Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bevezetés az alkalmazott informatikába BMEEPAG0203 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki Kar • Építészeti Ábrázolás Tanszék 2008.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bevezetés az alkalmazott informatikába BMEEPAG0203 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki Kar • Építészeti Ábrázolás Tanszék 2008."— Előadás másolata:

1

2 Bevezetés az alkalmazott informatikába BMEEPAG0203 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki Kar • Építészeti Ábrázolás Tanszék 2008. ápr. 21. Ledneczki Pál A prezentációl

3 Színek Szöveg Kép, mozgókép, hang, animáció Dia szerkezete Előadás szerkezete Esettanulmány

4 Szerepem az integrációs munkában  Szemléletváltás  Egyéni képességek figyelembe vétele  Tudatos tervező munka  Új módszerek  Új munkaformák  Teremrend kialakítása

5 Köszönöm a figyelmet!

6 Presentation Principles: Clearly Making Your Point Kevin M. Johnston MSU TA Programs kmj@msu.edu http://www.tap.msu.edu/PPT/2006/Presentation%20Principles%20-%20Brief%20Version.ppt#256,1,Presentation Principles: Clearly Making Your Point

7 Presentation “Stages”  Introduction – including connections to prior material  Material Body – 15-minute segments  Periodic Summary – after each 15-minute segment  Conclusion – End with a bang, connect to upcoming materials

8 PREZENTÁCIÓFelmérés az energiaforrások és a Paksi Atomerőmű lakossági megítéléséről PREZENTÁCIÓFelmérés az energiaforrások és a Paksi Atomerőmű lakossági megítéléséről Project „PAKS 2002” Kvantitatív kutatás, amelyet a PAKSI ATOMERŐMŰ Rt. megbízásából a TNS HUNGARY Kft. készített 2002. Március http://www.atomeromu.hu/hirek/kozvkut02.ppt

9 A prezentáció felépítése •A kutatás háttere •A kutatás céljai •A kutatás módszere •A minta •A kutatás főbb eredményei •Végső konklúziók

10 A kutatás háttere •A Paksi Atomerőmű Rt. megbízásából a TNS HUNGARY Kft. immár tizenötödik alkalommal végez monitoring-jellegű kutatást a Paksi Atomerőműről és az energiaforrásokról. •A kutatássorozat révén a Paksi Atomerőmű Rt. számára folyamatosan láthatóvá válik, hogyan értékeli a lakosság a különböző energiaforrásokat, és ezen belül az atomenergia szerepét, miként vélekedik a Paksi Atomerőműről és hogyan viszonyulna egy újabb atomerőmű létesítéséhez. •A kutatásokban az évente ismétlődő, trendet vizsgáló kérdéseken kívül minden alkalommal szerepelnek aktuális problémákra vonatkozó kérdések is. Ilyen aktuális téma 2002- ben az üvegházhatással, a liberalizációval illetve a közszolgáltatósággal kapcsolatos tájékozottság. Az első két esetben nyitott kérdésre vártunk választ, míg a harmadik esetben arra voltunk kíváncsiak, hogy a lakosság egyetértene- e azzal, hogy a Paksi Atomerőmű Rt. legyen a kijelölt közszolgáltató Magyarországon.

11 A kutatás céljai •Felmérni az egyes energiaforrások ellátásáról és környezetkárosító hatásáról alkotott véleményeket. •Felmérni az atomerőművek működésével, a keletkezett melléktermékekkel, az üvegházhatással való összefüggésével kapcsolatos ismereteket. •Megvizsgálni a Paksi Atomerőműről kialakult véleményeket, amelyek a magyarországi villamos energia-termelésben betöltött szerepére, veszélyességére, védettségére, biztonsági előírásaira, Európai Uniós megfelelésére vonatkozóan. •Kimutatni a működő atomerőművel, valamint annak élettartamának meghosszabításával való egyetértés illetve egyet nem értés arányát, továbbá egy új atomerőmű illetve egy új paksi blokk építésével kapcsolatos vélekedéseket. •Felmérni az energiaforrások árával kapcsolatos tájékozottságot. •Megvizsgálni hogyan alakítaná a lakosság Magyarország békés célú atomprogramját az elkövetkezendő 25 évben, megvizsgálni az atomenergia békés célú alkalmazásának jelenét és jövőjét. •Felmérni a lakosság elégedettségét a Paksi Atomerőműről kapott információk mennyiségével, minőségével kapcsolatban. •Felmérni a liberalizációval, piacnyitással kapcsolatos tájékozottságot, illetve a Paksi Atomerőmű majdani közszolgáltatói szerepbe kerülésével kapcsolatos egyetértést.

12 Prezentáció / TNS Hungary / ABOSZ / Kvantitatív kutatás súlyos asztmások körében Healthcare Dohányzás Dohányzás K/27. Ön dohányzik? Ha igen, hány szálat szív egy nap? K/28. Dohányoznak a környezetében? Bázis: teljes minta (N=77) kérdésenként egy válasz lehetséges Az ábrákon szereplő értékek százalékok Segített válaszadás. Spontán válaszadás. A válaszadók csaknem 95%-a nem dohányzik, 4%-uk napi 1-10 szál cigarettát azonban elszív. A teljes minta nagyjából 85%-a nem kerül kapcsolatba dohányfüsttel, de 10%-uk saját otthonában van dohányzó személy.

13 Prezentáció / TNS Hungary / ABOSZ / Kvantitatív kutatás súlyos asztmások körében Healthcare Összefoglalás – 1.  A megkérdezettek betegségéről: A megkérdezett súlyos asztmában szenvedő betegek átlagosan 14 éve voltak asztmások, csaknem mindenki (97,4%) már több mint 1 éve tudta, hogy asztmája van. A megkérdezettek 15,6%-a már több mint 25 éve szenved ettől a problémától.  A súlyos asztma tünetei: A súlyos asztma leginkább alvászavart okozott a válaszadóknál, 44%-ukat hetente többször nem hagyta aludni betegségük. Fuldokló nehézlégzés hetente többször a megkérdezettek csaknem 25%ánál előfordul, és heti rendszerességű beszédzavarral járó rohamról is 13%-uk számolt be. A megkérdezettek számára az asztmájuk leginkább zavaró, költséges, megterhelő, szorongást keltő és stresszt okozó betegség.  A súlyos asztma által okozott legnagyobb hátrányok: A megkérdezettek csaknem háromnegyede a betegsége legnagyobb hátrányaként a fizikai tevékenységekben való korlátozottságot érzékelte a barátokkal és családdal töltött idő során. Valamivel kisebb arányban, 40% körül említették a munkalehetőségekben és a szórakozási lehetőségekben való korlátozottságot.  Mit várnak egy gyógyszertől: Egy asztma elleni gyógyszertől leginkább a gyors és hosszan tartó hatást várják el a betegek, másodsorban pedig a mellékhatások minimalizálását.

14 The Persuasion Triangle Subject (Logos) Presenter (Ethos) Audience (Pathos)

15 Persuasion in the Real World Presenter Subject Audience Your Needs & Interests Their Needs & Interests Your Program’s Needs & Accomplishments

16 Persuading is like making a candle  Melt  Mold  Harden & Ignite! Adapted from E.M. Griffin. The Mind Changers. Wheaton, Illinois: Tyndale Publishers, 1976.

17 Melting Resistance  To Melt Resistance  Be honest  Find common ground  Use humor carefully  Appreciate what they are already doing  Give realistic pros and cons  Ask them to make your case Try to melt resistance before meetings  To Raise Resistance:  Be insincere  Shout “You’re wrong!”  Use weak humor  Guilt trip them  Use improbable threats  Lecture them

18 Where can you go for additional help?  You are welcome at the Purdue University Writing Lab  Heavilon Hall, Room 226  Grammar Hotline: (765) 494-3723  Check our web site: http://owl.english.purdue.edu http://owl.english.purdue.edu  Email brief questions: owl@owl.english.purdue.edu Purdue University Writing Lab

19 Questions?

20 19 www.geometrie.tuwien.ac.at GEOMETRIE Perspektive Institut für Geometrie Abteilung für Geometrie im Bauwesen und im Scientific Computing Prof. Dr. H. Pottmann

21 20 www.geometrie.tuwien.ac.at GEOMETRIE Zentralprojektion Grundlegende Begriffe: •O … Projektionszentrum •  … Bildebene •s = OP … Sehstrahlen (Geraden durch O, werden projizierend abgebildet) Eigenschaften: •geradentreu •für allgemeine Geraden –speziell: nicht mittelpunktstreu –allgemein: nicht teilverhältnisstreu –nicht parallelentreu O  P P c =s c s

22 21 www.geometrie.tuwien.ac.at GEOMETRIE Fluchtpunkt einer Geraden O FgFg Fluchtpunkt F g der Geraden g: Verschiebe g durch O und schneide mit der Bildebene  g  gcgc

23 22 www.geometrie.tuwien.ac.at GEOMETRIE Fluchtpunkt einer Geraden F1F1 F2F2  •Parallele Geraden haben denselben Fluchtpunkt F i

24 23 www.geometrie.tuwien.ac.at GEOMETRIE Hauptgeraden OIn der Aufnahmesituation ist das Bild h c einer Hauptgeraden (Gerade h parallel zur Bildebene) zur Raumlage h parallel. Parallele Hauptgeraden haben parallele Zentralrisse h  hchc

25 24 www.geometrie.tuwien.ac.at GEOMETRIE Perspektive bei lotrechter Bildebene •beziehen im folgenden das Objekt auf ein kartesisches Koordinatensystem, dessen z-Achse lotrecht und nach oben orientiert ist •Koordinatenebene  1 ist dabei horizontal •Horizont enthält die Fluchtpunkte aller horizontalen Geraden 11  O Horizont

26 New Paradigms for Teaching Structural Geology in the 21 st Century David D. Pollard Stanford University Pardee Keynote Symposium Research Opportunities, New Frontiers, and the Questioning of Paradigms in Structural Geology and Tectonics: SG&T 25 th Anniversary

27 Differential geometry provides arc lengths and areas of folded surfaces

28 Differential geometry provides measures of the shapes of folded surfaces (Forster et al., 1996)

29 There are four possible shapes at any point on a folded surface Traditional structural analysis focuses only on the cylindrical surface,  g =0. (Bergbauer & Pollard, 2003)

30 Thought-provoking questions •How can we expect students to understand the 3D geometry of geological structures without the fundamental concepts of differential geometry? •Isn’t it about time for geologists to adopt a complete mechanics for the investigation of tectonic processes and their structural products?

31 Teachers who adopt the techniques and technology described here, and who add differential geometry and a complete mechanics to their curriculum will discover a fascinating new perspective on structural geology that prepares their students for the challenges of the 21 st century. http://pangea.stanford.edu/projects/structural_geology/

32

33

34 a kontrasztról, narancs A színekről Megjegyzések a színek érzelmi jelentéséről, az elkerülendő szinkombinációkról, zöld és a javasolt szinkombinációkról világossárga fekete sötét

35 Egy dia, egy gondolat Tapasztalatai szerint mennyire lehet nyíltan (az érintettel, a résztvevővel, esetleg kisebb csoportban) megbeszélni az óvodában felmerülő problémákat? Milyen ötletei, javaslatai vannak a különböző konfliktusok feloldására vonatkozóan? Az üzenet nem éri el a célját, ha bonyolult a dia szerkezete

36 A 6×7 – szabály Legfeljebb 6 sor 1 dián, legfeljebb 7 szó egy sorban

37 http://www.beyondbullets.com/ Amit ki akarunk emelni, a címsorba írjuk

38 Hallgatóságunk ránk, illetve mondanivalónkra kíváncsi, ne kényszerítsük olvasási gyakorlatra Tahoma 48 Tahoma 44 Tahoma 36 Tahoma 32 Tahoma 24 Tahoma 12 Tahoma 54

39 A betűtípus is fontos, nem csak a nagyság Zombie Sans serif világos Serif zavaró

40 Kerüljük a felsorolást

41 Bánjunk óvatosan a grafikonokkal Hogyan oldódott meg az összeütközés? A handout is a prezentáció része  érthető  valóban kell  jól látható

42


Letölteni ppt "Bevezetés az alkalmazott informatikába BMEEPAG0203 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki Kar • Építészeti Ábrázolás Tanszék 2008."

Hasonló előadás


Google Hirdetések