2 Mi a kampány?  Konkrét adományszervezési cél  Rövidebb (1 éven belüli), meghatározott idő  Egységes üzenet  Komplex, többféle eszköz használata  Egymást megerősítő, kiegészítő elemek  Ismételhető, „építőelem”

3 Milyen a kampány? A kampány jellemzői  csapatmunka  intenzív  időben behatárolt  célra fókuszáló  kreatív folyamat

4 Adományszervezési stratégiában: – Hosszú távon kiszámítható bevételek elérésére – Nem projektcélú bevételek növelésére – Adományozók toborzására – Adományozók megtartására és lojalitásuk növelésére – Adományok növelésére – Adatbázis kiépítésére / karbantartására Mire jó a kampány?

5 Kommunikációs stratégiában: – Szervezet ismertségének növelésére – Az ügy népszerűsítésére (tudatosítás)‏ – Arculatépítésre, brand-építésre – Üzenet célcsoporthoz való eljuttatására – Ügyet támogatók mozgósítására – Szervezet pozicionálására Mire jó a kampány?

6 Kampánycélok Miben segíti a szervezetet?Szervezeti cél Miben segíti a küldetést?Missziós cél Kikhez és hogyan szólunk?Marketing cél Hány forintot hozzunk be?Pénzügyi cél

7 Példa kampánycélok megfogalmazására  400,000 Ft összegyűjtése egy cukorbetegséggel kapcsolatos kiadványra (egyszeri kampány)‏  A szervezet ismertségének növelése a településen  A cukorbetegséggel élő emberek problémáira való figyelemfelhívás a lakosság körében Városi beteg-érdekképviseleti egyesület Kampánycélok

8 Példa kampánycélok megfogalmazására  12,000,000 Ft összegyűjtése a rehabilitációs osztály felújítására (éves kampány)‏  A szervezet ismertségének növelése a 25-55 éves városi, átlag feletti keresetű diplomások körében (36%-ról 50% fölé)‏  Legalább 1500 új adományozó toborzása  Legalább 160 új rendszeres adományozó szerzése  Legalább 120 felminősítés (‘upgrade’)  Vállalati klubtagok 30%-át elkötelezni az új osztály többéves támogatására Ismert fővárosi kórházi alapítvány Kampánycélok

9  Időzítés – aktualitás; ciklikusság; „folyamatos kampány”  Tervezett és rendkívüli  Évi hányszor?  Az adományozó tudja, hogy fogsz még kérni és azt is, hogy többet fogsz kérni CÉL: HOSSZÚ TÁVÚ, RENDSZERES ADOMÁNYOZÓI KÖR KIÉPÍTÉSE Éves kampányok

10 célok KREATÍV ADATBÁZISMARKETING PÉNZÜGY A kampány elemei

11 „Case for support”: Mire és miért adományozzon?  Kik vagyunk mi?  Mire kérünk pénzt?  Mit ajánlunk?  Miért éppen bennünket támogasson?  Miért csak bennünket választhat ha ezt az ügyet szeretné támogatni?  Miért kell most adni? Kreatív

12 Case for support példa Most kell adni, kezdődik az iskola, aki kimarad... Miért most? Mi juttatjuk el a leghatékonyabban az adományt, minden gyermekhez elérünk, senki nem marad segítség nélkül Miért éppen mi? 120 gyermek esélye a normális életre •min. 15 lei (iskolaszerek), 1 gyermek költsége 320 lei: patrónus Mit ajánlunk? Árva gyermekek iskoláztatása x megyében Mire kérünk? A legnagyobb szerzetesrendi alapítvány amely árva gyermekeket segít Kik vagyunk?

13  Direct Mail / Direkt marketing anyagok  Hirdetés  Egyéb anyagok (BTL – szórólap stb.)‏  Egységes üzenet és arculat  Brand-építés  Kiegészítő elemek Kreatív

14 Üzenet: 6,3 % esélye van arra, hogy mellrákos lesz. Adakozzanak a mammotom-ra! Arculat: • A gyerek, mint motívum használata • A kislány, mint motívum egy mellrák elleni kampányban

15 Adományszervezési technikák  Direct Marketing Direct Mail, telefon, email, sms, személyes  Hirdetés Óriásplakát, citylight, újságok, magazinok, DRTV („teleshop”), online/internetes hirdetések  Below the line (BTL) közvetett Gyűjtődoboz, szórólap, hírlevél (célzott elhelyezés), saját honlap  Face-to-face (BTL közvetlen) Utcai adománykérés – direct dialogue, részvétel tömeg-rendezvényen (pl. Sziget), door-to-door  Események Árverés, koncert, gála, futóverseny, sportesemény, fesztivál, vásár, telethon Marketing

16 Személyes megkeresés (klubtagság)‏ Vállalatvezetők Óriásplakát, spotNagyközönség Telefon, személyes találkozó Nagy adományok Direct mail, telefonIsmételt adományozók Direct mail, szórólapÉrintett lakosok TechnikákCélcsoportok Marketing

17 • Óriásplakát Kihelyezés – nagy városok Kihelyezett plakátok száma – 600 Időtartam: 1 hónap - Március 2005 • Citylight poster (CLP)‏ Kihelyezés – kistelepülések Kihelyezett plakátok száma – 700 Időtartam: 1 hónap - Április 2005 • Rádió spot Országos rádió – (Radio Zet)‏ Adásban: 6 féle változat 15” hosszú 3 héten keresztül • Sajtóhirdetés Kétszeri megjelenés egy szülőknek szóló havilapban Időtartam: Április, Május 2005 • Újság behúzás 1% szórólap Darabszám – 100 000 Időtartam: Március 2005 Freecard Darabszám – 100 000 Időtartam: Április 2005 Marketing példa

18 • Ragasztott hirdetés Kihelyezés – Ljubljanai buszokon Időtartam: 1 hónap – Október 2005 (október a mellrák elleni küzdelem hónapja)‏ • Óriásplakát Kihelyezés – Ljubljana Időtartam: 1 hónap - Október 2005 • Kis, A4-es poszterek - Ljubljanai buszokon Időtartam: 1 hónap – Október 2005 • TV spot • Polók - Ljubljanai futás alkalmával voltak kaphatók – 4€ - 2005. szeptember 24. • SMS kampány

19

20

21  Mit tudunk az adományozóinkról?  Mit nem tudunk róluk? Mit kell megtudnunk?  „Adományozói profilok” - felosztás,kategorizálás  Nem, életkor,lakhely  Foglalkozás,jövedelem,érdeklődési kör stb.  Lifetime Value (Élettartam-érték):  Átlagos adomány x támogatási periódus (évek)‏ Adatbázis

22  Toborzás/megnyerés (acquisition)‏  donor profilokon keresztül; hideg listák alapján; közösségi akciókon keresztül; más ügyek támogatói közül stb.  Megtartás (retention)‏  Felminősítés (upgrade)‏  Nagy adományok kérése (major gifts)‏  Hagyaték, tervezett adományozás (bequests, planned giving)‏ Adatbázis

23 EGYÉNI ADOMÁNYOZÓK DIREKT MARKETING (Adatbázis szűrők használata)‏ MARKETING A MEGLÉVŐ ADOMÁNYOZÓK FELÉ MARKETING A LEHETSÉGES ADOMÁNYOZÓK FELÉ TÖBB MEGTARTOTT ADOMÁNYOZÓ NAGYOBB EGYÉNI ADOMÁNYOK ALACSONYABB DIREKT MARKETING KÖLTSÉGEK ALACSONYABB MARKETING ÖSSZKÖLTSÉGEK ÚJ ADOMÁNYOZÓK ÚJ HOZZÁJÁRULÁSOK HOZZÁJÁRULÁS PASSZÍV ADOMÁNYOZÓKTÓL ALACSONYABB DIREKT MARKETING KÖLTSÉGEK ALACSONYABB MARKETING ÖSSZKÖLTSÉGEK NAGY ADOMÁNYOK HAGYATÉK / ÖRÖKHAGYÁS KATASZTRÓFA FR ÉLET- TARTAM – ÉRTÉK (LTV) CIKLUS KOMMUNIKÁCIÓS STRATÉGIA ÉRZELMI KÖZELSÉG LÁTHATÓSÁG ADOMÁNYOZÓK ÖSZTÖNZÉSE NAGYOBB ÚJRA- BEFEKTETÉS A MAGASABB HOZAMÚ TEVÉKENYSÉGEKBE

24  „Forintcél”: Mennyi pénz kell?  Bevétel: Miből mennyi jön be?  Lebontás célcsoportok/technikák alapján  Hány donor, mekkora átlagadomány kell?  Költségvetés: Mennyibe kerül a kampány?  Közvetlen és közvetett költségek Pénzügy

25  Return on Investment (ROI)‏ Megtérülési ráta = Költségvetés Bevétel  Pénzügytechnika Könnyen, gyorsan adni Elkötelezés vs. fizetés Rendszeresség Pénzügy

26 - Csekknyomtatás Adatbázis - Donor profilok frissítése Marketing - Hirdetői felület megszerzése Kreatív - DM anyag elkészítése Felelős KI? Tevékenység MIT? Időütemezés MIKOR? Kampányterv

27 Köszönjük! További információ: www.ctf.hu


Letölteni ppt "Adományszervezési kampányok Ambrus Kiry Noémi – Bullain Nilda."

Hasonló előadás


Google Hirdetések