Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Christ & Gantenbein svájci építésziroda. Emanuel Chris és Christoph Gantenbein alapította 1998-ban további 6 munkatárssal és építésszel A privát megrendelésektől.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Christ & Gantenbein svájci építésziroda. Emanuel Chris és Christoph Gantenbein alapította 1998-ban további 6 munkatárssal és építésszel A privát megrendelésektől."— Előadás másolata:

1 Christ & Gantenbein svájci építésziroda

2 Emanuel Chris és Christoph Gantenbein alapította 1998-ban további 6 munkatárssal és építésszel A privát megrendelésektől a nagyszabású városi megrendelésekig dolgoznak projekteken A múzeumépítészet az egyik fő irányvonaluk a Svájci Nemzeti Múzeum és Baseli művészeti múzeum jelenleg tervezés/kivitelezés alatt álló projektjeik. A képen a Schällemätteli Life Sciences Building University of Basel makettje látható, ami nem épült meg. 2. helyezést értek el a pályázaton. Történet A prezentáció nem minden projektjüket tartalmazza, csupán néhányat emeltem ki, amik szerintem jellemzik az irodát, a személyes benyomások, értelmezések dőlt betűvel jelennek meg

3 Múzeum projektek

4 Wallraf-Richartz Múzeum bővítése(2013-)Köln Első helyezést értek el tervükkel a Múzeum bővítésére kiírt pályázaton, a projekt jelenleg még fut.

5 Baseli Művészeti Múzeum bővítése(2010-2015) 23 résztvevő adott be tervet a múzeum bővítésére. A Christ und Gantenbein terve nyert,olyan pályázók terveivel szemben mint Peter Zumthor, Zaha Hadid, Rafael Moneo, Tadao Ando és Jean Nouvel.

6 Svájci Nemzeti Múzeum Rekonstrukciója és kiegészítése Az 1898-as megnyitása óta a svájci nemzeti múzeumot nem újították fel,és meg sem toldották, így ráfért a korszerűsítés(tűzvédelmi korszerűsítés,szerkezet megerősítése). Az eredeti épületet Gustav Gull, Zürich egykori főépítésze tervezte.

7 Svájci Nemzeti Múzeum Rekonstrukciója(2002-2009) és kiegészítése(2012-2016)

8 Az új épületrész gyűrűszerűen kapcsolja össze a régi épület 2 részét. Az új rész követi az eredeti épület váltakozó tetőinek láncolatát. A kulcstémája az U alakú láncolatnak, hogy erősítse a múzeum és a park kapcsolatát. Mivel a város és a park kapcsolata szoros így tovább erősíti a múzeum és a város közötti kapcsolatot.

9 Svájci Nemzeti Múzeum Rekonstrukciója és kiegészítése Az építészek elmondták,hogy bővítmény látszó beton homlokzatát a régi kőépület kortárs megfelelőjének szánták. A pályaművet 15 tagú zsűri választotta ki. A bírálatban előnyként szerepelt,hogy az új építmény csak helyenként ér a földhöz, így a látogatók számára átjárók alakulnak ki a parkba.

10 Irodaházak

11 Irodaház (2009-2011)Liestal

12 Irodaház(Liestal)(2009-2011) Az irodaház a liestali pályaudvar és a Basellandschaftliche Kantonalbank (BLKB) főirodája között elhelyezkedő épület. A robosztus épület lefelé keskenyedik,látszólag beékelődik a földbe. A főbejárat a központi hallba és a üzletekhez vezet. A pályaudvar felöli oldalon kirakatsor fogadja az érkezőket.

13 Lakóépület

14 Aquila lakó és irodaépület(2013-2015) Plattern. Aqila olaszul sast jelent, ami Plattern jelképe is. A platterni pályaudvaron foglal majd helyet,mintegy belépőként, első benyomásként mielőtt belépünk a városba. Az alsó részen üzletek és irodák kapnak majd helyet a felsőbb szinteken lakások lesznek.

15 Volta Mitte ház (2005-2010) Basel. A ház keresi a kapcsolatot történelmi környezettel, de ugyanakkor karakterisztikus modern épület. Végig fut teljes hosszában a homlokzat az utcán és a két utcasarok köré csavarodik. A 180m hosszú homlokzatot ablakok és sávok váltakozása valamint a sötét csempe teszi karakteressé. Az udvart az otthont a családi környezet körbeölelik a „karjai az épületnek” míg kifele a város/világ fele szilárd arcát mutatja és ahol élünk az a kettő közötti kapocs

16 Volta Mitte ház (2005-2010) Basel. A ház street yard/country yard kettőségre épít. „kifelé” az utca van „befelé” park köré csavarodik. Minden lakás egy folyamatos belső tér utca és kert oldal között. Azért hogy a homlokzatok véletlenszerű látszatát erősítsék a belső lakások válaszfalai nem párhuzamosak,így mindegyik lakás alaprajza egyedi.

17 Volta Mitte ház (2005-2010) Basel.A torzulások és a nagy nyitott tér adja a lakások intimitást, míg a nagy belmagasság és a üvegablakok távoli kilátást biztosítanak főleg a felsőbb szinteken. Ez a kombináció, az intimitás és a városi expozíció kettősége jellemzi az épületet.

18 Tetőszerkezet

19 Kültéri tetőszerkezet 'Breite iskolának (2005-2010) Basel Organikus építmény az irodától,kissé kilóg a stílusukból. A tetőszerkezet levélszerűen futó formái átengedik a foltokban a napfényt és helyet hagynak a fák ágainak,ha szükséges. A tartóoszlopok a fák szabálytalan szögbe növő törzsére emlékeztetnek. Mint egy mesterséges beton lombkorona borul az udvar fölé, helyet adva a természetesnek. A környezettel együtt élő építmény

20 Európán kívüli projektek

21 Cerro del Obispo (or Pilgrim's Column)(Zarándokok oszlopa) A Ruta Del Peregrino egy 117 km hosszú zarándokútvonal amit évente 2 millióan járnak végig Ezalatt az úton összesen 9 tájképformáló jellegzetes építmény található,melyet különböző építészirodák terveztek egy projekt keretében. Az egyik építmény a Cerro del Obispo

22 Az eredeti alapötlet a 2012-es velencei biennálén került bemutatásra „Common Ground” – ”Közös tér” címmel. Tervezői: Tatiana Bilbao, Derek Dellekamp, Derek Dellekamp Cerro del Obispo (or Pilgrim's Column)(Zarándokok oszlopa) A makettek, köztük a zarándokok oszlopa

23 Cerro del Obispo (or Pilgrim's Column)(Zarándokok oszlopa) Az oszlop belülről talán egy elfolyt kereszt szimbólum, vagy a halálból visszatértek leírásai alapján az alagút végi fény jelenik meg benne,de akár magát a születést is szimbolizálhatja erre a világra

24 Aincent Tree pavilon-Ősi fa A kínai Jihua Építészeti Parkba készült teljes egyészében betonból készült fa. A project kurátora Ai Wei Wei 16 nemzetközi tervezőt kért fel, hogy pavilokat tervezzenek a parkba a Yiwu folyó mentén. A parkot apja, Ai Qing költő emlékének ajánlotta. A fa szimbolizálhatja a családot”család-fa” és a gyökereket.

25 Személyes véleméy Az építésziroda európán kívüli építményei kevésbé funkcionálisak. A formák inkább organikusabbak, eltérnek az európai projektektől melyek inkább a ferdén csonkolt kubusok, erőteljes élekkel, amelyeket helyenként hangsúlyos körökkel törnek meg. Az iroda több irányvonalban is próbál helyt állni. Mivel építészek csapatáról beszélünk,így nehéz eldönteni melyik stíluselem kinek a védjegye/ötlete. Megjelennek a robosztus csonkolással légiesebbé tett formák, a jellegzetes körök, szalagszerűen futó homlokzatok és az organikus-szimbolikus formák is. Épületeik hangsúlyosan ékelődnek a környezetbe megpróbálva harmonikussá tenni az azzal való kapcsolatot.

26 Források http://www.archdaily.com/tag/ruta-del-peregrino/ http://www.huhmagazine.co.uk/4396/pilgrims-column-by-christ-and-gantenbein http://www.nationalmuseum.ch/ci/01_zuerich/07_presse/2012/03_02_spatenstich/ baubroschuere_e.pdf http://www.arcspace.com/features/ai-weiwei/jinhua-architecture-park/ http://epiteszforum.hu/a-zurichi-svajci-nemzeti-muzeum-bovitese http://www.bdonline.co.uk/voltamitte-housing-in-basel-by-christ-and- gantenbein/5008166.article http://www.christgantenbein.com/files/ChristGantenbein_Portfolio2.pdf http://www.aquila-pratteln.ch/en/default.html


Letölteni ppt "Christ & Gantenbein svájci építésziroda. Emanuel Chris és Christoph Gantenbein alapította 1998-ban további 6 munkatárssal és építésszel A privát megrendelésektől."

Hasonló előadás


Google Hirdetések