Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közösségi portálok használata

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közösségi portálok használata"— Előadás másolata:

1 Közösségi portálok használata
Baranyi Tibor Felkészítő tanár: Lázár Péter Intézmény neve: Orosháza Város Általános Iskolája és Pedagógiai Szolgáltató Intézménye Vörösmarty Mihály Tagintézmény Intézmény címe: 5900 Orosháza, Vörösmarty u. 4.

2 Tartalomjegyzék Története Veszélyek Telefonszám megadása
Gyerekeknek adják ki magukat a pedofil felnőttek Üzenőfal Üzenőfal II. Mégis mit adjunk meg?

3 Legnépszerűbb oldalak

4 Története 1995-ben tűnt fel az amerikai weben a Classmates.com, mely segítségével az emberek megtalálhatták egymást. Az oldal azóta folyamatosan működik, jelenleg a harmadik leglátogatottabb közösségi oldal az Egyesült Államokban ban a Harvardon és a MIT-n végzett egyetemisták hozták létre a PlanetAll közösségi hálózatot, ahol a felhasználó megtalálhatta ismerőseit. A másfélmillió felhasználóval bíró hálózatot 1998-ban vette meg az Amazon, majd néhány funkcióját beépítve saját közösségi szolgáltatásai közé, sokak bánatára 2000-ben bezárta.

5 Látogatottság Öt különböző hálózat látogatotsága, ami kezdetben a myspace.com majd a facebook vette át a vezető szerepet.

6 Története II. 2003-ban és utána egymás után születnek a közösségi hálózatok. Ekkor hozta létre Tom Anderson a MySpace-t és onnan is tudjuk, hogy az oldal mára már a 230 milliomodik felhasználón is túl van, hogy Tomnak minden MySpace felhasználó ismerőse - így a világ legnagyobb virtuális baráti körével bír. 2004-ben pedig a Facebook jelent meg. A Facebook amerikai alapítású ismeretségi hálózat, amely február 4-én kezdte működését. A világ egyik legnagyobb ismeretségi hálózata, 2011 januárjára már több, mint 600 millió regisztrált felhasználóval működik. A rendszer használata ingyenes, csatlakozni hozzá meghívás nélkül, egyszerű regisztrálással lehet, szemben a meghívásos magyar iWiW-vel.

7 Telefonszám megadása Főleg alsós, kis korú gyerekek számára nagyon veszélyes. Mindenféle reklém hirdetéssel felhívhatnak. Olyan ismerős, ismeretlen elér aki csak kihasználni akar, miközben ezek felül pedofilok veszélyének van kitéve.

8 A csevegés is veszélyes lehet
Különböző kérdéseket tesznek fel. Hol – kivel laksz? Mentek valahova a hétvégén? Hova mentek nyaralni? Mikor vagy egyedül otthon? Ezek a kérdések mind a betöréshez szükségesek!

9 Üzenőfal Céljai: nagy tömegnek, rövid üzenet átadása. Általában kevésbé fontos! Nagyon sok értelmetlen bejegyzést találunk rajta, tele helyesírási hibákkal pl.:

10 Üzenőfal II. Előnye, hogy kevésbé irritáló mint a körlevél, nem a felhasználó kapja. Nem zaklató Minden ismerős látja: Könnyen alakulhatnak ki konfliktusok (fórum) Pl szegedi tanárok iwiwes beszélgetése: Néha összekeverik a privát beszélgetéssel!

11 Mégis mit adjunk meg? Bármilyen E-mail cím Lakcím Megye Város
Azért jobb az mert le bírjuk tiltani a különböző spammerek kéretlen jait, nem zaklatnak különböző hirdetésekkel.

12 Amit semmiképp ne vegyün fel az adatlapunkra:
Lakcím Telefonszám Bankszámlaszám Provokáló fénykép

13 Kompromitáló felvételek

14 Munkahely A mai világban a munkáltató megnézi a munkás adatlapját.

15 Köszönöm figyelmüket!

16 http://www. google. hu/imgres. imgurl=http://2. bp. blogspot

17


Letölteni ppt "Közösségi portálok használata"

Hasonló előadás


Google Hirdetések